borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes

Vaste telefoon valt steeds uit, geen verbinding.

Ik heb een vaste telefoon van Panasonic aangesloten op Technicolor TC7210 modem.
Dit gaat al jaren goed maar de laatste paar weken komt het geregeld voor dat de telefoon niet meer werkt, geen kiestoon en ik kan ook niet meer gebeld worden. Als ik dan de telefoon opneem krijg ik een juffrouw te horen die mij verteld dat de telefoon geen verbinding heeft en dat ik even de spanning van het modem moet halen.
Wie is die juffrouw, wordt ze gestuurd vanuit het modem of vanuit de telefoon?
Ze weet wel dat mij telefoon aan een modem hangt.
Als ik het modem dan even spanningsloos maak en herstart werkt de telefoon weer een tijdje totdat mijn dochter mij weer op de mobiel belt en zegt dat de vaste telefoon het weer eens niet doet, erg vervelend.
Ik heb de kabels getest en doorgemeten en die zijn goed en internet werkt ook gewoon.
Ook wordt er geen storing bij Ziggo gemeld.
Wat kan dat zijn, iemand een idee?

Update;
Vandaag de hele dag niet kunnen bellen en omdat mijn vrouw thuiswerkt en op internet zat kon ik het modem niet resetten.
Nu ik zover ben om het modem te resetten luister ik nog een keer naar de telefoon en wat schetst mij verbazing, hij doet het weer zonder dat ik iets heb gedaan.
Ook had ik vandaag al een andere telefoon aan het modem gehangen om te kijken of het niet aan de telefoon zelf lag maar dat werkte ook niet.
Baal ik van.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
borry52
Topicstarter
Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes
Ronald Ziggo ;
Nieuwe modem ontvangen en geïnstalleerd.
Bridgemodes pakte hij automatisch op, ik hoefde niet te bellen.
Alles werkt weer als een zonnetje.
Bedankt voor de goede service.
Groet,
Rob.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hey Borry,

Dat balen snap ik, heb daarom je modem even doorgelicht, maar daar is niks vreemds in te zien.... Nu heb je het toestel al uitgesloten,
Wat betreft de vrouw en waar ze vandaan komt, wat hoorde je op het andere toestel?

En heb je ook met een andere telefonie kabel rechtstreeks op de modem kunnen testen?

Gr,
borry52
Topicstarter
Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes
Ronald Ziggo wrote:
Hey Borry,

Dat balen snap ik, heb daarom je modem even doorgelicht, maar daar is niks vreemds in te zien.... Nu heb je het toestel al uitgesloten,
Wat betreft de vrouw en waar ze vandaan komt, wat hoorde je op het andere toestel?

En heb je ook met een andere telefonie kabel rechtstreeks op de modem kunnen testen?

Gr,

Hallo Ronald Ziggo ,
Bedankt voor de reactie, wat die juffrouw aan betreft weet ik niet meer of ik die op het andere toestel ook hoorde, was een beetje gestrest op dat moment.
Als het weer voorkomt zal ik de rust bewaren en jouw tips / tests uitvoeren.
Wordt vervolgt.....
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Ik hoop dat het helemaal niet weer voorkomt 🙂
Maar ik kan ook geen storingen vinden waar het op zou kunnen lijken, dus heel vreemd in ieder geval. Zodra je weer last hebt hoor ik het graag!
Iets met tot op de bodem in dat geval.

Gr,
borry52
Topicstarter
Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes
Ronald Ziggo;
Vandaag was het weer mis, ik werd om 15:00 uur gebeld op mijn mobiel dat we met de vaste telefoon weer eens niet bereikbaar waren.
Gelukkig had ik de mobiel net bij mij want normaal ligt hij in de lade van de kast en gebruik ik hem alleen als ik de deur uit ga.
Weer geen kiestoon en een stem die verteld dat ik alle kabels moet nakijken en het modem 30 sec van de spanning moet doen en weer opstarten.
Volgens mij wordt die stem, het is steeds dezelfde dame, gegenereerd door het modem zelf want als ik de telefoon kabel uit het modem trek is de stem weg.
Normaal brand op het modem altijd het lampje Tel1 maar nu was het lampje uit.
Alle andere lampjes branden wel zoals het hoort en ik had ook wel internet.
Na een herstart van het modem werkte de telefoon weer.
Ik vind dit erg vervelend en hoop toch op een oplossing want wij moeten wel op deze telefoon kunnen vertrouwen.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo Borry,

Daar zat een aardige periode tussen! Maar goed, nog steeds niet goed natuurlijk.
Ik zie zo wel dat je modem sinds 16:00 11 maart zie ik wel ineens een stabielere Downstream SNR. Iets wat je daarvoor tijden een lagere waarde had.

