Cineos

Level 4
  • 40Posts
  • 3Oplossingen
  • 17Likes

update 4.22 is geen upgrade maar een downgrade

Hallo,

Mijn vraag is waarom er zoveel problemen sinds de update 4.22 wordt deze software niet eerst grondig getest???

Wat mij betreft mag versie 4.19 terug geplaatst worden totdat de problemen met versie 4.22 opgelost zijn.

Dat zou veel frustraties en irritaties van mij en vele anderen voorkomen en of voorlopig wegnemen.

Persoonlijk had ik geen enkel probleem met de versie 4.19 ook in combinatie met een receiver werkte deze perfect!!

De klacht die ik met versie 4.22 heb is dat de software niet goed werkt vooral in combinatie met een receiver.

Het begint met het overbrengen van het signaal met de receiver in stand-by het duurt erg lang voor dat er beeld en geluid is.

Dan bij het inschakelen van de receiver duurt het erg lang voor dat ik beeld en geluid heb en ook omgekeerd bij het schakelen naar stand by duurt het opnieuw erg lang voor ik weer beeld en geluid heb.

Genoemde problemen waren er niet bij de versie 4.19 zoals bij zovelen!!

Wat gaat Ziggo hieraan doen mijn advies zou zijn terug plaatsen van 4.19 totdat alles is opgelost!!

 

41 Reacties 41
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Mee eens. Dit is ook voor mij een achteruitgang. Dat hier zo lang aan getest is. En dan uitbrengen met zulke fouten. 

Kom op Ziggo terug met 4.19AV.

Cineos
Topicstarter
Level 4
  • 40Posts
  • 3Oplossingen
  • 17Likes
bloemen64 wrote:

Mee eens. Dit is ook voor mij een achteruitgang. Dat hier zo lang aan getest is. En dan uitbrengen met zulke fouten. 

Kom op Ziggo terug met 4.19AV.


Bedankt voor je antwoord!

Tevens heb ik nog een kleine verbetering weten te bereiken wat betreft het inschakelen van mijn receiver.

Dit deed ik altijd door de power toets van de afstandsbediening te gebruiken maar ik ben er achter gekomen dat de receiver niet direct naar CBL/SAT schakelt waar de next op is aangesloten.

Dit deed de receiver wel bij software versie 4.19!

Door nu de bronkeuze toets CBL/SAT te gebruiken schakelt de receiver wel naar de juiste bron en wordt de tijd van overschakelen naar beeld en geluid iets korter!

Ook het weer terug schakelen naar beeld en geluid in stand-by als de receiver weer uitgeschakeld wordt is dan ook iets korter!

Het is natuurlijk nog niet zoals het zou moeten werken!!

Wat wel positief is dat het geluid in dolby nu dolby digital plus is!!

Hopende op een goede oplossing van de problemen met versie 4.22

Cineos
Topicstarter
Level 4
  • 40Posts
  • 3Oplossingen
  • 17Likes
Cineos wrote:
bloemen64 wrote:

Mee eens. Dit is ook voor mij een achteruitgang. Dat hier zo lang aan getest is. En dan uitbrengen met zulke fouten. 

Kom op Ziggo terug met 4.19AV.


Bedankt voor je antwoord!

Tevens heb ik nog een kleine verbetering weten te bereiken wat betreft het inschakelen van mijn receiver.

Dit deed ik altijd door de power toets van de afstandsbediening te gebruiken maar ik ben er achter gekomen dat de receiver niet direct naar CBL/SAT schakelt waar de next op is aangesloten.

Dit deed de receiver wel bij software versie 4.19!

Door nu de bronkeuze toets CBL/SAT te gebruiken schakelt de receiver wel naar de juiste bron en wordt de tijd van overschakelen naar beeld en geluid iets korter!

Ook het weer terug schakelen naar beeld en geluid in stand-by als de receiver weer uitgeschakeld wordt is dan ook iets korter!

Het is natuurlijk nog niet zoals het zou moeten werken!!

Wat wel positief is dat het geluid in dolby nu dolby digital plus is!!

Hopende op een goede oplossing van de problemen met versie 4.22


Helaas blijkt wat ik dacht een kleine verbetering te zijn was van korte duur!!

Hoe lang het duurt voor ik beeld en geluid heb is pure willekeur of ik nu de bronkeuze toets gebruik of de power toets van de afstandsbediening om de receiver in te schakelen!!

Kortom het maakt dus geen verschil!!

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Goed.
Ik begrijp dat bij 4.19 de Receiver netjes werd aangezet op de goede bron, mbv de Rode Power knop op de Next-AB. Correct?

Nu bij 4.22.

Het begint met het overbrengen van het signaal met de receiver in stand-by het duurt erg lang voor dat er beeld en geluid is.

Alles werkt met inschakelen nog wel, maar te traag. Da’s niet fijn en zou niet zo moeten zijn.

Dan bij het inschakelen van de receiver duurt het erg lang voor dat ik beeld en geluid heb en ook omgekeerd bij het schakelen naar stand by duurt het opnieuw erg lang voor ik weer beeld en geluid heb.

