Rogerrudolph200

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ubee uvw3200 verbreekt telkens wifi

Hallo Ziggo webcare,

Sinds enkele maanden is het wifi signaal instabiel geworden. De nieuwe laptop kan het signaal soms nog geen 3 min vast houden. Eerst dacht ik dat het aan de laptop lag, maar andere apparaten verliezen nu om de haverklap verbinding. Zo gaat de lol er wel een beetje van af eerlijk gezegd.. Op de eerste verdieping is het bereik nog slechter.

Ik heb zelf al wat testjes gedaan, maar zonder succes. Reset, modem midden in huiskamer gezet, alle zaken als deurbel en babyfoon uit.

Het modem hebben wij al jaren en op andere topics las ik dat dit exemplaar (uvw3200) bestempeld wordt als een oudje en dat het modem vervangen werd.

Wil de webcare eens met mij meedenken?

Avast bedankt!

Groet,
Roger
11 Reacties 11
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Goedemorgen Rogerrudolph2002 welkom op de community.

Staan de wifi SSID's wel apart van elkaar. De 2,4 GHz en de 5GHz een eigen naam.

Mocht dit niet zo zijn, lijkt het me beste even Contact op te nemen, kijken of ze je een nieuw modem willen toesturen.

Moderator komt dit topic vanzelf in en kan je hierbij ook helpen. Als je postcode vermeld in je profiel ( niet zichtbaar voor leden, alleen voor jezelf en de moderators)
Rogerrudolph200
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Dave,

Wat ik van de specs van het modem begrijp is het of 2,4 of 5ghz, maar niet tegelijkertijd. Dan speelt jouw suggestie geen rol denk ik?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Kan je misschien een foto plaatsen van de Aansluiting waar Ziggo het huis binnenkomt, meterkast of woonkamer.

Want als die verouderd is kan je ook internet uitval krijgen.
Rogerrudolph200
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Deze AOP komt nog zekers wel voor en wordt nog zeer veel gebruikt, de versterker is een andere zaak, dat weet ik niet 100% zekers maar die lijkt me wel aan vervanging toe. Lijkt me handig dit even aan de moderators voor te leggen zodat ze even kunnen kijken en dan een monteur kunnen inplannen als dit door hun wordt aanbevolen.
Rogerrudolph200
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dat is prima. Stel jij de moderators in kennis of moet ik dat doen?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Rogerrudolph2002 wrote:
Dat is prima. Stel jij de moderators in kennis of moet ik dat doen?

Ik heb de moderators al op de hoogte gebracht en deze komen vanzelf hier in dit topic aanzetten.
Rogerrudolph200
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Okee, mooi. Bedankt voor je hulp tot zo ver ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zie alleen een modem wat zeker niet meer hedendaags is.

Neem contact op met Ziggo en vertel je verhaal en ik verwacht dat, voor je uitgesproken bent, er al een nieuw modem naar je onderweg is.

Contact met Ziggo
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Rogerrudolph2002 Welkom op de Community! Je hebt inderdaad een mooie klassieker staan. Zoals al in het topic aangegeven sturen we je een nieuw modem toe. Deze ontvang je volgende week. Mocht je tijdens de installatie nog tegen dingen aanlopen, laat het dan hier ook even weten.

Dave- Mocht er in een aansluiting een verouderde versterker zitten, dan sturen wij daar niet standaard een monteur voor aan. Dit is echt een stukje thuisnetwerk waar je dan zelf verantwoordelijk voor bent.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Dank je wel Sander Ziggo heel duidelijk :blush:

Uitgelicht topic