Gert12

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Verlagen abonnementskosten

In plaats van de absurd hoge abonnementkosten nog verder te verhogen is mijn voorstel om deze te verlagen. Dat d.m.v. een abonnement met een lagere internetsnelheid.
17 Reacties 17
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Als je met een nog lagere snelheid dan 50 Mb toe kunt, kun je waarschijnlijk goedkoper overstappen naar een ADSL aanbieder.
De meeste mensen willen juist hogere snelheden en geen lagere meer (ook al omdat websites etc meer bandbreedte vereisen dan vroeger), dus een nóg trager internet abbo dan 50 zal er niet meer komen.
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Denk dat u beter af bent met DSL.
john61

Level 2
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Gert12 wat is jou snelheid , 25mb ?
Gert12
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ziggo Start 50 Mbit/s, volgens Ziggo speedtest varieert tussen 3,6 en 26,9 Mbps. In principe is alleen de prijs belangrijk zolang het TV beeld maar niet beïnvloed wordt en zolang er maar Voip gebeld kan worden. Website, traag, geen probleem, de snelheid mag gehalveerd worden.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Vanaf 15 april j.l.

Zijn alle pakketten omhoog gegaan, iedereen profiteert daar van mee, de prijzen zijn omhoog gegaan omdat deze vorig jaar zijn uitgebleven. De verhoging van Internetsnelheid heeft niks met de prijs te maken, meer met investeringen in de toekomst bijvoorbeeld:

Een beter netwerk nieuwe netwerk en kabelkasten
Nieuwe Media Box
Overgang naar de 5G Band
Telefonie kosten en ontwikkeling van Vodafone
Ziggo Apps die ook binnen de EU gebruikt worden
Software ontwikkeling

Er zijn best vele dingen aan het veranderen en dat heeft natuurlijk ook zijn gevolgen.

Dus ik begrijp de verhoging wel en het is maar € 2,50 dat valt mee, bij andere gaan de prijzen in juli meer omhoog maar minder diensten.
Gert12
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nieuwe mediabox en 5G en bellen, kan mij niet voorstellen dit ooit te zullen gebruiken.
Bellen is uitsluitend via WiFi met WhatsApp en Viber en indien de andere het niet heeft dan Voip.
Die 2,50 is de druppel die de emmer doet overlopen omdat abonnementskosten al als extreem worden ervaren.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Ik zelf vind het nog netjes en meevallen en ze stellen je 2 maanden van te voren op de hoogte.

De kwaliteit moet ergens vandaan komen en bij andere ben je het weer kwijt aan activatiekosten en nieuwe contracten die je moet afsluiten.

Beste is om het Ziggo Contact Formulier in te vullen, dan precies uitleggen wat u niet bevalt, en dan kunnen ze u verder op de hoogte stellen, want de Community kan hier weinig aan doen. Uw mening wordt wel gewaardeerd, dat zeer zekers.
john61

Level 2
  • 78Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Gert12 Ik heb zelf een snelheid van 25mb , er was toen een actie van ziggo en ben toen overgekomen van telfort . Ik zelf heb nog geen bericht gekregen van een verhoging van mijn abonement.
Na mij weten is er bij ziggo nog een start abonnement van 25mb , anders zou je ook bij een andere provider kunnen kijken , Tmobile heeft ook mooie aanbiedingen !
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Alles wat in mei is gewijzigd john61 wordt nog meegenomen, de email is van 25-04-2019

Hier in dit topic Prijswijziging per 1 juli 2019 staat alles netjes beschreven.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Er is wel een 25 mb pakket voor €39,95 maar dan krijg je alleen internet en een CI+ module, dus geen mediabox.

https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket-tvi?utm_source=awin&utm_medium=affiliate&zxuserid=3291...

aanvulling: je kunt dus ook niet terugkijken, begin gemist etc.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Gert12
Ziggo Start 50 Mbit/s, volgens Ziggo speedtest varieert tussen 3,6 en 26,9 Mbps.


