Polleke1945

Level 1
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Verbinding internet valt weg - hoe los ik dit op?

*Adresgegevens verwijderd*
Sinds enkele dagen valt ongeveer twee maal per dag mijn verbinding weg.
Dan modem van stroom af en weer aansluiten, opnieuw opstarten en hij doet het weer.
Is toch vervelend. Alles gecontroleerd, ben zelf gepensioneerde ICT'er.
Modem 2 jaar oud - router Netgear 2 jaar oud - bekabeld naar PC..
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Ik vermoed het volgende: deze eerste plaats is niet afgeschermd voor instraling van 4G en andere zenders.

Door 4G instraling werken een aantal verbindingen niet goed en gaat het modem over de rooie en start opnieuw op.

Neem contact op met Ziggo, vertel je klachten en noem de 18 jaar en vraag om een monteur om het AOP = Abonnee Overname Put te vervangen.
Deze zal de contactdoos en splitter gratis vervangen.
De stekkers misschien ook, anders tegen kostprijs, is goedkoper dan als je het zelf gaat halen en je hebt er ook garantie op.

Je kunt contact opnemen met Ziggo via de chat of op een andere manier op de contactpagina beschreven.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, alleen als er iemand beschikbaar is.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact

Bekijk in context

55 Reacties 55
Steefb

Level 20
  • 15824Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes
Welk modem heb je?
Kun je screenshots plaatsen van de statuspagina's van je modem? (oa. pre en post rs errors).

En als je toch bezig bent een foto van het AOP, en andere aansluitingen.
Polleke1945
Topicstarter
Level 1
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Connect box wit in bridge modus.
Hoe bereik ik die statuspagina's?
Wat is AOP?
Ben al 89 jaar met pensioen, dus modernere technologie is erbij ingeschoten 🙂
Polleke1945
Topicstarter
Level 1
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
( 9 jaar dus 🙂
Steefb

Level 20
  • 15824Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes
Voor je AOP

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/hoofdaansluiting-controleren/
Polleke1945
Topicstarter
Level 1
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Alles al gecontroleerd en is ok.
Polleke1945
Topicstarter
Level 1
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Afgelopen nacht geen verbinding van 0.15 uur tot 1.02 uur
En van 7.10 uur tot 8.42 uur en toen heb ik de stroom er tijdelijk had afgehaald.
Van middag viel op 3 uur de verbinding ook weg en toen weer de stroom eraf en weer aangezet op het modem.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot of copy/paste?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Polleke1945
Topicstarter
Level 1
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Daar gingen e weer:

Dit is of Ziggo, of het modem volgens mij
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Polleke1945 de uitval geloof ik direct, maar ik kan je alleen verder helpen als je meer informatie geeft op de volgende vragen:

Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot of copy/paste?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

Als je geen antwoord wilt geven op dezelfde eerder gestelde vragen, neem dan contact op met Ziggo en leg daar dit probleem voor.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators eens in de paar werkdagen langskomen in ieder topic, dus dat kan nog een paar dagen duren.

Je kunt contact opnemen met Ziggo via de chat of op een andere manier op de contactpagina beschreven.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, alleen als er iemand beschikbaar is.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Polleke1945
Topicstarter
Level 1
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
De wachttijd voor de verbinding is verstreken

De server op 192.168.100.1 doet er te lang over om te antwoorden.

Modem is dus niet bereikbaar, wat nu?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Wat je probeert is voor Bridge Mode.
Werkt http://192.168.178.1/ ook niet?
ConnectBox kan per ongeluk van Bridge in Router Mode terecht zijn gekomen, misschien.

Anders Factory Reset.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/hoe-zet-ik-mijn-modem-terug-naar-de-fabrieksinstellingen-2945
We horen het.
Gr Han
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Probeer een keer of het helpt om het modem 30 seconden van de stroom te halen.
Anders is misschien een reset met de resetknop een mogelijke oplossing.

Als dit niet lukt, laat het hier weten, Ziggo moderators kunnen ook in het modem kijken.
Zij komen eens in de paar dagen langs in ieder topic.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators eens in de paar werkdagen langskomen in ieder topic, dus dat kan nog een paar dagen duren.

Je kunt ook contact opnemen met Ziggo via de chat of op een andere manier op de contactpagina beschreven.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, alleen als er iemand beschikbaar is.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Polleke1945
Topicstarter
Level 1
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Polleke1945
Topicstarter
Level 1
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Aansluiting van 18 jaar geleden door vriendelijke monteur, alles werkt incl. de digitale TV.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Ik vermoed het volgende: deze eerste plaats is niet afgeschermd voor instraling van 4G en andere zenders.

Door 4G instraling werken een aantal verbindingen niet goed en gaat het modem over de rooie en start opnieuw op.

Neem contact op met Ziggo, vertel je klachten en noem de 18 jaar en vraag om een monteur om het AOP = Abonnee Overname Put te vervangen.
Deze zal de contactdoos en splitter gratis vervangen.
De stekkers misschien ook, anders tegen kostprijs, is goedkoper dan als je het zelf gaat halen en je hebt er ook garantie op.

Je kunt contact opnemen met Ziggo via de chat of op een andere manier op de contactpagina beschreven.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, alleen als er iemand beschikbaar is.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Polleke1945
Topicstarter
Level 1
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Bedankt zover Bert, heb het doorgegeven in de chat (Copy-Paste) 🙂
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14024Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6121Likes
Hey Polleke1945 . Super dat je hier contact opneemt. Welkom!
Goed ook dat je de foto en informatie met ons deelt. Zo kunnen we snel herkennen dat het hier om een zwaar verouderde aansluiting gaat. Goed dat je inmiddels een monteur ingepland hebt. Laat je ons weten hoe het hierna gaat? 🙂
Polleke1945
Topicstarter
Level 1
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Het is mij niet bekend of ze bij Ziggo vannacht iets hebben gedaan/geregeld, maar vannacht is de verbinding niet verbroken geweest en vanmorgen was de verbinding ook niet verbroken.
Mocht het zo zijn dan zou deze opa het graag vernemen.
Polleke1945
Topicstarter
Level 1
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Geregeld !
Met dank, mede namens mijn vrouw, kinderen en kleinkinderen 🙂

Uitgelicht topic