Dit kan ik niet helemaal volgen. Bedoel je hier iets anders met het inschakelen van de receiver? Dat dat traag gaat via de Rode Power-knop van de Next-AB, wisten we m.i. al. Wat is ‘omgekeerd’. Het uitzetten met de Rode Power knop op de Next-AB? Wat gebeurt er dan precies?

Door nu de bronkeuze toets CBL/SAT te gebruiken schakelt de receiver wel naar de juiste bron en wordt de tijd van overschakelen naar beeld en geluid iets korter!

Je gebruikt nu ook de AB van de Receiver? Het is opmerkelijk dat dit ook niet echt lekker werkt. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Niet de Next, lijkt me.

Wordt de Receiver aan/uitgezet met een IR-signaal van de Next-AB of verloopt dit via HDMI-CEC? Te testen met de hand op het IR-venster van de Next AB. Mocht het HDMI-CEC zijn, dan de HDMI keten nalopen en testen op instellingen van HDMI-CEC.

Tot slot. Heb je al eens gespeeld met de optie van de Next: 1 knop voor alles aan/uitzetten? Daarmee kun je HDMI-CEC commando’s van de Next bij in/uitschakelen aan of uitzetten.

Cineos
Topicstarter
Level 4
  • 40Posts
  • 3Oplossingen
  • 17Likes
hanh wrote:

Goed.
Ik begrijp dat bij 4.19 de Receiver netjes werd aangezet op de goede bron, mbv de Rode Power knop op de Next-AB. Correct?

Nu bij 4.22.

Het begint met het overbrengen van het signaal met de receiver in stand-by het duurt erg lang voor dat er beeld en geluid is.

Alles werkt met inschakelen nog wel, maar te traag. Da’s niet fijn en zou niet zo moeten zijn.

Dan bij het inschakelen van de receiver duurt het erg lang voor dat ik beeld en geluid heb en ook omgekeerd bij het schakelen naar stand by duurt het opnieuw erg lang voor ik weer beeld en geluid heb.

Dit kan ik niet helemaal volgen. Bedoel je hier iets anders met het inschakelen van de receiver? Dat dat traag gaat via de Rode Power-knop van de Next-AB, wisten we m.i. al. Wat is ‘omgekeerd’. Het uitzetten met de Rode Power knop op de Next-AB? Wat gebeurt er dan precies?

Door nu de bronkeuze toets CBL/SAT te gebruiken schakelt de receiver wel naar de juiste bron en wordt de tijd van overschakelen naar beeld en geluid iets korter!

Je gebruikt nu ook de AB van de Receiver? Het is opmerkelijk dat dit ook niet echt lekker werkt. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Niet de Next, lijkt me.

Wordt de Receiver aan/uitgezet met een IR-signaal van de Next-AB of verloopt dit via HDMI-CEC? Te testen met de hand op het IR-venster van de Next AB. Mocht het HDMI-CEC zijn, dan de HDMI keten nalopen en testen op instellingen van HDMI-CEC.

Tot slot. Heb je al eens gespeeld met de optie van de Next: 1 knop voor alles aan/uitzetten? Daarmee kun je HDMI-CEC commando’s van de Next bij in/uitschakelen aan of uitzetten.


Hallo, Hanh

Bedankt voor jouw reactie als eerste bij 4.19 keek ik tv met de receiver in stand-by.

De receiver werd op de juiste bron aangezet met de ab van de receiver zelf en niet met de rode powerknop op de Next-AB!

Dit werkte altijd prima omdat ik niet altijd de receiver wil gebruiken om tv te kijken i.v.m. het stroomverbruik laat ik dan de receiver in stand-by staan om tv te kijken.

Wil ik dan de receiver gebruiken voor b.v. een film in dolby digital dan schakel ik de receiver in met de power-knop op de AB van de receiver zelf.

Wil ik in stand-by kijken dan schakel ik de receiver weer uit met de powerknop van de AB van de receiver zodat deze in stand-by schakelt dat bedoelde ik met omgekeerd!

De rode powerknop  op de Next-AB werkte niet op de receiver dit bleek echter een HDMI-CEC instelling in het menu van de receiver te zijn na dit ingeschakeld te hebben werkt de HDMI-CEC functie samen met de Next en de receiver.

Dan kan ik de next tegelijk met de receiver in schakelen met de rode powerknop op de Next-AB

Echter mijn tv philips 37pfl-9732D/10 van 2008 heeft geen HDMI-CEC functie maar door gelijktijdig met de next te tv in te schakelen heb ik direct beeld!

Wil ik tv kijken met de receiver in stand-by schakel ik de receiver met de bijbehorende AB in stand-by dit werkt prima!

Voorlopig lijkt dit goed te gaan mocht ik nog problemen ondervinden dan laat ik je dit zeker weten.

Tot zover hartelijk dank voor de heldere uitleg!

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ha. Het zat toch anders in elkaar, dan ik vermoedde.
Maakt meer zo uit, zie ik.

