twigger

Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes

Tv gids is weer niet gevuld.

Alweer maar drie programma's zichtbaar op alle zenders, 3e programma duurt weer zo'n 40 uur.
Gisteren nog fabrieksinstellingen uitgevoerd. Moet ik nu alweer de stroom eraf halen en dan is het nog de vraag of het dan wel klopt want vaak helpt dat ook niet. Via CI Plus werkt het zoals altijd wel goed.
Waarom via MBXL dan niet?
24 Reacties 24
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hi Twigger,
Dat is een goede vraag, daar houden we wel van hier op de Community van Ziggo. Waarom gaat het bij het een wel goed en bij de ander niet en waarom gaat het bij jou niet goed en heb ik nergens last van. Dat zijn echt hele lastige vragen en ik denk dat alleen een moderator hier antwoord op kan geven. Al hoewel er ook veel gebruikers zijn die er veel verstand van hebben en je misschien verder kunnen helpen.

Uitleggen over goede kabels en aansluitingen hoef ik je vast niet te geven, je kent het allemaal al wel. Maar dit zijn wel de meest belangrijke dingen bij een Mediabox XL. Altijd goed zorgen voor kabels en aansluitingen. Even afwachten, want ik begrijp dat je nog niet weet of het uitzetten heeft geholpen en wie weet zijn er nog mensen die je verder kunnen helpen, of een moderator.
twigger
Topicstarter
Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Gids is weer gevuld na de bekende maintenance na kwartier in standby te hebben gestaan. Maar die Maintenance had die gisterenavond om 23:15 ook nog uitgevoerd.
Ik heb Serkan net aan de telefoon gehad en hij vond het dus ook vreemd dat de gids ondanks dat de box up to date was niet gevuld was. Maar ja we wachten weer af.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Oke, hou ons op de hoogte 🙂
twigger
Topicstarter
Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Sinds gisteren tv gids info RTL4 niet compleet, alleen de eerste 3 programma's en dan 'Goede tijden slechte tijden' 125 uur. Als ik een klik verder ga met navigatietoets gaat die naar 2 maart. Box gereset maar geen resultaat. maintenance wordt wel uitgevoerd en is up to date
Ik heb de standaard handelingen uitgevoerd maar helpt ook niet. Meer mensen die dit probleem erkennen?
Dit gebeurd de laatste tijd wel steeds vaker.
Petert87

Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Ik heb dit zelfde probleem. Alleen het huidige en volgende programma staat er in. Daarna is GTST tot vrijdag half 9, wanneer The Voice Kids begint.

Ik denk dat het dus meer een algemeen probleem is. Via de Ziggo Go app is de gids wél goed!
twigger
Topicstarter
Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Petert87 wrote:
Ik heb dit zelfde probleem. Alleen het huidige en volgende programma staat er in. Daarna is GTST tot vrijdag half 9, wanneer The Voice Kids begint.

Ik denk dat het dus meer een algemeen probleem is. Via de Ziggo Go app is de gids wél goed!
Dat dacht ik al dat het een algemeen probleem is anders was het met een reset wel opgelost.
Bedankt voor je reactie.
Petert87

Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Heb navraag gedaan bij mijn stiefvader. Die heeft er ook last van.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Petert87 wrote:
Heb navraag gedaan bij mijn stiefvader. Die heeft er ook last van.
Merk ook op dat er meer klachten zijn op het moment op de Community. Laten we hopen dat Ziggo dit oppakt en er mee aan de slag gaat. Er gaat waarschijnlijk iets goed mis.

Wij hebben er ook last van gehad en toen deze topic gevolgd: https://community.ziggo.nl/tv-gids-ziggo-replay-157/geen-info-in-de-tv-gids-van-de-mediabox-xl-lees-hier-de-oplossing-17314/

Dit heeft het op dit moment opgelost, misschien bij jullie ook? Wat me alleen opvalt is dat er een foutje in de gids staat: Dinsdagavond 27 maart 21:00 uur In Holland Staat een Kek en daarna 21:30 uur Opsporing Verzocht. Echter, dit moet zijn 20:30 uur Opsporing Verzocht en om 21:15 uur Ellie op Patrouille. (beetje lastig opnemen dus!!)

