Carina

Level 1
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Vele zenders CS2004 melding

Sinds vanavond is SBS 6, RTL 7 , net 5 belgie en BBC CS2004 melding of erg veel blokken strepen op beeld. De kabels zijn goed, laatste tijd veel foutmeldingen kan hier wat aan gedaan worden

9 Reacties 9
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Weet je heel zeker dat al je kabels en aansluitingen goed zijn?

Sluit je box eens met een zo kort mogelijke goede kabel aan op het eerste Ziggo aansluitpunt.

Is het daar goed zit het toch ergens in je eigen installatie .

 

Kun je foto's plaatsen van je aansluitingen?

Heb je je aansluitingen al eens opnieuw vastgezet?

Carina
Topicstarter
Level 1
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Kabels en aansluitingen zijn goed. Monteur heeft destijds nieuwe kabels getrokken en ook versterker ertussen gezet. Ik weet niet of die versterker kwaad doet. Maar goed het is sinds de laatste maand zo. En ze zijn hier in de buurt begin februari buiten bezig geweest met de bekabeling, Heeft niet veel goed gedaan. Ik ben over het algemeen niet echt tevreden met de mediabox next, teveel fout meldingen en gedoe.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

CS2004 Of er is een storing of de bekabeling hapert ergens.

Gister werkte het nog en was alles nog goed, is met alles wat het vandaag niet meer doet.

Stap 1: Alle stekkers van begin tot eind een keer losmaken en weer goed vastdraaien of drukken.

Op welke uitgang van de versterker zit de Next?
Hoelang is de kabel vanaf de versterker naar de Next?

Oversturing door een te sterk signaal komt regelmatig terug in dit forum.

Om je signaal te weten hoe dit bij je binnenkomt kan handig foor de signaalwaarden in je modem.

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Carina
Topicstarter
Level 1
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb de up en downstream waardes bekeken en volgens mij is er niks raars te zien. Zie de foto’s en foto waar ziggo binnenkomt. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Is de Next op de versterker aangesloten?

Zo ja, probeer dan eens een mindere versterking van het modem?
Oversturing bleek al een aantal malen de oorzaak van blokken en strepen.

Daarnaast zie ik een splitter met een wit kapje, het gebeurd regelmatig dat het witte kapje te ver over de splitter zit en dan kan de splitter niet diep genoeg in de wandcontactdoos om een stevig contact te maken.

Probeer het eens zonder wit kapje op de splitter?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Het is een TV/FM-Radio Splitter. Als er op de FM-Split inderdaad een FM-Tuner is aangesloten, dan moet de Connectbox aan de versterker zijn aangesloten.

Anders……..

Carina
Topicstarter
Level 1
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Ik ga morgen een afspraak met een monteur inplannen want ik kom er Mieremet uit. Wordt een beetje moe van slechte kwaliteit. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Er zit ergens iets niet helemaal goed aangesloten.

@Carina Neem contact op met Ziggo via de chat als je sneller een afspraak wilt maken voor een monteur.
De oranje chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm van het contactformulier, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten.

https://www.ziggo.nl/formulieren/contactformulier 

of https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @Carina jammer dat de blokken en strepen zo vervelend zijn weg vinden naar jouw tv! Waarschijnlijk zit er in huis iets niet helemaal goed, maar zoals je al had ontdekt is dat soms een hele uitdaging om zelf uit te vinden. Laat je ons weten wat de bestelde monteur weet te vinden? 🙂

Uitgelicht topic