Bij een 50/5 abo moet er 50/5 geleverd worden. De snelheden die je meet wijzen op een probleem dat moet worden opgelost.
Meet met een systeem rechtstreeks met een UTP-kabel aangesloten op de Ziggo Modem/Router en gebruik deze test:
http://www.dslreports.com/speedtest
Wat is de uitkomst?
Nick999 e.a.
Dat 25/2.5 abo was, zover ik weet, een aktiepakket voor klanten die alleen een TV-abo hadden.
Of je dit nog kunt afsluiten, is nog maar de vraag. Dat het nog op de Site te vinden is, kan een slordigheidje zijn.
Dit soort van de standaard afwijkende aktie abo's vielen overigens niet onder de recente snelheidverhoging. Hetzelfde verhaal voor het Internet-Start XXL abo van 100/10.
Opinie: Ziggo biedt ze een tijdje als Upgrade aan, aan bestaande klanten die aan bepaalde voorwaarden voldoen, maar wil uiteindelijk liever een standaard-abo aan je kwijt.
Gert12
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor de reacties.
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
Gert12 wrote:
Nieuwe mediabox en 5G en bellen, kan mij niet voorstellen dit ooit te zullen gebruiken.
Bellen is uitsluitend via WiFi met WhatsApp en Viber en indien de andere het niet heeft dan Voip.

Dit moet je dan toch een beetje nuanceren m.b.t. 5G. Wanneer je geen WiFi in je omgeving hebt/gebruikt dan werken de genoemde diensten toch via 3/4/5G op dat moment anders kun je er onderweg niet mee bellen. Zonder het misschien te beseffen maakt u dus wel gebruik van 3/4G en straks wellicht 5G hierdoor.

Mediaboxen heb ik ook in mijn gehele abonneelooptijd nooit iets van gezien en vind ik ook niet erg gezien de "klachten" en traagheid die ik er veel over lees, hoor en zie bij buren en vrienden. Ben nog steeds blij met onze Humax recorder met CI+ kaart waarmee ik ook gewoon kan opnemen (en dus terugkijken includief reclame doorspoelen :wink:), time shiften, etc.

Internetsnelheden onder de 50/5 gaan langzaam tot een uitstervend ras behoren, zelfs bij DSL providers. Eigenlijk loopt het TV signaal (ook bij Ziggo sinds analoog is uitgeschakeld) gewoon als IPTV stream over de kabel. Lineair TV kijken zakt met het jaar aan kijkers. De huidige jeugd kijkt nauwelijks nog TV (gezien mijn eigen kinderen en hun vrienden en schoolgenoten te horen maar ook cijfers die je kan vinden op internet) maar hebben hun alternatief gevonden in streaming diensten als Netflix en YouTube. Dit zijn geen potentiële Ziggo klanten zoals het nu in de huidige vorm wordt aangeboden in de toekomst omdat ze aan een internetsignaal zonder TV genoeg hebben. Ziggo gaat dus echt ooit wel komen met internet only abonnementen anders gaan ze ten onder. Zal niet binnen één tot vijf jaar zijn maar tien jaar geef ik deze vorm van abonnementen bij Ziggo niet meer als ze willen overleven met de nieuwe generatie als klanten. Deze huidige jongeren wonen tegen die tijd namelijk op zichzelf en willen vooral het "internet leeg trekken". Het hoogste percentage lineaire TV kijkers zitten in de 60 plussers en bij het zakken van de leeftijdsgroepen zakt dat al snel in tot aan de groep 15 tot 20 jarige nog maar 15%. Daar kan Ziggo niet van leven als die andere 85% bij elke andere provider zonder TV ook terecht kan voor hun data behoefte.

Je merkt dat het gevecht om de kijker al is begonnen bij omroepen als SBS (Talpa) en RTL (RTL group). Ze zenden sinds enige tijd veel minder reclame uit rond primetime op de vrijdag- en zaterdagavond bijvoorbeeld om zo kijkers (terug) te winnen. Je kan gewoon 45 tot 50 minuten kijken voordat er een blok reclame langs komt. Helaas dan met programma's die het kijken niet waard zijn maar het zijn allemaal tekenen waar TV naar toe gaat, ten onder aan streamdiensten. Met videoresoluties 4K en 8K is er wel behoefte aan bandbreedte en daarom zal de internetsnelheid alleen maar stijgen.
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Gert12

Ziggo is misschien te modern voor uw wensen, digitale tv, on demand, time shifting, snel internet, terug kijken en zelfs al in 4K, etc.
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
Ziggo te modern, hou op ik pies in mijn broek van het lachen :rofl::joy::rofl::joy:
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
vasco_nl wrote:
Ziggo te modern, hou op ik pies in mijn broek van het lachen :rofl::joy::rofl::joy:


Mjah, voor mensen die enkel lineair NPO willen kijken op hun beeldbuis en aan 56k internet genoeg hebben, is Ziggo misschien iets te modern 😉
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
Weisselberger wrote:
Mjah, voor mensen die enkel lineair NPO willen kijken op hun beeldbuis en aan 56k internet genoeg hebben, is Ziggo misschien iets te modern 😉

In dat licht bekeken is Ziggo wel modern te noemen inderdaad :wink:

Uitgelicht topic