Voorlopig lijkt dit goed te gaan mocht ik nog problemen ondervinden dan laat ik je dit zeker weten.

Houden zo & goede Paas, ook al is die nu anders dan anders.

HarrySch69

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas bij mij ook achteruitgang. Next reageert niet af en toe en apps zoals Netflix doen het helemaal niet. Al enkele keren helemaal uitgeschakeld. Geeft even verbetering maar al snel weer zelfde probleem… zet maar terug die update…... 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Er gaat elke keer wel iets mis met een update maar deze is wel erg slecht. De DD+ overgang zonder aankondiging. Opname volgorde springt toch steeds terug naar nieuwste. Radio springt weer terug naar tv. Netflix start de helft van de tijd niet goed op. En tot slot is de Next een stuk trager geworden.

Oke, de opname lijst wordt meteen geupdate na wissen. En ik zie weer beeld plaatjes bij vooruitspoelen. Maar dat lever ik graag weer in. 

Snel een patch die doet wat gezegd is of weer terug naar 4.19.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
bloemen64 wrote:

Snel een patch die doet wat gezegd is of weer terug naar 4.19.

Ja je vraagt je bijna af waarom hebben de testers dit niet opgemerkt na zo'n ruime tijd van testen, want het lijkt mij toch heel stug dat deze update bij alle testers wel gewoon goed werkt. Misschien moet Ziggo toch maar is een andere werkwijzen gaan bedenken voor het testen van hun software updates, want deze test methode is ook al een terug kerend probleem aan het worden… 

superaart

Level 14
  • 1016Posts
  • 7Oplossingen
  • 812Likes

Wie zegt dat de testers dit niet hebben opgemerkt….. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ik niet. De vraag is meer: Wie verwacht dat alles dat door testers wordt opgemerkt een gelukte fix in een Update wordt?

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
superaart wrote:

Wie zegt dat de testers dit niet hebben opgemerkt….. 

Nou ik heb de moderators hier vaak genoeg zien posten, dat een firmware update pas word vrij gegeven, als hij helemaal goed werkt bij de testers, en als dit niet het geval is dat hij word uitgesteld (wat ik ook toejuich). Dus ik ga er hierdoor vanuit dat als er een update word vrij gegeven dat deze ook door de testers is goed bevonden, of heb ik dat mis ?

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Testers hebben uiteraard geen zeggenschap hierover. Dat wordt elders besloten.
Op zich niks mis mee. Niet alles kan tegelijk. Verzin de rest zelf maar.

HarrySch69

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook het geluid werkt niet.

het is echt een grote verslechtering! ?

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
hanh wrote:

Testers hebben uiteraard geen zeggenschap hierover. 

Dan moeten de moderators deze suggestie ook niet wekken met hun uitspraken, want zoals ik al schreef heb ik hier meermaals berichten van de moderators voorbij zien komen dat een update pas vrij word gegeven als deze door de testers is goed bevonden, en als dit niet het geval is deze word uitgesteld...

DirkZutphen

Level 6
  • 105Posts
  • 6Oplossingen
  • 69Likes

@DON PAPA 

"Misschien moet Ziggo toch maar is een andere werkwijzen gaan bedenken voor het testen van hun software updates, "

 

Ik denk dat ze al een andere manier van testen gevonden hebben...gewoon loslaten en afwachten wat er hier gemeld wordt ??

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Software is afkomstig van Liberty Global. Ziggo is niet de enige afnemer in Europa (Telenet BE, UPC Zwiserland, ...) & heeft derhalve beperkte invloed op de gevoerde Update Policy. Dat rechtvaardigt niks over dat er van allerlei misgaat. Ziggo is uiteraard ons aanspreekpunt.

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Ook de testers en zelfs de moderatoren staat voor verassingen bij iedere update

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Daar ik in de testgroep zit kan ik beamen dat er goed naar is gekeken door de testgroep.

Er worden dan idd issues opgemerkt en door de moderatoren worden die doorgezet naar de ingenieurs van Ziggo en je mag er dan van uit gaan dat dit soort zaken worden opgepikt en aangepast.

 Over de inhoud mag ik niks zeggen…….

Ik zit nu een versie hoger en ik kan alleen zeggen dat het bij mij prima werkt.

Ik heb alleen geen receiver maar een Bose soundbar 700 serie en ik ervoer geen geluidproblemen.

Wat er naar mijn inziens aan de hand is dat er diverse receivers zijn die met 4.22 niet lekker om kunnen gaan.

En wat dan het verschil is met 4,19 zou ik niet weten , ik vind het jammer dat ik het zelf niet beter kan testen en geen receiver meer heb staan.

Mogelijk dat dit met het HDCP 2.2 protocol te maken heeft wat je receiver mogelijk niet goed ondersteund ? en het met zo een soundbar net ff anders werkt ?

Opstelling bij mij is NEXT >HDMI > TV >>>>>>TV out optisch > Bose in.

Uitgelicht topic