switch

Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Van analoog naar digitaal op tweede toestel geen zenders gevonden

TV op slaapkamer; tot nu toe analoog beeld; waar moet ik de kabel bij het kastje bij de TV in de woonkamer aansluiten? de hoofd-TV heeft immers al een kabelverbinding; moet ik daar dan een de kabel van de TV boven parallel op aansluiten?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
switch
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Bedankt Batman! Ik heb inmiddels een redelijk tot goed beeld, nadat ik nieuw gat door het plafond heb laten boren. Ik ben nu helemaal tevreden.

Bekijk in context

67 Reacties 67
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
switch Je hebt dus al analoog beeld op slaapkamer. ( er is dus al een coax kabel gerealiseerd, zaols ik het lees) Als het signaal goed is kan je dus gewoon de huidige situatie ook digitaal kijken. Of met een tv met een digitale tuner dvb C, ( digitaal zenders zoeken) of via een media box.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

Je AOP (waar de groene kabel binnenkomt) daar kan een splitter op.

Digitale TV is erg gevoelig, oftewel al je aansluitingen moeten up to date zijn. Kan je evt foto's plaatsen van je AOP, versterker, splitters etc etc. Dan kunnen we je sneller helpen.
switch
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
De situatie is bij mij als volgt: de groene kabel Uit het kastje aan de wand) wordt gesplitst. Het rode uiteinde gaat naar de mediabox en dan verder via hdmi naar de hoofd TV in de woonkamer. Bij de splitsing gaat een andere coax-kabel naar boven, naar de Samsung smart TV in de slaapkamer. Daar wordt ie ingeprikt in de antenne-ingang. Daar heb ik een vrij slecht signaal, maar het voldoet. Schakel mee: ik heb de procedure nauwgezet gevolgd,, maar zie vervolgens geen enkele zender.
switch
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
zal wat foto's maken
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

Kan je foto's plaatsen om het te verduidelijken.
switch
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
switch
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
beide verbindingen nog eens nagelopen; moet er voor naar de TV boven nog een kastje bij?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
switch Als je tv een digitale tuner heeft, ( DVB C ) is dat niet nodig. ( zie mijn vorige reactie) . Is dit niet het geval dan heb je inderdaad een mediabox nodig. bv de Humax 5500 als je genoeg hebt aan de free to air zenders. ea is te bestellen bij Ziggo. Of kijk eens op marktplaats voor een 2e handse Humax. bv de 5200, waar je ook nog op kan nemen. ( meestal rond de €50,00.) De free to air zenders ook hier te ontvangen.

Let op NPO 1,2 en 3 en Ziggo tv en Sport zijn HD en de rest SD. Te zien v.a kanaal 925.
Als je naar de zenders zoekt zoek dan met 47400/4444 ipv 5555. Dan komen de zenders igg op volgorde te staan. Dit in fziggo gebied. Voor fUPC kan dit verschillen voor de Humax.. Maar daar zijn weer tabellen voor. Laat dit even weten.! bv deze link:

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/netwerktabel.shtml

Let OP voor de andere zenders heb je wel weer een smartcard nodig. Deze is NIET meer los te koop. Je kan dan bv weer een ci module huren en evt de cart in de 5200 plaatsen. (DIT IN VOORMALIG ZIGGO GEBIED. IN FUPC IS DE HUMAX ALLEEN VOOR DE FREE TO AIR ZENDERS INZETBAAR)

Edit: Mijn tekst wat aangepast!
switch
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
bedankt! ik zal eens nagaan of mijn TV een dig. tuner heeft
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
switch Nog even een aanvulling op mijn vorige ractie: Hoewel ik het er bij heb gezet> lees deze vorige reactie nog eens door . Ik heb daar aanvullende info bij - gevoegd. Gr Rob
switch
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
bedankt, maar ik kijk eigenlijk alleen NPO 1 en 2, Een, Canvas, Nat. Geogr., BBC, Europe News
ik ga efffe kijken naar mijn Samsung TV
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Welk Model?
switch
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
zo te lezen heeft ie een dig. tuner:
De Samsung UE46F6320 heeft genoeg slimme functies om je nooit meer te vervelen. Via apps als Netflix en YouTube hoeft er niets op de buis te zijn om wat leuks te zien. Ook kijk je gemakkelijk gemiste uitzendingen terug op deze smart-tv. De interne mediaspeler speelt de meeste bestanden probleemloos af via usb of je thuisnetwerk. Dit alles doet de Samsung UE46F6320 geheel draadloos via wifi. Digitale tv kijk je zonder extra kastje, dankzij de ingebouwde digitale tuner. En wanneer je gebruik maakt van deze tuner neemt de UE46F6320 programma's voor je op als je niet thuis bent.

Dan zijn we weer een stapje verder. Dus ik heb nu een coax-kabel en een TV. En nu? Ik zie maar één gat voor de coax: de antenne. Zald e handleiding 's downloaden, want ik heb de TV vastgezet aan het plafond 🙂
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
switch Dit is niet zo moeilijk hoor:relaxed:. De coax blijft gewoon zitten hoe je dit ook heb gedaan!!! Signaal ook digitaal gaat gewoon door het zelfde kabeltje:relaxed:

Nu even belangrijk> Het Singaal moet goed zijn! Wat hier al verteld is ..Digitaal is wat gevoeliger, en zeker voor instraling storing.

Maar even van uitgaande dat dit ok is.

De vraag woon je in het voormalige Ziggo of UPC . Maar probeer in iedergeval het volgende als eerst.

Zoek opnieuw de zenders. MAAR DAN ALLEEN DIGITAAL! in het menu. zoek op 474000/4444. In de meeste gevallen kan je ook de provider in het menu kiezen. ( maar let op > je moet bij de free to air zenders handmatig dus de genoemde freq. invoeren) Even van uitgaande zelfde menustructuur als mijn Samsung.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
switch
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
wat ik uit de handleiding begrijp, is dat er nu nog een netwerkaansluiting moet komen; bekabeld of onbekabeld
switch
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
die coax is helemaal niet nodig; jammer want het modem beneden zit al helemaal vol
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Dit voor de apps en evt updates. Is je wifi ok dan kan dat ook inderdaad. Maar voor tv is de coax voldoende! EN NODIG!!! Wil je geen apps gebruiken dan is dus nogmaals de coax voldoende!!
switch
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
nee, apps hoeven niet
ok dat alleen de coax, maar hoe verder?

Uitgelicht topic