kitty.marc

Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Verzonden email quicknet via outlook komt niet aan

Sinds vandaag komt mijn email verzonden van mijn quicknet account niet aan. Ik verstuur het via outlook, waarin ook mijn hotmail gekoppeld is.

Versturen van hotmail naar hotmail gaat goed. Van hotmail naar quicknet gaat goed.

van quicknet naar hotmail komt niet aan, van quicknet naar quicknet komt niet aan. 

Het staat wel allemaal in de verzonden items.

Ook in Ziggomail.

Ik heb al mijn account verwijderd en opnieuw aangemeld. Ik heb mijn accountinstellingen gecontroleerd en ik heb iemand van Ziggo gesproken. Niets helpt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
kitty.marc
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

ik heb net nog even getest zonder verder iets te doen. En wonder bovenwonder kan ik nu gewoon mail versturen en het komt ook aan.

Heel vreemd, dat het gisteren niet lukte en nu wel terwijl ik gisteren van alles geprobeerd heb met account verwijderen en toevoegen en instellingen controleren.

Vandaag verder niets gedaan en het werkt.

Dan denk ik toch dat er iets bij Ziggo niet helemaal lekker ging.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dit is een lastige en kom ik vaker tegen in dit forum.

Het komt in het kort hier op neer, als je een mail verzend met een andere email adrs domeinnaam dan de verzendende server, dan blokt Ziggo deze mail, omdat het net zo makkelijk spam kan zijn.

b.v. verzendende naam qqqqqq@quicknet.nl via Gmail SMTP verzend server verzenden kan zijn: smtp.gmail.com naar quicknet.nl gaat niet lukken.

quicknet.nl via smtp.ziggo.nl server naar quicknet.nl verzenden zou wel moeten lukken.

kitty.marc
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Be rt

Ik kan het niet helemaal volgen. Wat zou dan de oplossing moeten zijn?

 

kitty.marc
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dus met hoe moet ik er voor zorgen dat het niet geblokkeerd wordt door Ziggo. Vrijdag 18 november werkte het nog normaal.

 

kitty.marc
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

ik bedoel uiteraard vrijdag 18 Oktober werkte het nog wel

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Er is dus iets veranderd in de mailservers.

Maak een apart account voor Gmail in Outlook en aparte accounts voor de mail adressen van Ziggo.

Verzend Gmail via de Gmail SMTP server en Ziggo accounts via de Ziggo SMTP servers en alles zou gewoon moeten werken.

 

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Volgens mij @Be rt gaat het hier niet zozeer om Gmail, maar om resp. Hotmail en Ziggo (Quicknet) in Outlook. Duidelijk is me niet helemaal om welke variant het van Outlook gaat (Outlook.com/Office 365/Outlook 20xx?), maar belangrijk is nu dat je de volgende instellingen controleert via dit stappenplan:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap#/

Let hierbij op dat je je quicknet e-mail adres gebruikt als gebruikersnaam.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Oeps, waar Gmail stond moet Hotmail staan. @bburgg 

Nog met een ander issue in mijn hoofd.

kitty.marc
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

beste Bburgg,

Het gaat om Outlook 2010. Ik had gisteren al mijn account verwijderd en opnieuw toegevoegd, is het ook echt nodig de serverinstellingen handmatig te configureren.? Zie hier de instellingen.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@kitty.marc Als je in Outlook een IMAP account aanmaakt, dan hoef je verder niets meer te wijzigen.

Je hoeft alleen een account aan te maken met email adres en wachtwoord, de rest van de instellingen krijgt Outlook van de mail servers.

kitty.marc
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

ik heb net nog even getest zonder verder iets te doen. En wonder bovenwonder kan ik nu gewoon mail versturen en het komt ook aan.

Heel vreemd, dat het gisteren niet lukte en nu wel terwijl ik gisteren van alles geprobeerd heb met account verwijderen en toevoegen en instellingen controleren.

Vandaag verder niets gedaan en het werkt.

Dan denk ik toch dat er iets bij Ziggo niet helemaal lekker ging.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

De koppeling met Hotmail is me nog niet helemaal duidelijk, maar als je van quicknet via Hotmail naar quicknet stuurde begrijp ik dat hij geblokt werd en in ieder geval wordt, is het niet zo gegaan, dan kan een tijdelijke storing de oorzaak geweest zijn.

Maar in ieder geval, veel mailplezier gewenst verder.

kitty.marc
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het was sowieso zo dat alles wat ik vanaf quicknet (uit outlook) verstuurde kwam niet aan, terwijl het wel in de map verzonden items stond. alles vanaf mijn hotmail (ook uit outlook) kwam wel aan.

Maar blijkbaar zat er dus niets fout bij mij. Ik zal nog wel op https://allestoringen.nl/storing/ziggo/ dat er gisteren wel degelijk een storing was.

Maar goed het lijkt opgelost. Bedankt voor het meedenken 

Uitgelicht topic