Rijckhart

Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Vervaning AOP Braun Telecom btv 1IEC-NL enz.

een monteur heeft bij ons het aop vervangen met bijbehorende verdeler dis is een Braun Telecom btv 1IEC-NL en de verdeler Braun Telecom POA 01-UPC waar van een aansluiting naar het modem gaat en de rest naar de radio/tv.
Nu dacht ik ze vervangen nu wel deze dingen maar volgens mij moet je dan ook de rest van de spitter, versterker, en einddozen vervangen in huis daar ziggo gaat naar 2000Mhz en de bestaande spullen halen niet die 2000Mhz en als je dat moet zelf bekostigen gaat dit aardig wat kosten.
Ik vind dat ziggo hier wel erg onduidelijk in is wat er voor veel mensen staat te wachten.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Ik begrijp 2000Mhz niet, docsis 3.1 Ziggo gaat in eerste instantie naar 1200 Mhz (2018/2019) en als dat overal draait over een flink aantal jaren, daarna na jaren naar 1700 Mhz (2026).
Voor zover ik lees en hoor.
Ik begrijp je 2000 Mhz, maar dat is pas nodig als je praat over downloads van een paar Gbps tot 10 Gbps.
Dat zal nog minstens 13 jaar duren voor dat dat als normaal uitgerold wordt.
Deze planning is puur aangenomen gezien de history en huidige praktijk met een doorlopende lijn naar de toekomst.
https://www.commtechshow.com/east/wp-content/uploads/JDSU_DOCSIS_Evolution_Paving_the_Way_for_1GBs_and_Beyond.pdf

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Ik begrijp 2000Mhz niet, docsis 3.1 Ziggo gaat in eerste instantie naar 1200 Mhz (2018/2019) en als dat overal draait over een flink aantal jaren, daarna na jaren naar 1700 Mhz (2026).
Voor zover ik lees en hoor.
Ik begrijp je 2000 Mhz, maar dat is pas nodig als je praat over downloads van een paar Gbps tot 10 Gbps.
Dat zal nog minstens 13 jaar duren voor dat dat als normaal uitgerold wordt.
Deze planning is puur aangenomen gezien de history en huidige praktijk met een doorlopende lijn naar de toekomst.
https://www.commtechshow.com/east/wp-content/uploads/JDSU_DOCSIS_Evolution_Paving_the_Way_for_1GBs_and_Beyond.pdf
Verwijderd account
Niet van toepassing
Heel simpel gesteld: Ziggo is verantwoordelijk tot en met het AOP, alles wat daarna komt in huis is eigen verantwoordelijkheid en dus ook voor eigen rekening.
Het materiaal dat de monteur nu gemonteerd heeft voldoet aan de huidige eisen van de tijd, KabelKeur en Ziggo-geschikt.
Rijckhart
Topicstarter
Level 1
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het klopt dat alles na het AOP voor mijn is maar als ze dus gebruik gaan maken van een band breedte boven de 1000Mhz dan betekend dat mijn KabelKeur en Ziggo-geschikte spullen niet meer mee kunnen daar deze niet hoger gaan dan 850 tot 1000Mhz dus mag ik dit gaan vervangen versterker enz, is voor mij een reden om als dit gaat gebeuren om goed na te denken of ik nog ga investeren in iets wat toch als maar duurder word. en zo veel mensen meer denk ik.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Mocht dat tegen die tijd zo zijn dan zal Ziggo ongetwijfeld daarover berichten naar klanten toe en materialen ter beschikking stellen, gratis of tegen gereduceerd tarief.
Nu al kun je in Ziggo-winkels artikelen kopen, kabels, splitters e.d. met 20% korting als je de bijbehorende kortingsbon hebt. Als je een willekeurige installatiehandleiding downloadt van de site zit daar meestal een kortingsbon bij die je uit kunt printen en kopiëren.

Uitgelicht topic