Nadi

Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verbinding router + modem

Wij hebben thuis al sinds enkele maanden slechtere verbinding vooral nu ik veel online moet doen voor mijn studie en online gesprekken moet opnemen merk ik dat de verbinding niet zo sterk is. Nu kwam ik erachter dat wij allemaal verbonden zijn met de router ipv met het modem. Ik heb alles nu ongegooid dat we dus allemaal verbinden met het modem (WiFi). Zou dit de oorzaak kunnen zijn geweest van de minder goede WiFi?

Vriendelijke groet,

Nadi Verberkt  

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Nadi Ik lees in de gebruiksaanwijzing:

https://www.cisco.com/c/dam/en/us/td/docs/video/at_home/Cable_Modems/3900_Series/OL-29506-01.pdf

WIRELESS SETUP—Druk op deze knop om de functie voor draadloze instellingen te activeren. Met deze functie kunnen gebruikers nieuwe WPS-compatibele (Wireless Protected Setup) clients toevoegen aan het thuisnetwerk. Wanneer de indicator SETUP op OFF staat (normale conditie), geeft dit aan dat draadloze instellingen niet actief zijn. KNIPPEREN geeft aan dat de gebruiker de draadloze instellingen heeft geactiveerd om nieuwe draadloze clients toe te voegen aan het draadloze netwerk.

Bekijk in context

42 Reacties 42
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Nadi 

Kun je iets meer zeggen over hoe de router op het modem zat aangesloten?

Welk type modem gebruik je?

gr, Henno

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

hoe oud is die router en welk merk type

als je een eigen router gebruik kan je het modem beter in bridge mode (laten)zetten

Nadi
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Cisco 3?28 uit mijn hoofd. Via een kabel is die verbonden aan het modem. De router is van lynks ofzo iets. 
 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Veel hangt af van de mogelijkheden, instellingen en de leeftijd/snelheid van de eigen router.

Als je nu via het modem een betere wifi hebt, dan even zo houden voor duidelijk is welke apparatuur je hebt om zo mogelijk alles nog beter te laten werken.

Kun je exact aangeven welke router, er zijn namelijk tientallen routers per merk.

Nadi
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik vroeg me vooral af, of je in huis voor WiFi te hebben het beste met de router verbonden kunt zijn of met het modem?

ik dacht dat je altijd met het modem verbonden moest zijn. 
 

modem: cisco 3928

Router: Linksys e1000

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Nadi wrote:

Ik vroeg me vooral af, of je in huis voor WiFi te hebben het beste met de router verbonden kunt zijn of met het modem?

ik dacht dat je altijd met het modem verbonden moest zijn. 
 

modem: cisco 3928

Router: Linksys e1000

 

die linkste e1000 is al een veroudert type

in dat geval kun je beter de wifi van je modem gebruiken

als je een eigen router wilt raad ik aan een nieuwe moderne router aan te schaffen en je modem in bridge mode te (laten)zetten zodat je nieuwe router zowel de wifi als het bekabeld netwerk regelt

Nadi
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat houdt bridge mode in?

Dus u zou niet aanraden met deze apparatuur verder te gaan?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Nadi Bridge mode wil zeggen dat het netwerk overgenomen wordt door de extra router die de firewall en DHCP server dan uitvoert en de wifi wordt uitgeschakeld in je modem.

Maar je moet er wel het één en ander van weten, over hoe je de router en netwerken in moet stellen.
Want je hele automatische netwerkbeveiliging en het netwerkbeheer als uitdelen van IP adressen, zoals nu door de firewall en de DHCP server van het modem wordt gedaan en de automatische updates, die Ziggo nu voor je doet, moet je dan allemaal zelf doen en in de gaten houden en instellen in je router.

Heb je hier geen kaas van gegeten, begin er niet aan, want met een verkeerde instelling staat je hele eigen wifi en bedraad netwerk open voor de hele wereld.

Mocht je dan op een andere plaats in je huis ook wifi willen, neem dan één van de onderstaande apparaten op je wifi bereik uit te breiden, dan heb je ook installatie garantie en als je huurt onbeperkte garantie op de apparatuur.

 

 

Nadi
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de uitleg!

ik heb inderdaad een WiFi versterker al in het huis. Alleen toen we via De Router WiFi hadden zegmaar toen versterkte die wel. Maar nu we op het modem zitten via die Inloggevens versterkt de WiFi niet verder. Hoe kan dit? Of moet ik iets opnieuw instellen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke wifiversterker heb je? Van Ziggo een witte, zwarte of via de stroom? Of een andere?

Hebben het modem en de wifiversterker dezelfde wifinamen? Of andere?

Nadi
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

WiFi versterker via stroom: TP-LINK (niet van ziggo)

 

router en modem hebben verschillende wifinamen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Wat gebeurt er als je verbinding maakt met de TP-LINK?

Heb je dan internet verbinding?

Welke TP-Link is het precies?

Nadi
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als ik het apparaat gewoon in het stopcontact doe. Dan versterkt die wel geeft die aan maar dat doet die dus met de WiFi van de router terwijl ik nu op de WiFi van het modem zit. 
 

TP-LINK WA850RE

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat is een Range Extender / Repeater, die pakt de wifi op en herhaald het signaal naar het apparaat waarmee je verbinding maakt.
Het nadeel van deze manier van versterken is dat de wifi nu over 2 wifi zenders gaat en daarmee halveert minstens de wifisnelheid.

b.v. een eigen router of wifibooster van Ziggo heeft een eigen verbinding met het modem en stuurt rechtstreeks zelf het wifi signaal, waardoor je de volle snelheid hebt.

Nadi
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik vind het eigenlijk zonde een nieuwe WiFi versterker te kopen. Is er geen andere oplossing voor? Kan ik van de router en modem geen 1 WiFi maken? Sorry heb er geen verstand van misschien is dit niet mogelijk. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Vervolg op mijn bericht hier zojuist boven:

“Dan versterkt die wel geeft die aan maar dat doet die dus met de WiFi van de router terwijl ik nu op de WiFi van het modem zit. “

Mogelijk werkt die wifi versterker wel voldoende voor je als je hem verbinding laat maken met het modem, dan geeft die het wifisignaal van het modem door.

Nadi
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja dat zou ik graag willen! 
Weet u hoe ik het modem hiermee verbinding laat maken?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Gezien de leeftijd van de Linksys e1000 is de techniek snelheid al niet meer hedendaags en zal die ook steeds minder goed gaan werken, hij is bijna 10 jaar oud en dan gaat de elektronica hard achteruit.

Je hoeft ook niets te kopen, je kunt het ook huren.

Maar ik zou eerst de TP-LINK WA850RE aan je modem koppelen en zien of dit snel genoeg voor je is en voldoende werkt.

Nadi
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oki ik ga dat proberen. Alleen ik kan op internet niet vinden hoe ik hem aan mijn modem koppel. Zie wel hoe ik het aan de router koppel maar neit aan mijn modem. Weet u dit toevallig?

Uitgelicht topic