mari

Level 1
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

upload en downloadsnelheid erg laag, ook via bekabeld internet

De titel zegt het al, de upload en download is erg laag bij ons thuis, op verschillende apparaten. Dus laptop, telefoon tablets. Via de speedtest en wifi kom ik soms niet eens boven de 3 mb. Erg laag dus. enige tijd geleden hiervoor contact gehad met ziggo en er is een monteur gekomen. Die heeft het gecheckt door de modem aan te sluiten op meetapparatuur. Deze liet wel een hoge snelheid zien, erg hoog zelfs. Daarmee was voor ziggo de kous af. Balen dus.
Inmiddels is ook de snelheid op onze bekabelde apparaten erg laag, het gaat om twee ps4 en en twee keer een smart tv. De twee ps4 laten een down/upload zien van 2 of 3mb. De tv kan ik niet testen qua snelheid, maar netflix is erg slecht te ontvangen. Opstarten duurt lang, porgrammas verliezen halverwege de verbinding en het beeld is erg slecht, een beetje als analoog in de jaren 80. Dat was al via het wifi maar inmiddels dus ook de bekabelde tvs.

Zou dit aan de modem kunnen liggen? Is een TC 7210, nu3,5 jaar in gebruik.
2 Reacties 2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes
Ik heb dezelfde en weet hierin wel de weg en even oud als je genoemd hebt.

Kun je hier uit je modem de downstream en upstream waarden met een screenshot kunnen plaatsen:
Inloggen in je modem > Geavanceerde Instellingen > Ga verder > Status > Connection
en eventueel Event log.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14024Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6121Likes
Hey @mari.

Een snelheid van 2 a 3mbps, is natuurlijk wel heel laag. Goed dat je hier een topic over bent gestart.
@Be rt heeft je wat informatie gevraagd om je verder te helpen. We horen graag van je!

Uitgelicht topic