Paul S

Level 6
  • 118Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Uploadsnelheid haal ik niet

Sinds enkele dagen wordt mijn uploadsnelheid niet meer gehaald.
Download is prima moet zijn 200 Mb/s, gehaald wordt 205 Mb/s.
Bij de upload kom ik niet verder dan max. 15 Mb/s soms nog minder,
De 20 Mb/s werd altijd al met moeite gehaald, maar nu is tussen de 10 en
15 Mb/s. Alles is bekabeld aangesloten.
7 Reacties 7
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Heb je al getest met http://www.dslreports.com/speedtest
Deze wordt als het meest betrouwbaar ervaren.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Paul S,

Ik heb me even afzijdig gehouden, maar jammer genoeg horen we niks meer van je. We willen we je probleem uiteraard graag oplossen, maar dan hebben we jouw input ook nodig. Heb je de speedtest die KBX458 opperde al gedaan? We horen graag van je.
Paul S
Topicstarter
Level 6
  • 118Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes
T.a.v. Michael, Ziggo,
De uploadsnnelheid blijft variëren. Nu meestal tussen 10 en 15 Mb/ps. De beloofde uploadsnelheid van 20 Mb/ps wordt slechts zelden meer gehaald. Alles is bekabeld aangesloten en in de thuissituatie is niets veranderd. Vreemd dat de downloadsnelheid wel ruimschoots wordt gehaald en de uploadsnelheid niet!
Ik hoop dat dit snel wordt opgelost, misschien na het verhogen van de internetsnelheid binnenkort.
Met vriendelijke groet,
Paul S.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
De upload snelheid, net zoals de downloadsnelheid, wordt beïnvloed door o.a. het aantal gebruikers bij je thuis, of in je wijk/straat.
Gelet op de huidige datum, zou je je modem een minuutje van de stroom kunnen halen, om te zien of je al beschikt over de nieuwe downloadsnelheid.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
En kijk even naar de up- en downstream waarden in je modem.
Paul S
Topicstarter
Level 6
  • 118Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes
Inmiddels wordt na de snelheidsverhoging de downloadsnelheid ruimschoots gehaald, 255 Mb/ps. Upload is nog steeds problematisch, soms 25 Mb/ps met de hakken over de sloot, maar vaak wordt de uploadsnelheid niet gehaald!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Uitgelicht topic