Sleijpie

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verbouwen en TV's uitbreiden naar 6 kamers

Beste Ziggo,

Momenteel ben ik midden in een verbouwing en heb op 6 kamers TV aansluitingen gemaakt.
Graag zou ik op iedere kamer eventueel met een mediabox next TV willen kunnen kijken. (natuurlijk niet meteen) Ik wil graag mijn infrastructuur zo aanpassen dat ik in 6 kamers gelijktijdig op een moderne manier tv kan kijken.
Welke spitters en versterkers/dempers/filters etc. raden jullie voor dergelijke situaties aan?
Ik heb al een mediabox next en een humax 5200 verdere decoders en zo moet ik nog aanschaffen maar ik wil mijn infra goed voorbereiden zodat dit geschikt is voor bi-directioneel data verkeer over de coax. natuurlijk heeft ook iedere kamer een netwerk aansluiting.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

6 aansluitingen  dat zou geen probeen zijn om te maken . aop zit meestal in de meterkast van ieder ruimte uit zou een goede kwaliteit coaxkabel na de meterkast moeten komen . op de aop een splitter een uitgang voor de modem en de ander na de singaalversterker . deze kun je op 2 manieren doen of je gebuikt 1 versterker  de ene sterkste en de sterkste uitgang gebruik je een f connector splitter . om toch alle 6 de aansluitingen kwijt te kunnen , zelf ben ik ni et van het splitsen omdat je weer wat demping krijgt . de 2 de optie is met 2 singaalversterkers te werken . en als volg te verbinden , zie afbeelding 

deze is voor 7 aansluitingen 1 uitgang wordt dan niet gebruikt op die aansluiting zet je een afsluit weestanddop op , ook in dit geval een poa 01 splitrer op de aop ene uitgang modem en de ander na de versterker , de laaste optie heb ik zelf met 2 versterkers dit werkt hier echt top , zelf heb ik op deze optie nog geen problemen mee gehad . digitaal tv ieder ruimte een decorder deze gaat 5 stuks heb ik zelf ook 6de denkt niet dat het lukt dit zou je navraag kunnen doen bij ziggo misschien dat @Lycke Ziggo je daar meer info over kan geven . 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

U zult aanlopen tegen een beperking: volgens art 12.7 van de algemene voorwaarden is het aantal digitale ontvanger beperkt. Afhankelijk van het abonnement is dat maximaal 5.

Voor de materialen lees https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/kabels-en-aansluitingen-controleren en laat u adviseren door een goede installateur. Maar misschien heeft @Ronihd daar ook ideeën over.

Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

6 aansluitingen  dat zou geen probeen zijn om te maken . aop zit meestal in de meterkast van ieder ruimte uit zou een goede kwaliteit coaxkabel na de meterkast moeten komen . op de aop een splitter een uitgang voor de modem en de ander na de singaalversterker . deze kun je op 2 manieren doen of je gebuikt 1 versterker  de ene sterkste en de sterkste uitgang gebruik je een f connector splitter . om toch alle 6 de aansluitingen kwijt te kunnen , zelf ben ik ni et van het splitsen omdat je weer wat demping krijgt . de 2 de optie is met 2 singaalversterkers te werken . en als volg te verbinden , zie afbeelding 

deze is voor 7 aansluitingen 1 uitgang wordt dan niet gebruikt op die aansluiting zet je een afsluit weestanddop op , ook in dit geval een poa 01 splitrer op de aop ene uitgang modem en de ander na de versterker , de laaste optie heb ik zelf met 2 versterkers dit werkt hier echt top , zelf heb ik op deze optie nog geen problemen mee gehad . digitaal tv ieder ruimte een decorder deze gaat 5 stuks heb ik zelf ook 6de denkt niet dat het lukt dit zou je navraag kunnen doen bij ziggo misschien dat @Lycke Ziggo je daar meer info over kan geven . 

Sleijpie
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heel erg bedankt. Hier heb ik wat aan.

