CreativeS

Level 13
  • 813Posts
  • 16Oplossingen
  • 161Likes

Verplicht internet ivm blijven gebruiken Next, modemperikelen, modem werkt niet.

Laat ik vooropstellen dat ik deze vraag richting de medewerkers van Ziggo stel... niet de experts of wie dan ook.

We hebben sinds augustus 2018 de Next getest... deze test houdt eind mei 2019 op.
Wij hebben te horen gekregen dat wij alleen de Next na de testperiode mochten blijven gebruiken, als wij internet erbij zouden nemen. Een 'stand alone'-abonnement zoals met de Mediabox XL zou niet mogelijk zijn. Nu zijn wij de moeilijkste niet en wij hebben - speciaal voor de Next - internet erbij genomen. Normaal gesproken hebben wij internet en telefonie bij KPN (FTTH) en TV bij Ziggo. Het beste van 2 werelden, maar goed, nu internet bij Ziggo en KPN.

Wij hebben 1 mei de bestelling gedaan en 1 week later (op 7 mei) hebben wij pas het modem mogen ontvangen. Deze heb ik 's avonds geplaatst en beide Next-mediaboxen zijn keurig geïnstalleerd via de Connectbox. Na deze installatie hebben we de boxen weer verbinding met de servers van Ziggo via onze KPN FTTH-lijn laten maken. Geweldig werkt dit, al sinds augustus 2018! Maar het modem van Ziggo staat nu dienst te weigeren.



Ik word daar - op z'n zachtst gezegd - lichtelijk geïrriteerd van. Afgelopen december was het al ruk met jullie modem, dat is nog steeds zo. Wat gaan we hieraan doen? Modem is binnen sinds 7 mei, dus de herroepingsclausule is 7 mei ingegaan (na compleet leveren van pakket). Nu nemen we speciaal internet erbij en het werkt gewoon niet. Nu zullen jullie een monteur aanbieden en dergelijke... maar die herroepingsclausule blijft onverminderd maar 14 dagen geldig.

Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat jullie coulant genoeg zijn deze te verlengen totdat de verbinding werkend opgeleverd wordt en ik daarna nog 2 weken de tijd heb om te kijken of het goed werkt. Alle pogingen de afgelopen jaren om internet werkend te krijgen bij Ziggo mislukken jammerlijk..... en dan vragen mensen ons waarom we internet bij KPN hebben.

Wat gaan we hieraan doen zodat het modem eindelijk eens doet wat deze moet doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
CreativeS Bedoel je dit topic wat verdwenen was?

De wegen van Ziggo zijn ondoorgrondelijk, zo ook het Ziggo forum.:relaxed:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Voor diegene die hier langskomen met hetzelfde probleem.

De activaties lopen dagen achter met een aantal Nexten en nieuwe Connect boxen.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
We gaan in dit topic, klik hier, verder.

Uitgelicht topic