Ik heb een probleem met mijn Ziggo modem (bekende witte exemplaar) waar ik niet uitkom.
Ik heb de eerste 6 adressen 192.168.178.1 t/m 192.168.178.6 vastgezet a.d.v. het MAC adres. Dat zijn o.a. mijn NAS, WiFi printer, Hue lampen en o.a. een NVIDEA media speler.
Al deze apparatuur is losgekoppeld / staat zonder stroom en dat geldt ook voor het Ziggo modem. Als ik na een half uur wachten mijn Ziggo modem modem weer onder stroom zet en 1 voor 1 bovenstaande apparatuur weer aan zet, dan kloppen de IP adressen. Dat controleer ik door in te loggen op mijn Ziggo modem (192.168.178.1) en kijk bij verbonden apparaten.
Als ik 24 uur later kijk (alle apparatuur blijft aan), dan zijn alle vaste IP adressen verdwenen en hebben een IP adres groter dan 100 (zoals 192.168.178.124).
Ook de namen hebben ineens een "vreemde naam" zoals UPCGW_9907, UPCGW_9903 en UPCGW_9905.
Modem staat niet in bridge mode en ik gebruik geen andere router/switch. Ik woon in Zoetermeer (Ziggo gebied).
Ziggo Helpdesk (chat) heeft geen idee en laat het me verder uitzoeken.