Bertus1

Level 1
  • 115Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Verificatiefout met de Wifispots Samsung S7

Ik gebruik al heel lang de wifi-spots, of beter "gebruikte".
Ik krijg nu elke keer verificatie-fout te zien.
Ik heb het wachtwoord al eens gereset en ook het certificaat opnieuw geïnstalleerd.
Samsung S7
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
elinx

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Vanaf Android 7 (Nougat) moet je zelf een CA certificaat installeren op je telefoon om gebruik te maken van WiFiSpots. Die is te downloaden bij Ziggo.
Bij mij lukte het daarna nog steeds niet, omdat in alle stappenplannen verwezen wordt naar slechts één certificaat, terwijl er meerdere mogelijk zijn. Ik heb er in het andereerder genoemde topic meer over geschreven. Ik kan nu weer gebruik maken van WiFiSpots met Android 7 na het installeren van een ander certificaat.
https://community.ziggo.nl/wifispots-116/wifispots-android-7-en-ca-certificaat-installatie-oplossing-18571

hopelijk is dit ook een manier voor andere telefoons waar het niet mee wil lukken om te verbinden.

Bekijk in context

7 Reacties 7
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi Bertus,
Zelf weet ik niet zoveel van een Samsung telefoon af maar misschien kan dit deel van de Community te helpen? https://community.ziggo.nl/wifispots-116/wifispots-android-7-en-ca-certificaat-installatie-oplossing-18571
Bertus1
Topicstarter
Level 1
  • 115Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Alles geprobeerd en wat extra, geen succes.
Bij de tech afdeling hier denkt men dat het misschien komt doordat ik een testmodem heb. Kan dit kloppen?
Kan het zijn dat het deel dat de certificering regelt niet ingesteld is?
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Op dit antwoord zullen we dan even moeten wachten op een moderator van Ziggo. Ik kan niet voor je in het systeem kijken. Een moderator kijkt elke dag op de community van Ziggo en komt dan je bericht tegen om je antwoord te geven. Die kunnen zien of ze daar gelijk in hebben.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Bertus1 wrote:
Alles geprobeerd en wat extra, geen succes.
Bij de tech afdeling hier denkt men dat het misschien komt doordat ik een testmodem heb. Kan dit kloppen?
Kan het zijn dat het deel dat de certificering regelt niet ingesteld is?

Nee, dat heeft er niets mee te maken, als in MijnZiggo afdeling internet rubriek wifispots gewoon je inloggegevens staan moet je gewoon de wifispots kunnen gebruiken. Op je eigen modem kon je toch al nooit via wifispots werken, of het nou een testmodem is of niet, dat maakt niet uit.
Bovendien is het betreffende modem geen testmodem meer, daar de test is afgesloten, zoals je zelf uiteraard ook weet.
Bertus1
Topicstarter
Level 1
  • 115Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Dan is het alleen nog maar vreemder dat het niet wil lukken. Trouwens ook vreemd dat het modem dan nog niet uit te lezen is door mijn collega's.
Ik kom dus, helaas, geen steek verder nu. Ik weet hoe wifi-spots werken, maak(te) er al jaren gebruik van en kan dat nu ineens niet meer. Dit is voor mij een groot gemis.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Dan maar even wachten op een moderator die je topic oppakt en er mee aan de slag gaat. Maandag zijn ze er weer en hou er dan rekening mee dat ze meer topics langs lopen, dus het kan even duren voor je antwoord krijgt.
elinx

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Vanaf Android 7 (Nougat) moet je zelf een CA certificaat installeren op je telefoon om gebruik te maken van WiFiSpots. Die is te downloaden bij Ziggo.
Bij mij lukte het daarna nog steeds niet, omdat in alle stappenplannen verwezen wordt naar slechts één certificaat, terwijl er meerdere mogelijk zijn. Ik heb er in het andereerder genoemde topic meer over geschreven. Ik kan nu weer gebruik maken van WiFiSpots met Android 7 na het installeren van een ander certificaat.
https://community.ziggo.nl/wifispots-116/wifispots-android-7-en-ca-certificaat-installatie-oplossing-18571

hopelijk is dit ook een manier voor andere telefoons waar het niet mee wil lukken om te verbinden.

Uitgelicht topic