Mijn vader heeft een Ziggo verbinding met een connectbox. Hoofdzakelijk maakt hij gebruik van 1 Windows 10 laptop die bedraad verbonden is direct met de connectbox. Hier zit dus geen eigen apparatuur tussen.
Al enkele maanden is het zo dat de verbinding met de connectbox regelmatig wegvalt. Hij moet dan naar de connectbox lopen en deze van de stroom afhalen en er weer opzetten voor de boel weer begint te werken. Los van de normale irritatie is dit ook nog eens erg irritant omdat hij slecht ter been is en de connectbox in een andere kamer staat.
Toevallig ben ik er nu zelf en gisteravond gebeurde het weer. Ik merkte op mijn telefoon ook dat de verbinding weg viel. Ik heb even ingelogd op de connectbox en kwam de volgende meldingen in het log tegen. Ik weet niet exact wat dit betekent (heb al jaren geen Ziggo internet meer) maar het kan mogelijk wijzen op problemen. Ik heb zelf het Mac adres weggehaald evt kan de volledige log in een PB naar een mod gestuurd worden uiteraard.
Een x maanden geleden is er een monteur geweest en die heeft het AOP vernieuwd. Echter problemen blijven. Mijn vader heeft een aantal keer de klantenservice gesproken maar tot nu toe zien die een nieuwe connectbox niet als oplossing.
Samenvattend:
Verbinding valt regelmatig weg op random tijden
Zowel draadloos als bekabeld
Normaal gesproken maar 1 apparaat wat voornamelijk gebruikt wordt bedraad aangesloten
Apparaat is Win10 voorzien van nieuwste drivers en updates
Wanneer de verbinding wegvalt kan ik niet via de GUI bij de connectbox. Wel kan ik de connectbox pingen op 192.168.178.1
Het gaat om een DS Lite setup. WAN IP is IPv6 de Win10 laptop is voorzien van zowel IPv4 als een IPv6 adres.
(Ik ben ingelogd onder mijn eigen Ziggo account het gaat niet om het adres wat hieraan gekoppeld is maar een ander adres wat op verzoek per PM gestuurd kan worden).
Log & Config gegevens:
Algemene configuratie
Netwerk toegang | Toegang tot internet |
Maximaal aantal apparaten | 3 |
Standaard beveiliging | Ingeschakeld |
DOCSIS-Modus | Docsis30 |
Config bestand | internet500_40_wifion_v6-sip.bin |
Connect Box status voor monteurs |
---|
Onderdeel | Status | Status |
---|
Ingesteld Downstream kanaal (Hz) | 626000000 | Locked |
Ingesteld Upstream kanaal (Hz) | 44000056 | Locked |
Provisioning status | Verbonden | |
08/02/2020 21:38:12 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=<Mac Addr>;CMTS-MAC=<MAC Addr>CM-VER=3.0; |
08/02/2020 21:38:11 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=<Mac Addr>;CMTS-MAC=<Mac Addr>;CM-VER=3.0; |
08/02/2020 21:33:50 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=<Mac Addr>;CMTS-MAC=<Mac Addr>;CM-VER=3.0; |
08/02/2020 21:31:12 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=<Mac Addr>;CMTS-MAC=<Mac Addr>;CM-VER=3.0; |
08/02/2020 21:28:40 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=<Mac Addr>;CMTS-MAC=<Mac Addr>CM-VER=3.0; |
08/02/2020 21:28:40 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=4<Mac Addr>;CMTS-MAC=<Mac Addr>;CM-VER=3.0; |
08/02/2020 21:25:18 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=<Mac Addr>;CMTS-MAC=<Mac Addr>;CM-VER=3.0; |
08/02/2020 21:25:18 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=<Mac Addr>;CMTS-MAC=<Mac Addr>;CM-VER=3.0; |
08/02/2020 21:24:28 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=<Mac Addr>;CMTS-MAC=<Mac Addr>;CM-VER=3.0; |
08/02/2020 21:24:27 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=<Mac Addr>;CMTS-MAC=<Mac Addr>;CM-VER=3.0; |
08/02/2020 21:20:33 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=<Mac Addr>CMTS-MAC=<Mac Addr>=1.1;CM-VER=3.0; |
08/02/2020 21:20:33 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=<Mac Addr>;CMTS-MAC=<Mac Addr>;CM-VER=3.0; |