NaPlu

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Verbonden, geen internet uitbreidingsset wifi booster

Aangezien op vakantie gaan er dit jaar niet in zit, maken we het thuis naar onze zin.

TV aangeschaft met Chromecast voor onder overkapping en vanwege minder Wifi bereik uitbreidingsset voor Wifi boosters gekocht via Ziggo.

Echter, bij 3 stopcontacten (geaard) krijg ik de melding "verbonden, geen internet". Dus de opmerking zoals in de handleiding staat ... plaats de adapter waar je Wifi wilt, klopt niet helemaal.

Blijkbaar afhankelijk van de (juiste) groep, lees ik op diverse sites. Dit staat bij Ziggo echter nergens vermeld!!!!

Is hier nog iets aan te doen? Of is/wordt dit gevalletje helaas, pindakaas?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Wat is de kleur van de lampjes met het huisje?

Op de B adapter hoort dit groen/oranje te zijn om een internet verbinding te kunnen maken.

Rood wil zeggen dat er geen goede verbinding is met de A en B adapter.

Soms wil het helpen om de A adapter en de B adapter eerst een goede verbinding met elkaar te laten maken.

Plaats daarvoor de A adapter en de B adapter in één stekkerblok wat aangesloten is op de stroom en de A adapter met een netwerkkabel aan het modem.

Branden bij allebei de lampjes groen, dan hebben ze al contact, test even of er verbinding mee te maken is.

Branden ze niet groen, druk dan op A op security en dan op B op security, dit om ze verbinding te laten maken met elkaar.

Bekijk in context

15 Reacties 15
NaPlu
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Dave-  weet jij hier meer over?

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @NaPlu, welkom op de Community! 

Vervelend dat het niet wil lukken. Het klopt dat als je de Wifi Booster via het stopcontact gebruikt de stopcontacten wel met elkaar in verbinding moeten staan, anders kan het signaal niet doorgegeven worden van adapter A naar adapter B. Verschillende groepen moet wel mogelijk zijn, maar als de stroomvoorziening bij de overkapping echt er los van staat is het inderdaad niet mogelijk om daarop een deel B van de Wifi booster te gebruiken. Deze ontvangt dan namelijk geen signaal van adapter A. 

Hoe zit het stroomnetwerk precies in elkaar? Zou je dat kunnen toelichten? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Wat is de kleur van de lampjes met het huisje?

Op de B adapter hoort dit groen/oranje te zijn om een internet verbinding te kunnen maken.

Rood wil zeggen dat er geen goede verbinding is met de A en B adapter.

Soms wil het helpen om de A adapter en de B adapter eerst een goede verbinding met elkaar te laten maken.

Plaats daarvoor de A adapter en de B adapter in één stekkerblok wat aangesloten is op de stroom en de A adapter met een netwerkkabel aan het modem.

Branden bij allebei de lampjes groen, dan hebben ze al contact, test even of er verbinding mee te maken is.

Branden ze niet groen, druk dan op A op security en dan op B op security, dit om ze verbinding te laten maken met elkaar.

NaPlu
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Gianna Ziggo en Be rt,

Allereerst, bedankt voor jullie reacties!

 

@ Gianna: de stroomvoorziening onder de overkapping moet nog aangelegd worden. Ik heb de extra adapter gewoon in huis geprobeerd. In onze achterkamer hebben we 4 stopcontacten. Deze zijn alle 4 geaard, maar bij maar één stopcontact maakt de adapter verbinding met Wifi… bij de andere 3 “Verbonden, geen internet” terwijl het Wifi symbool op de tablet alle streepjes laat zien.

Ik weet niet zo goed, hoe ik je vraag omtrent het stroomnetwerk moet toelichten.

Ons huis is gebouwd in 1996 en wij zijn sinds 2016 de 2e eigenaars van dit huis.

We hebben de achterkamer aangebouwd, maar verder niks veranderd qua electra.

 

@ Bert: Ik heb me netjes aan de handleiding gehouden. Eerst adapter B gesynchroniseerd met de basisset middels de security knop op beide adapters.

De huisjes bij zowel adapter A als bij adapter B kleuren groen. Geen knipperen of andere gekke dingen…. althans bij het "goede” stopcontact.

