Moussie

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

van analoog naar digitaal

Ik probeer van analoog via stappenplan naar digitaal te gaan maar dit lukt niet. Het menu van mijn tv komt niet overeen met de voorbeelden van ziggo. Uiteindelijk krijg ik enkel het advies om een digitale ontvanger te kopen. Maar mijn Salora tv heeft een DTV-t (digitale tuner) dus het zou ook zonder extra digitale ontvanger moeten lukken. Wat kan ik het beste doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Heeft de Salora TV geen DVB-C tuner in het keuzemenu?
Ziggo werkt alleen met een DVB-C tuner.

Dat zou kunnen, er zijn veel Salora's met een andere DVB tuner.

Welke Salora is het nummers en letters SVP?

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Heeft de Salora TV geen DVB-C tuner in het keuzemenu?
Ziggo werkt alleen met een DVB-C tuner.

Dat zou kunnen, er zijn veel Salora's met een andere DVB tuner.

Welke Salora is het nummers en letters SVP?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Als de Tv alleen maar een DVB-T tuner heeft gaat het niet lukken. Dat is voor Digitenne... Zoals Be rt al aangeeft is er een DVB-C tuner nodig en vaak was die niet aanwezig naast een DVB-T tuner. En dan is alleen een decoder een oplossing. Dat kan de nieuwe digitale decoder zijn, welke wert met de vrije zenders, of een naar eigen keuze.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Moussie,

Is de TV direct verbonden met een coaxkabel of zit er een hdd recorder of videorecorder tussen? Kennis wilde ook digitaal testen en kreeg geen zenders te zien. Bij rechtstreeks aansluiten van de coax op de TV werden er wel zenders gevonden. Zijn videorecorder lijkt dus het signaal tegen te houden. Maar er moet dus wel een DVB-C tuner in de TV zitten, zoals Willem-A al zegt.

Succes.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Sparco©1963,

Moussie schrijft dit: "Maar mijn Salora tv heeft een DTV-t (digitale tuner) dus het zou ook zonder extra digitale ontvanger moeten lukken. Wat kan ik het beste doen?"

En dat betekent dus dat het via de kabel niet gaat lukken. Een DVD of Videorecorder opnemen in de kabel moet kunnen, maar ik raad het doorgaans niet aan, omdat deze nog weleens issues hebben met de HD zenders. maar doorgifte van de zenders zou wel moeten lukken. Alleen zijn er DVD recorders welke geen signaal uitvoeren via de RF uitgang als deze in de energiespaarstand staan. Dat is met sommige decoders net zo. Bij de Humax 5050 speelt dat b.v. Rechtstreeks aansluiten van de Tv is dus het best, maar zal hier niet gaan werken.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Willem-A,

gezien de term DTV-t, dacht ik aan een eventuele typefout, die kennis heeft een Salora met beide tuners. Zonder typenummer van die Salora wordt het koffiedik kijken.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Sparco©1963,

het kan ook zijn dat er 2 tuners aanwezig zijn, maar ik wacht nu eerst maar eens de reactie van Moussie af. Anders word het wel erg lastig.
pbeeren

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als er alleen DVB-T staat dan zit er helaas maar 1 decoder in. In Duitsland worden wel vaker TV's met triple decoders verkocht, dus DVB-T , DVB-C en DVB-S. Het enige dat je kunt doen is een externe decoder te nemen of de gratis decoder van Ziggo.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Tja, zover waren we al, maar eigenlijk had ik nog wel een reactie van de topicstarter verwacht. We zitten nu voor niets te reageren naar mijn gevoel...

Uitgelicht topic