Dus daar klopt ook al iets niet... Al hoewel ik het vermoeden heb dat dit niet aan Ziggo ligt want een andere online TV app geeft voor morgen ook de foutieve informatie door. Het kan daarom ook goed zijn dat de Netbeheerder het niet goed doorgeeft, in deze situatie. Misschien dat Ziggo hier ook naar kan kijken 🙂 - Wie weet wil Lycke Ziggo dit wel doen?
Petert87

Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
EnergieBoy

Je zegt dat je vermoeden is dat het niet aan Ziggo ligt. Hoe kan het dan dat er 3 onafhankelijk van elkaar het probleem zelfde hebben?
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Petert87 wrote:
EnergieBoy

Je zegt dat je vermoeden is dat het niet aan Ziggo ligt. Hoe kan het dan dat er 3 onafhankelijk van elkaar het probleem zelfde hebben?
Het probleem met de verkeerde programma's bij morgen, dat bedoelde ik, dat dit niet aan Ziggo ligt. Want in een andere TV app hebben ze hetzelfde probleem (dus dat ligt dan aan de netbeheerder, die geeft het niet door). Denk ik... Ik kan ook niet in een glazenbol kijken natuurlijk 🙂

TV Gids in algemeen is natuurlijk wel een probleem dat bij Ziggo ligt. Want het is vreemd dat meer mensen het afgelopen weekend last hebben gehad, of nog hebben, met de TV Gids.
Petert87

Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Ah dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik zal in ieder geval het stappenplan even volgen, kan vast geen kwaad.
twigger
Topicstarter
Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Hier is de tv gids weer gevuld op RTL4, misschien na de laatste maintenance van vanochtend.
Ik heb het stappenplan niet uitgevoerd.
Petert87

Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Vanmorgen toen ik naar mijn werk ging (half 9) was RTL alleen nog gevuld met GTST en vroeg mijn stiefvader rond uur of 11 denk ik.
IlseM

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb hetzelfde ook al een paar weken. Alles gedaan wat er aangeraden werd. Update van vandaag en nog is het niet goed.
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes
Hi IlseM wat leuk dat je de Ziggo Community hebt gevonden. Welkom!

Raar dat het nog niet goed is nu je alle tips hebt geprobeerd. Een tip die hier nog niet is genoemd is je Mediabox XL opnieuw instellen, wil je dat eens doen?
IlseM

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heel erg bedankt!!! Alles werkt prima na het opnieuw instellen van de Mediabox XL!:smiley:
twigger
Topicstarter
Level 1
  • 2288Posts
  • 18Oplossingen
  • 765Likes
Nu op alle zenders maar 2 programma's zichtbaar, derde programma duurt zo'n 30 uur.
Vanmorgen was alles nog up to date en maintenance is ook vanmorgen uitgevoerd om 09:14.
Ik ben het echt zat met dit ding.
Gylfi

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De zoveelste keer dat de TV gids niet goed werkt op de mediabox. Bij de kanalen NET 5, RTL 5 Nederland 1, 2 en 3. Aan en uit helpt niet en zo kun je dus moeilijk programma's opnemen. Tevens wanneer het wel kan dan alleen maar eenmalig en niet alle afleveringen wat kun je daar aan doen???
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes
Gylfi

Even een paar opmerkingen die ermee te maken kunnen hebben misschien heb je die al uitgevoerd: Stand by op hoog en 's-nachts.

Ik lees de laatste tijd meer klachten hierover en heb het zelf ook vorig jaar ervaren.
Toen was de box elke 5 werkdagen 30 seconden van de stroom en alle series werden weer aangevuld met de geplande opnamen in de gids.
Deze laatste weken helpt het hier ook weer om de geplande series in de gids actief te krijgen, het lijkt een achterliggend probleem in de Ziggo systemen.

Maar het kan ook een signaalprobleem zijn:
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de box opgenomen in een thuisnetwerk of met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met het thuisnetwerk via de Mediabox XL.

Uitgelicht topic