Bij een "fout” stopcontact kleurt bij adapter A het huisje rood en bij adapter B het huisje groen. 

 

NaPlu
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ter aanvulling:

Be rt, ik heb je tip opgevolgd / uitgeprobeerd:

Plaats daarvoor de A adapter en de B adapter in één stekkerblok wat aangesloten is op de stroom en de A adapter met een netwerkkabel aan het modem.

Branden bij allebei de lampjes groen, dan hebben ze al contact, test even of er verbinding mee te maken is. (zie foto).

Vervolgens heb ik verbinding gemaakt middels de tablet en dat werkte.

 

Daarna heb ik de booster in één van de "foute” stopcontacten gestopt en ook hier weer geprobeerd om verbinding te maken.

Beide huisjes kleurden nu groen en tadaaaaaa….. VERBONDEN!!!!

 

Super bedankt voor de tip!!!!

Laat het mooie weer maar komen 

NaPlu
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ai…. toch nog te vroeg gejuicht.

Bij een ander "fout” stopcontact maken A en B geen verbinding (meer); huisjes blijven knipperen.

En het stopcontact dat in mijn vorige bericht wel werkte, zegt nu ook weer Verbonden, geen internet.

NaPlu
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Laatste opmerking voor vandaag…

 

Blijkbaar is het ook een kwestie van geduld 

Na poging 'zoveel’ doet alles het weer, zoals ik heb uitgeprobeerd na de tip van Be rt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik vermoed dat er tussen de verschillende stopcontacten net wat meer doorverbindingen zitten die het signaal net niet goed met de A en de B adapter verbinden.

Maar in ieder geval succes gewenst verder.

Erik-Rik

Level 11
  • 479Posts
  • 11Oplossingen
  • 23Likes

Ik heb deze wifibooster ook gehad maar was er niet over tevreden kreeg een zwak signaal van binnen op al mijn apparaten en mobieltje dus heb de andere wifibooster genomen en in plaats deze te kopen huur ik deze zie hier het werkt overal in huis ook buiten in mijn tuintje heerlijk. Wel moet ik zeggen dat ik gebruik maak van de router dus bedraad binnen en buiten wifi en snel ook.

NaPlu
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Erik-Rik,

 

Welke andere Wifibooster bedoel je?

Bedoel je de C7, zo'n zwarte??

 

Ik moet zeggen binnenshuis geeft de Wifibooster-stopcontact een optimaal bereik.

Buiten ga ik deze week testen… op dit moment wordt de stroom aangelegd.

 

Erik-Rik

Level 11
  • 479Posts
  • 11Oplossingen
  • 23Likes
NaPlu wrote:

Hoi Erik-Rik,

 

Welke andere Wifibooster bedoel je?

Bedoel je de C7, zo'n zwarte??

 

Ik moet zeggen binnenshuis geeft de Wifibooster-stopcontact een optimaal bereik.

Buiten ga ik deze week testen… op dit moment wordt de stroom aangelegd.

 

De zwarte is beter donderdag witte met stopcontact en als je hem huurt kost het je maar €1,00 per maand bij stukken of wat heb je meer kans op hulp van ziggo ook nog

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hi @NaPlu

Top om te lezen dat het is gelukt met de hulp van @Be rt !  We worden graag op de hoogte gehouden hoe het gaat zodra je buitenshuis ook hebt kunnen checken, we zien je bericht wel verschijnen 🙂 

NaPlu
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Mariska Ziggo,

 

Inmiddels zijn we twee heerlijke zomeravonden verder en kan ik goed nieuws melden! 

Stroom naar buiten/overkapping is aangelegd middels geaarde (buiten)stopcontacten.

De nieuwe Wifibooster hier ingeplugd en binnen redelijke tijd maakt hij verbinding met de powerline adapter in de meterkast. Vervolgens verbonden met tablet → Wifi verbinding met alle streepjes! 

Dus al twee avonden buiten tv kunnen kijken en goede verbinding voor alle andere devices!

 

Vriendelijke groet NaPlu 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

YOP, veel kijkplezier gewenst verder.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Super fijn om te lezen @NaPlu! Dat wordt flink genieten komende week! 

Uitgelicht topic