puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

TV signaal verbreekt

Tijdens het kijken naar ziggo kanaal 401 is er een hinderlijke storing in beeld en geluid.
even hapert het geluid voor een seconde en dan het beeld.
dan kun je weer drie vier minuten kijken en dan weer storing.
Hebben er daar op dit moment meer gebruikers last van?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het signaal ziet er goed uit, te weinig of te veel signaal geeft storingen.

Begrijp ik goed dat je ook een modem hebt en de Mediabox XL hierop aangesloten hebt?

Zo ja, de Mediabox XL hoeft niet met een UTP kabel en/of draadloos aangesloten te zijn voor on-demand, replay de gids en apps.
Hier voor krijgt de Mediabox XL een eigen IP adres, voor de verbinding met Ziggo, via de coax kabel.

Een UTP kabel en/of een draadloze verbinding met het modem geeft storingen van diverse aard.
Losmaken van de UTP kabel en uit het Wifi netwerk verwijderen kan de oplossing zijn.
Na de wijzigingen de Mediabox XL 30 seconden van de stroom voor een verse netwerk startup.

Zo nee, kun je een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
puppie
Topicstarter
Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes
Bedankt voor de reactie,
Zodra het rust is bij de voetbal waar we nu naar kijken zal ik de gevraagde foto en gegevens toesturen.
puppie
Topicstarter
Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

Zoals gevraagd zijn hier de instellingen van de mediabox.
mediabox is via utp en draadloos aangesloten.
Ik gebruik deze verder niet in ons netwerk.
TV is aangesloten via HDMI en is van het merk samsung.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het signaal ziet er goed uit, te weinig of te veel signaal geeft storingen.

Begrijp ik goed dat je ook een modem hebt en de Mediabox XL hierop aangesloten hebt?

Zo ja, de Mediabox XL hoeft niet met een UTP kabel en/of draadloos aangesloten te zijn voor on-demand, replay de gids en apps.
Hier voor krijgt de Mediabox XL een eigen IP adres, voor de verbinding met Ziggo, via de coax kabel.

Een UTP kabel en/of een draadloze verbinding met het modem geeft storingen van diverse aard.
Losmaken van de UTP kabel en uit het Wifi netwerk verwijderen kan de oplossing zijn.
Na de wijzigingen de Mediabox XL 30 seconden van de stroom voor een verse netwerk startup.

Zo nee, kun je een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
puppie
Topicstarter
Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes
Dat gaan we morgen dan eens instellen cq uitproberen.
puppie
Topicstarter
Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes
Daar zijn we weer.
De netwerkkabel is uit de mediabox, geen draadloze verbinding meer.
Foto van het aansluitpunt staan hieronder.
Op dit moment een muziek zender aanstaan en die doet het normaal.
De sterkte van het signaal is hetzelfde als in de eerder geplaatste afbeelding.
De mediabox heeft netjes een ip adres gekregen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nou dat ziet er volgens mij goed uit.
Ben geen echte expert op dit gebied, Bert wel.

De groen gemarkeerde kabel op de Splitter zal wel naar je Ziggo Modem/Router gaan.
Vaak is dit een witte ConnectBox.
De andere kabel naar de Coax Versterker, met netjes afgedopte niet gebruikte aansluitingen.

Goed dat je op advies van Bert de netwerkverbinding van je MediaBox XL hebt opgeheven.
Dat werkt niet goed en geeft problemen.

Ik denk dat alles nu perfekt kan gaan werken. Duimen.
Als er onverhoopt toch nog iets mis is, dan zal dieper naar je verbinding
met Ziggo moeten worden gekeken.

Gr Han
puppie
Topicstarter
Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes
Bedankt voor je reactie.
Jouw verhaal klopt helemaal.
ik blijf ook duimen.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Welkom op onze Community puppie! Bedankt voor je snelle antwoorden, echt top 😉 Onze superhelden Be rt en hanh hebben je vlot kunnen helpen daardoor. Als er weer eens iets is weet je waar je kan aankloppen. Laat je weten of de problemen ook echt wegblijven?
puppie
Topicstarter
Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes
op dit moment nog geen problemen meer gehad.
We wachten rustig af en mocht het weer voor komen dan horen jullie het.
In ieder geval al bedankt voor jullie reacties en tips.
:thumbsup_tone5:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Graag gedaan en veel kijkplezier gewenst.:relaxed:
puppie
Topicstarter
Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes
Helaas daar ben ik weer.
Opnieuw een stilstaand beeld op ziggo select live.
Heeft nog iemand ideeën wat ik nog zou kunnen proberen of is het een storing melden bij ziggo?

Uitgelicht topic