 

Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

heel veel succes ermee , laat het maar eens weten , hoe het bij jou werkt . ik zelf heb er al lang plezier van . en nog nu nog steeds .

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Sleijpie @Jan F. @Fester 538 

 

Lees met aandacht deze topic toevallig wordt er hier gesproken over een weerstanddop. Ikzelf woon in fupc gebied met een aop tweegats tv en radio. Radio wordt niet meer gebruikt die wil ik dus afdoppen is deze optie goed https://www.onlinekabelshop.nl/hirschmann-tif75-afsluitweerstand een mannetje coax afsluitdop. Om nou direct de boel laten ombouwen door een Ziggo monteur voor een 1 gats aop lijkt me nog niet nodig omdat alles goed draait. Mijn vraag is bovengenoemd artikel goed. Aop is ongeveer 8 jaar geleden vervangen.

Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

deze afsluitweerstand zorgt ervoor dat je op die aansluiting geen ongewenste instraling krijgt interferentie. als je geen problemen ondervind en de up en downstream zijn in acceptabel en je hebt geen snel oplopende post rs erros dan kun je deze zeker gebruiken . of wil je weer up to date zijn , dan kun je de aop laten vervangen na de hededaagse aop , dan weet je zeker dat het goed is , als de 2 gads de eerste punt is waar ziggo binnen komt , wordt dit kosteloos vervangen door ziggo 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Hoe zit het met UTP-bekabeling voor de verbinding met Internet? Lees daar niks over.
Misschien is dit al ok.

Voor Smart Tv, Next of een andere Mediabox die dit nodig heeft.
We gaan daarvoor toch niet van Wireless gebruik maken. Of van Powerline Adaptors. Toch?
Niet doen. UTP-kabels trekken! Anders kans op gedoe, waar je niet op zit te wachten.
Ook handig als je naar een andere Povider, dan Ziggo, zou willen overstappen. Die bieden alleen diensten aan waarvoor je maar het beste UTP-bekabeling kan kiezen- coax is dan zinloos. Met coax werkt alleen Ziggo, maar je hebt daarnaast vaak ook verbinding met het Internet nodig. Is verder niks mis mee.

Sleijpie
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb iedere kamer ingericht met 2 utp Cat6 kabels en netjes weggewerkt in een daarvoor bestemd doosje samen met de coax.

Zie type MMDA4521WW van Jung.

In de meterkast komt een 1000mbit switch.

Voor de wifi in huis gebruik ik de Google mesh set van 3 stuks... Een echte aanrader.

 

Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

dat is wel een goede wat @hanh adviseerd , 

omdat er alleen om om de tv aansluitingen werdt gevraagt gaf ik ook deze advies de utpkabel of een combokabel coaxutp kun je door de zelfde leiding bij leggen waar je ook de coax doorheen gaat leggen zelf heb ik ze ook bijde door de zelfde leiding gelegt een goede  switch 1000 mbps 8 port . je heb er dan nog meer profeit van zelf heb ik dit toen zo ook aan gepakt en in ieder ruitme heb ik een coaxovernamepunt met utp

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Sleijpie 

Ik heb iedere kamer ingericht met 2 utp Cat6 kabels en netjes weggewerkt in een daarvoor bestemd doosje samen met de coax.

Mooi. Maakte me even zorgen over niets. 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Sleijpie

Welkom op de Community! 😄 

Goed dat je ons hebt gevonden. Ik zie dat er vanuit verschillende hoeken al tips en hulp is geboden. Helemaal top! 😄 
Als er nog vragen zijn of andere dingen waarover je zou willen sparren laat het dan weten. 🙂  

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Je zou bijvoorbeeld er ook nog voor kunnen kiezen om op een aantal tv's een chromecast te gebruiken.
Kan je prima via de Ziggo Go app tv kijken  . Let wel dat je dan op maximaal 3 schermen tegelijk kan kijken.

Uitgelicht topic