Je downstream RX is wel wat aan de hoge kant, voor en na 11 maart hetzelfde. qua structurele issues echter nog steeds niks raars. Ik ga vragen of een collega wat dieper mee kan kijken.

Gr,
borry52
Topicstarter
Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes
Ronald Ziggo wrote:
Hallo Borry,

Daar zat een aardige periode tussen! Maar goed, nog steeds niet goed natuurlijk.
Ik zie zo wel dat je modem sinds 16:00 11 maart zie ik wel ineens een stabielere Downstream SNR. Iets wat je daarvoor tijden een lagere waarde had.

Je downstream RX is wel wat aan de hoge kant, voor en na 11 maart hetzelfde. qua structurele issues echter nog steeds niks raars. Ik ga vragen of een collega wat dieper mee kan kijken.

Gr,

Dank voor de reactie, ik wacht met spanning af.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Update, collega Mark geeft aan dat er waarschijnlijk wel wat bij ons mis gaat.
Heb je ook informatie over wat de ander te horen kreeg als ze je bellen op het moment dat het niet werkt?

Gr,
borry52
Topicstarter
Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes
Ronald Ziggo wrote:
Update, collega Mark geeft aan dat er waarschijnlijk wel wat bij ons mis gaat.
Heb je ook informatie over wat de ander te horen kreeg als ze je bellen op het moment dat het niet werkt?

Gr,

Moet ik even navragen, kom ik op terug.
borry52
Topicstarter
Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes
Heb even nagevraagd, de bel ging gewoon over maar werd niet opgenomen.
Mijn dochter weet dat na zeven belletjes het antwoordapparaat moet opnemen en dat gebeurde niet. Na enkele pogingen heeft ze mij op de mobiel gebeld.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Ah kijk, hij gaat (lijkt zo) dus gewoon over en blijft overgaan (voor de bellende partij).
Dank je! Ik kom er z.s.m op terug (maandag)!

Gr,
borry52
Topicstarter
Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes
Ronald Ziggo wrote:
Ah kijk, hij gaat (lijkt zo) dus gewoon over en blijft overgaan (voor de bellende partij).
Dank je! Ik kom er z.s.m op terug (maandag)!

Gr,

Dank, ter herinnering het lampje "tel1" dat normaal altijd brand op het modem was op dat moment uit.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Ok, het lijkt een probleem in de modem. Je had immers ook al een ander toestel getest.
Het lijkt ons daarom het beste de modem om te ruilen. Lukt het je zelf om hem te wisselen? Dan maak ik een taak aan om een nieuwe te sturen.

(Je krijgt ook een retour doos voor de huidige)

Gr,
borry52
Topicstarter
Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes
Bedankt voor de reactie,
modem omwisselen is voor mij geen probleem.
Mijn huidige modem staat in "Bridge Mode" moet ik dat opnieuw laten instellen of gaat dat automatisch mee?
Groet,
Rob.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hey Rob,

Dat moeten we waarschijnlijk opnieuw instellen, maar dat is zo geregeld.

Gr,
borry52
Topicstarter
Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes
Ronald Ziggo ;
Nieuwe modem ontvangen en geïnstalleerd.
Bridgemodes pakte hij automatisch op, ik hoefde niet te bellen.
Alles werkt weer als een zonnetje.
Bedankt voor de goede service.
Groet,
Rob.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Top, dank je voor je reactie 😄
En nu kijken of dit inderdaad de oplossing is.

Gr,
ziggie3

Level 1
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Bridge mode en een aparte Wi-Fi access point is misschien wel beter ja. Want ik heb enorme problemen met het verbinden van draadloze apparaten met de router.

Uitgelicht topic