Donald D.

Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

verlichting afstandbediening

Verlichting van de afstandbediening Mediabox NEXT.

blijft helaas een heel vervelend probleem. Moet binnen een fractie van een seconde het juiste knopje vinden. Heel vervelend als je tv kijkt in de slaapkamer. Dit probleem is in het verleden meerdere malen gemeld. Helaas geen definitieve oplossing.

zou de Ziggo directie willen vragen hun partners de afstandbediening hierop te laten testen en te vragen naar hun bevindingen. Is het probleem zo opgelost?.

 

8 Reacties 8
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @Donald D. 

 

hierover lopen al enkele topics en daar is aangegeven dat het niet mogelijk is dit te wijzigen. Veranderd dit, zal men het daar zeker melden, of zal een moderator daar een melding van doen in een nieuw topic. Er nu weer een nieuw topic over openen heeft dus niet zoveel zin. 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Daar was ik al bang voor Willem, daarom dit zelf ook niet gemeld. Maar ben het er wel 1000% mee eens. Super irri. De verlichting is daarmee vrijwel nutteloos. Wat ik nou niet begrijp: wie verzint nou zoiets in 's hemelsnaam? En hoe kan het dat zo'n ding door de kwaliteitscontrole en tests heen komt? Dit is echt beyond me.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

@Dolfff een seconde of 5 zou al heel fraai zijn. Ik heb een afstandsbediening van Marantz, waarbij je de verlichting met 2 toetsen onderaan kan inschakelen en nu zelfs op iets van 20 seconden staat ingesteld. En dat zonder dat je daarna nog een toets indrukt. Maar daarbij is de tijd ook instelbaar.

Dat laatste zal wellicht te duur zijn geweest bij die van de Next, maar zorg dan dat de standaard tijd iets langer is. Kost inderdaad wat meer energie van de batterijen, maar anders is een dergelijke optie vrijwel nutteloos. 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Je zou toch denken dat zo'n ab ook een firmware'tje heeft die geüpdate kan worden…..

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dolfff wrote:

Je zou toch denken dat zo'n ab ook een firmware'tje heeft die geüpdate kan worden…..

 

Helaas, dat schijnt niet zo te zijn. Ik had nog geopperd dat het wellicht ook met een numerieke code mogelijk kon zijn, maar dat blijkt dus ook niet het geval. Is natuurlijk jammer. Aan de andere kant; de Humax kent deze optie niet eens en dat geld voor veel apparaten. Maar áls je het dan wel als optie/functie aanbiedt, doe het dan goed zou ik zeggen. 

Maar laten we er hier niet teveel op door discussiëren, daar er anders dus weer een topic is met dit onderwerp en al die dubbele topics zijn ook niet echt gewenst... 

Buurman

Level 14
  • 987Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

Wat een onzinnige discussie. ....Zorg gewoon voor wat voldoende verlichting in de ruimte waar je TV kijkt. …...Ik vraag bij de supermarkt toch ook niet naar lichtgevend toiletpapier omdat ik zonodig in het donker moet gaan zitten sch…...??

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

De afstandsbediening van de Next is al verkort naar een paar seconde, voorheen kon dit veel langer branden, maar door diverse topic’s kan je misschien nog wat nodige informatie vinden.

 

verlichting afstandsbediening next box

afstandsbediening next instellen dat de verlichting langer blijft branden - Community Archief

Zoekresultaten: "afstandsbediening next verlichting"

Donald D.
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Dit onderwerp houdt de gemoederen flink bezig, zo blijkt. Er wordt alleen helaas niets aan gedaan. “U hoort nog van ons, U hoeft ons niet te bellen” is het veelbetekenende antwoord.

Jammer….… maar op deze manier komen we er echt niet.

 

 

Uitgelicht topic