gerlid

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verwijderde mails van Ziggo Webmail komen terug in inbox

Sinds een paar maanden komen in de webmail verwijderde mails weer in de in box terug, vaak van meer dan een maand oud.
Verwijder ze via de prullenbak, die ook geleegd wordt. Je ziet de IN box inderdaad leeg worden. Dat lijkt dus even goed te gaan. Maar ze zijn dus niet echt verwijderd kennelijk en komen weer op de computer en iPads als "nieuwe mail".
Het lijkt dus in dit geval puur een webmail/Ziggo server probleem.
Eigenlijk moet er bij webmail instellingen een mogelijkheid zijn om mails na een bepaalde, zelf te kiezen tijd, automatisch te laten verwijderen. Als je POP3 gebruikt wil je namelijk de kopiën op de server laten staan, om ze ook op andere devices binnen te kunnen halen.

Kent iemand dit probleem en weet misschien een oplossing?

(Dit probleem heeft dus niet te maken met het hier eerder behandelde probleem dat webmail niet verwijderd wordt als je ze op je computer verwijdert)
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Volgens mij heb je een alleen een mailbox, die op 2 manieren te bereiken is.

Via het IMAP (Internet Message Access Protocol) en via POP3 (Post Office Protocol 3),
voor zover ik weet is deze keuze en mogelijkheid er altijd geweest.
Je hebt geen abo op IMAP of op POP3, je hebt een mailbox.

Deze protocollen IMAP en POP3 is dus niet iets wat Ziggo je geeft, je kiest en gebruikt zelf het protocol wat je het liefst gebruikt om je mailbox te bereiken en mail te zien of binnen te halen.

Internet Message Access Protocol, meestal afgekort tot IMAP, is een protocol voor het synchroniseren van e-mail. Eigenlijk wordt er direct op de mailserver gewerkt. IMAP houdt de e-mails bij op de server in een mappenstructuur.

Post Office Protocol. ... POP3, de meest recente versie van POP, is een internetstandaard voor het overbrengen van e-mail van een mailserver naar een client (e-mailprogramma van de gebruiker) over een TCP/IP-verbinding (gewoonlijk over poort 110).

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
gerlid schreef: "Als je POP3 gebruikt wil je namelijk de kopiën op de server laten staan, om ze ook op andere devices binnen te kunnen halen."

Die optie kan niet in een webmail, maar wel in je POP3 programma, b.v. Outlook > email accounts > account wijzigen > meer instellingen > geavanceerd onderaan: een kopie op de server achter laten aanvinken en aanvinken van server verwijderen na --- dagen.

In andere mail programma's weet ik de weg niet goed.

Als je een ander programma gebruikt en dit hier meld kan iemand anders je misschien helpen.
gerlid
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt Bert, ik heb deze instellingen ook zo op de pc staan. Ging altijd goed. Kon gewoon webmail verwijderen zonder dat oude berichten weer opdoken.
Ik zag in mijn account dat ik nu ineens een imap abo heb van Ziggo. Volgens mij veroorzaakt dat de ellende.
Ik hoop dat iemand van Ziggo hier ook iets over kan zeggen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Volgens mij heb je een alleen een mailbox, die op 2 manieren te bereiken is.

Via het IMAP (Internet Message Access Protocol) en via POP3 (Post Office Protocol 3),
voor zover ik weet is deze keuze en mogelijkheid er altijd geweest.
Je hebt geen abo op IMAP of op POP3, je hebt een mailbox.

Deze protocollen IMAP en POP3 is dus niet iets wat Ziggo je geeft, je kiest en gebruikt zelf het protocol wat je het liefst gebruikt om je mailbox te bereiken en mail te zien of binnen te halen.

Internet Message Access Protocol, meestal afgekort tot IMAP, is een protocol voor het synchroniseren van e-mail. Eigenlijk wordt er direct op de mailserver gewerkt. IMAP houdt de e-mails bij op de server in een mappenstructuur.

Post Office Protocol. ... POP3, de meest recente versie van POP, is een internetstandaard voor het overbrengen van e-mail van een mailserver naar een client (e-mailprogramma van de gebruiker) over een TCP/IP-verbinding (gewoonlijk over poort 110).

Uitgelicht topic