jackL

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

verschil in abonnement tarieven - waarom betaal ik meer voor mijn abonnement?

Mijn abonnement is per 1 juli 2018 omhoog gegaan van €48,50 naar € 52,00. Ik heb daarover een mail gekregen van de stijging.

Als ik kijk naar wat voor abo ik heb. Ik heb een simpel basis (start) pakket, nog steeds geen digitaal tv (mijn buurt is nog niet omgezet van analoog naar digitaal.Ik heb dat nog net gecheckt op de Ziggo website), ik heb nog een heel oude modem, ik heb geen behoefte om tv series op te nemen etc.

Ik zie op de Ziggo website dat een nieuwe klant voor een start pakket na 3 maanden maar € 49 hoeft te betalen voor het pakket. Daarbij krijgt de klant direct al een digitale module en alles wat daarbij hoort.

Ik vraag me af waarom ik als jarenlange abonnee ik meer moet betalen terwijl ik nog steeds van allerlei oude Ziggo modules in mijn huis heb die Ziggo niet uit zich zelf laat vervangen. En ik heb bovendien nog steeds geen digitale tv. Dit omdat Ziggo per regio de netwerken aan het vervangen is.



Zie letterlijke tekst in Ziggo mail:
"Heldere afspraken
Daar houden we van. Daarom hebben we onze algemene voorwaarden herschreven. Ze zijn eenvoudiger geworden en ze zijn voor alle klanten gelijk. Goed om te weten: er verandert niets in uw nadeel."

Ik heb niet het gevoel dat de voorwaarden voor alle klanten gelijk zijn want ik betaal meer dan een nieuwe klant.

Hoe kan dit?

m vr gr

JackL
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @jackL. Welkom hier! Ik ben meteen je gegevens even ingedoken.
Je hebt een oud Alles-in-1 Basis pakket. Dat lijkt erg op het huidige alles-in-1 Start abonnement, maar verschilt wel een beetje. Je hebt namelijk een hogere internetsnelheid (50Mbps in plaats van 40Mbps).

Natuurlijk heb je de mogelijkheid om je abonnement om te zetten naar het huidige Alles-in-1 Start abonnement voor de huidige vaste prijs. Hier lever je dan 20% van je internetsnelheid in. Wil je dit? 🙂

Bekijk in context

4 Reacties 4
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag jackL

je hebt al jaren een digitaal signaal naast het analoge. Men geeft nl. het digitale signaal al zeer lang door. Alleen gaat het analoge signaal vervallen, en dat gebeurt in fasen, maar daarmee veranderd er dus niets v.w.b. het digitale signaal.

Het modem, zoals je deze noemt, zal wellicht een decoder zijn, en daarmee kun je al digitaal kijken. Als je echt op een modem zou doelen, dan staat dit los van het Tv signaal. Het modem is er alleen voor het verkrijgen van Internet.

iedereen krijgt te maken met een prijsverhoging en dit gaat dus niet op:

"En ik heb bovendien nog steeds geen digitale tv. Dit omdat Ziggo per regio de netwerken aan het vervangen is."

Je hebt dus wel zeker een digitaal signaal in huis, maar vraag is of je nu een decoder hebt, of een Tv met DVB-C tuner, waarmee je in ieder geval de vrije zenders kan ontvangen. Als een dergelijke Tv Ziggo gecertificeerd is, kan daarin een module en smartcard om alle zenders uit je pakket te gaan bekijken.

En anders heeft Ziggo een nieuwe decoder (Humax 5500c) voor je, waarmee je alle vrije zenders kan ontvangen (digitaal).

Maar nogmaals, je hoeft niet te wachten tot de omzetting. Er is absoluut een digitaal signaal aanwezig in je woning.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
PS: geef anders even aan hoe je Tv kijkt. Doe je dat via een decoder (kastje bij de Tv) of gewoon analoog. Ik heb nl. een beetje het gevoel dat je hier met het modem, een decoder bedoelt...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Misschien is overleg met de chat een goede optie, zij kunnen zien wat je voor abonnement precies hebt, misschien nog een oude vorm en dit aanpassen naar je wensen en de huidige tijd en ga je misschien wel minder betalen met meer mogelijkheden.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @jackL. Welkom hier! Ik ben meteen je gegevens even ingedoken.
Je hebt een oud Alles-in-1 Basis pakket. Dat lijkt erg op het huidige alles-in-1 Start abonnement, maar verschilt wel een beetje. Je hebt namelijk een hogere internetsnelheid (50Mbps in plaats van 40Mbps).

Natuurlijk heb je de mogelijkheid om je abonnement om te zetten naar het huidige Alles-in-1 Start abonnement voor de huidige vaste prijs. Hier lever je dan 20% van je internetsnelheid in. Wil je dit? 🙂

Uitgelicht topic