joeplamberts

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

uit het niets geen internet verbinding meer op mijn TV

Ik heb deze week een nieuwe tv gekocht, de samsung ue40mu6120. Geen problemen mee totdat hij ineens geen internetverbinding meer had. Alles geprobeerd, maar toch blijf ik dit krijgen (zie bijlage). ik weet niet meer wat ik moet doen.. iemand wel?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Be rt wrote:
Oeps, dat is duidelijk te zien.
Dan wordt het wachten op iemand die meer weet van een Samsung TV en zijn Wifi mogelijkheden.

Het kan ook nog zijn dat je 2,4 en 5 GHz dezelfde namen hebben, ik weet niet of de Samsung hier goed mee om kan gaan.

Samsung-tv's kunnen beide banden aan, daarom is het beter de SSID's verschillende namen te geven en dan voor de 5.0-verbinding te kiezen.
Binnen het menu van de Samsung tv kun je bij de keuze van een SSID op 'vernieuwen' klikken, de tv zoekt dan alle beschikbare netwerken met hun sterkte op en klik dan op jouw eigen 5.0GHz netwerk.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Hoe maak je verbinding met de TV?
Via een modem, een Mediaboxx XL of een eigen router o.i.d.?
Via een UTP kabel of via Wifi?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Aan de screendump te zien draadloos.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Oeps, dat is duidelijk te zien.
Dan wordt het wachten op iemand die meer weet van een Samsung TV en zijn Wifi mogelijkheden.

Het kan ook nog zijn dat je 2,4 en 5 GHz dezelfde namen hebben, ik weet niet of de Samsung hier goed mee om kan gaan.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Be rt wrote:
Oeps, dat is duidelijk te zien.
Dan wordt het wachten op iemand die meer weet van een Samsung TV en zijn Wifi mogelijkheden.

Het kan ook nog zijn dat je 2,4 en 5 GHz dezelfde namen hebben, ik weet niet of de Samsung hier goed mee om kan gaan.

Samsung-tv's kunnen beide banden aan, daarom is het beter de SSID's verschillende namen te geven en dan voor de 5.0-verbinding te kiezen.
Binnen het menu van de Samsung tv kun je bij de keuze van een SSID op 'vernieuwen' klikken, de tv zoekt dan alle beschikbare netwerken met hun sterkte op en klik dan op jouw eigen 5.0GHz netwerk.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
En zorg dat dns zelfde is op modem. deze staat nu vlgns screenshot op 8.8.8.8 google server. Dus dan moet het modem deze ook hebben. Dit toen ook in andere topic meen ik, N.N met mij toen daar ook aandacht aan gegegeven.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Nog even een aanvulling: Bij de samsung helpt het vaak om even de tv 5 a 10 minuten echt stroomloos te zetten. Standby lampje kan nagloeien. zet deze alsnog uit via de tv ab. Deze procedure lost veel problemen op.
Verwijderd account
Niet van toepassing
robbo wrote:
En zorg dat dns zelfde is op modem. deze staat nu vlgns screenshot op 8.8.8.8 google server. Dus dan moet het modem deze ook hebben. Dit toen ook in andere topic meen ik, N.N met mij toen daar ook aandacht aan gegegeven.

DNS moet je niet zelf in willen en hoeven vullen, als de tv (draadloos) verbinding maakt met de modem, vult de tv zelf de gateway en DNS in, daar gaat het volgens mij fout, door het handmatig invullen van gegevens, terwijl je dat heel goed aan de tv over kunt laten.
Gateway en DNS is in de regel gelijk aan het modem, bij de Connect Box bijvoorbeeld: overal 192.168.178.1, maar nogmaals, dat vult de tv zelf in bij het verbinding maken.
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes
Hi joeplamberts, Welkom op de Ziggo Community!

Wat leuk dat je net een nieuwe tv hebt! Is het gelukt met alle tips van de Super Users? We zijn erg benieuwd.

Uitgelicht topic