Annelies1

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vastlopen bij zoeken on demand + traag

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over mijn mediabox xl, heel vaak wanneer ik via on demand een programma zoek mbv het toetsenbord op de afstandbediening loopt de box volledig vast. Ik typ expres al rustig en wacht letter voor letter af tot ze op de tv verschijnen, ook dit helpt niet.
De enige oplossing op dat moment is de box via de schakelaar aan de achterkant volledig uit en weer aanzetten (wachten en de box met de afstandbediening uit en aanzetten werkt niet).
Daarnaast ervaar ik de box traag, vooral bij het bladeren door de tv gids en zappen.

Heeft er iemand een oplossing voor het probleem/problemen?

Groet Annelies
10 Reacties 10
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6903Posts
  • 788Oplossingen
  • 1996Likes
Hoi Annelies,

Heb je de Mediabox XL opgenomen in het thuisnetwerk? (Dit kun je controleren bij Menu > Opties > Mijn Thuisnetwerk > Thuisnetwerkstatus. Als daar iets anders dan Gateway modus staat, dan is hij opgenomen in het netwerk)
En als je een los modem hebt, heb je een utp kabel tussen het modem en de Mediabox XL zitten? Zo nee, dan zeker zo laten, zo ja dan kan daarin het probleem zitten en komen we zo op de oplossing 🙂

Groet,
Evert
Annelies1
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Evert,

Bij de thuisnetwerkstatus staan best wat regels met rechts een regels met nummertjes. Bij eentje staat rechts 'actief' deze heet DHCP-server. Is dit dan goed of klinkt het wat onduidelijk?

Het modum staat in de meterkast. Toen ik de mediabox xl kreeg is er een monteur geweest die de aansluitingen op de muur heeft aangepast in de meterkast en op de muur vlakbij de mediabox xl
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6903Posts
  • 788Oplossingen
  • 1996Likes
Hoi Annelies,

Ik zie dat ik een foutje gemaakt heb, je moet niet kijken bij Thuisnetwerkstatus, maar bij Thuisnetwerkmodus. Daar moet dus Gateway Modus staan. Staat daar iets anders, dan graag aangeven 🙂
Sorry voor de verwarring!

Groeten!
Annelies1
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Evert,

Ik kon net pas kijken, er staat gateway modus.

Groeten Annelies
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6903Posts
  • 788Oplossingen
  • 1996Likes
Hoi Annelies,

Dat is dan helemaal in orde, kan daar ook het probleem niet in zitten! 🙂

Hoe is de signaalsterkte en signaalkwaliteit bij NPO1?
Dit kun je zien bij Menu > Opties > Diagnostiek en dan met de pijltjes toetsen naar beneden totdat je de 2 balkjes ziet. Tot waar precies komen die balkjes?

Groet,
Evert
Annelies1
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Evert,

Top! 🙂
Ik heb de balkjes gevonden, signaalsterkte komt tot over de helft (bijna einde van het vak 'goed') en signaalkwaliteit t/m uitmuntend.

Groeten Annelies
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6903Posts
  • 788Oplossingen
  • 1996Likes
Ook dat is helemaal goed!
Dan zou je de Mediabox XL het beste kunnen terug zetten naar de fabrieksinstellingen.
Let erop dat je erna wel weer evt. ingestelde opnames opnieuw moet instellen, maar opgenomen programma's kunnen wel bewaard blijven 🙂
Hier vind je hoe het moet.
Annelies1
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mooi!! Ik heb de box terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Wel fijn dat je opnames behouden kunnen blijven 🙂
Helaas loopt hij zojuist weer vast bij het typen in on demand 😞
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6903Posts
  • 788Oplossingen
  • 1996Likes
Balen dat het nog steeds niet goed werkt!
Dan heb ik eigenlijk nog 1 laatste vraag: Wanneer start je On Demand op? Direct nadat je de box aanzet of later?
Het kan iets langer duren voordat On Demand opgestart is, dus je kunt het beste On Demand pas 2 minuten laten opstarten dan dat je de box zelf opstartte.
Annelies1
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik start het las later op. Gisteren had ik eerst al iets anders op tv gekeken en ook al iets via on demand en dan daarna wilde ik weer iets zoeken via on demand en liep hij vast, ook wachten had geen zin.

Uitgelicht topic