wil.taal

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

TV kijken op iPad 2 via Ziggo Go is niet mogelijk

Als ik via de Ziggo Go App tv wil kijken op m'n iPad 2 valt de app steeds uit. Nu lees ik oo de website van Ziggo dat een iPad 2 geen toegang heeft om tv te kijken, omdat ze geen apparaten met Jailbreak ondersteunen. Wel vreemd, want in het verleden kon ik wel gewoon tv kijken via de app. De zgn Jailbreak zegt mij niets, je zou het kunnen herstellen, maar via de link kom ik bij Apple terecht, waar staat omschreven hoe ik weer bij de fabrieksinstellingen kom. Daar ga ik echt niet aan beginnen.
Ik vind het waardeloos dat ik niet eens op m'n iPad tv kan kijken via Ziggo Go.
13 Reacties 13
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
@wil.taal,
Als je niet weet wat een een gejailbraikte iPad of iPhone is, dan ga ik er ook niet van uit dat jouw iPad is gejailbraikt ;-).

Ik ben echter wel benieuwd of je de nieuwste updates van de iPad al hebt binnengehaald en welke versie van de Ziggo GO app je gebruikt. Heb je de app ook al eens proberen te verwijderen en opnieuw te installeren?
wil.taal
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
M'n iPad 2 heeft versie 2.3.15 (12208), IOS 10 kan niet op de iPad 2.
De versie van Ziggo is 9.3.5 (13G36)
Ik heb de app een tijdje geleden verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, toen ging het wel even goed. Ik zal dat nog eens doen.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ziggo Go versie 2.3.15 doet het op mijn iPad mini met iOS 9.3.5 zonder al te veel problemen. De enige issue die ik heb is uitval na 1à2 minuten, maar na een herstart loopt het verder goed.

Zie mijn topic.
Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes
Op mijn iPad 2 staat ook dezelfde software versie 9.3.5
Werkt zonder de minste problemen
Ziggogo app start normaal op en valt eigenlijk nooit uit.

Als het bij je niet werkt denk ik dat je gewoon een verstoorde WiFi verbinding hebt.
Wat ook kan is dat de iPad onvoldoende geheugen meer vrij heeft om goed te werken.
De app kan ook corrupt zijn geraakt verwijder hem dan een keer en installeer hem opnieuw.
Als laatste kun je inderdaad de iPad in fabrieksinstellingen terugzetten en alles opnieuw installeren dan werkt alles weer fris als nieuw.

Eddy
wil.taal
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, probleem is nog niet weg. Bij TV kijken valt hij na een paar minuten uit, gelijk naar het bureaublad. Heb nagekeken hoeveel geheugen beschikbaar is, dat is 1.4 GB. Is dat te weinig ?
wil.taal
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
@Eddy. Heb het nog even uitgeprobeerd. Heel klein beetje meer ruimte gemaakt, nu 1,8 GB beschikbaar. Het lijkt er op dat het nu wel goed gaat, na 5 minuten nog niet uitgevallen. Hopelijk blijft het goed gaan.
junior

Level 10
  • 443Posts
  • 19Oplossingen
  • 99Likes
Hier ook een iPad2 32Gb met 16GB beschikbaar en iOS 9.3.5 waarop zowel Ziggo Go 2.3.15 (12208) als ook Ziggo Sport Totaal 2.3.0 (5467) prima werkt en ook zonder uitval na verloop van tijd. Het is allemaal wel wat trager op dat ouwe beestje, maar de reden dat ik deze iPad2 nog heb is juist het feit dat ik er prima TV op kan kijken... 'zware' moderne websites bezoeken gaat bijvoorbeeld een stuk minder goed, dat trekt 'ie niet altijd meer.
Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes
De iPad 2 die bij mij nog steeds zo mooi werkt heeft veel meer geheugen vrij.
Hij is gekocht met 64 G en daarvan is nog de helft vrij. Wel heb ik hem onlangs een keer opnieuw in de fabrieksinstellingen gezet.

Lijkt er op dat de beslissing om toen niet te krap te kopen nu uitbetaalt.

Nadeel van een iPad is dat je het geheugen niet kunt uitbreiden mocht dat in de toekomst nodig is.


Gr Eddy
zaxxon

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb hetzelfde probleem met mij ipad 2 sinds enkele weken

En ik heb echt geen jailbreak ofzo

waardeloos zooitje dit , want ik keek ALTIJD met mij ipad als ik op bed lag....nu moet ik straks een nieuwe gaan aanschaffen ofzo?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
zaxxon
Hoeveel ruimte heeft u ter beschikking (capaciteit/beschikbaar)? Ik heb hetzelfde probleem. Soms moet ik 2 tot 3 keer herstarten na 1 à 2 minuten, maar als die het daarna eenmaal doet heb ik geen problemen.
Ik weet dat mijn iPad weinig geheugen heeft en vrijwel vol zit, dus ik denk dat daar het probleem ligt.
JaapB

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De App werkt ook niet meer op mijn iPad2. Heb de laatste versie van 14 sep opnieuw geinstalleerd, maar helpt voor gen meter. De App houdt het niet langer dan 10 seconden vol. Dit probleem speelt al veel langer, als ik de recensies lees. Leuk dat laatste versie iOS11 ondersteunt, maar als hij voortdurend uitvalt, heb je daar niets aan. Moet nu echt een keer worden opgelost (ook voor 'oudere' versies iPad en iOS)
Verwijderd account
Niet van toepassing
Bij aanhoudende crashes/problemen kan je kijken onder Algemeen - Instellingen - Diagnose en gebruik
Daar staan allerlei foutmeldingen zoals low memory e.d.
Kom je er niet uit kan je altijd met Apple bellen en de foutmeldingen doorgeven.

https://support.apple.com/nl-nl
JaapB

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ligt misschien aan mij, maar ik kan bij Instellingen Algemeen geen Diagnose en gebruik vinden...ik heb wel bij Instellingen Algemeen Stel opnieuw in gevonden en daar gekozen voor Herstel alle instellingen, echter dit heeft niet geholpen. Memory heb ik nog ruim voldoende beschikbaar (althans dat was voor eerdere UPC versies altijd voldoende geweest): 4,5 GB. Je gaat me niet vertellen dat deze App meer nodige heeft. De NPO App en de RTL App doen het prima, dus moet dus kunnen dat Ziggo ook een werkende App kan leveren...

Uitgelicht topic