Tervoert

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

TV aansluiten op media box alleen via UTP?

Wil een nieuwe smart TV aanschaffen. Komt aan de andere kant van de kamer dan waar de smart box van Ziggo binnenkomt. Er ligt al een UTP kabel in de betonvloer. Kan ik dan TV kijken en is dit dan vertraagd? Moet ik dan de afstandbediening op de smartbox richten om van kanaal te wissellen? Kortom wat zijn de nadelen van deze opstelling.
Hoor graag en bedankt alvast.
14 Reacties 14
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Een Mediabox sluit je aan op je tv middels een HDMI kabel.
Via utp kan je bij Ziggo geen tv kijken met een Mediabox.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Bij Ziggo heb je een coax kabel nodig. De AB is tegenwoordig niet zo richtinggevoelig meer.
Robert heeft natuurlijk gelijk. Maar met de coax kun je al een hoop zien zonder de box.
Tervoert
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik snap dat HDMI nodig is. Zo zit het nu ook aangesloten. Echter beton en een nieuwe parketvloer staan het niet toe om een HDMI kabel of een verlengde coax over de vloer te laten lopen. Dit wordt nooit mooi. Ik heb echter in de vloer een utp kabel van de een naar de andere kant van de kamer. Is er een andere oplossing? Bedankt in ieder geval voor jullie reactie.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Je hebt van die coax over utp adapters, zijn vrij prijzig.
Ik heb er geen ervaring mee.
Misschien is dat een oplossing?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
http://www.hdbtconnect.nl/blogs/product-uitgelicht/muxlab-500306-kabeltv-over-utp
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Be rt wrote:
http://www.hdbtconnect.nl/blogs/product-uitgelicht/muxlab-500306-kabeltv-over-utp


Ziet er op zich goed uit , wel wat prijzig vind ik , maar ik zou voordat ik zo iets zou aanschaffen het in een testopstelling liefst thuis willen zien werken.

Ik vraag me af of het exact dezelfde signaal eigenschappen heeft als een coax kabel die de mediabox ingaat ?

Jammer Tervoert mosterd naar de maaltijd dat je geen coax mee heb laten leggen 😉
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Bji storingen doet een monteur er in ieder geval niets mee, weet ik uit ervaring. Dan wordt alleen het stuk vóór de UTP gecontroleerd.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Maar als je aan de ene kant van de kamer de mediabox plaatst, wat ik eruit begrijp, en de Tv verderop in de ruimte, moet je toch sowieso met een HDMI kabel werken? Een coax of UTP kabel gaat dat sowieso niet op. Ook niet als men geen coax kan/wil leggen, want een CI module is wellicht ook geen optie als vervanging voor de mediabox. Wil Tervoert wel met een CI module werken word het al iets andrs, maar dan nog zou ik gaan voor een goede coax kabel.

Kun je niet onder de vloer door met een kabel Tervoert?
Tervoert
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Willem-A
Ik wil geen CI module. Heb ik volgens mij ook niet nodig want ik wil ALLEEN op mijn smart TVs kijken. Ik kan niet door de grond (60 cm Schuimbeton, vloerverwarming, deklaag en parketvloer). Dus de connectoren van kabel naar utp lijkt mij de eigen juiste oplossing.
Bedankt allen, ik ga het topic sluiten.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Tervoert

Maar ook met een smart Tv zie je zonder module en smartcard alleen de vrije zenders... Wil je dus alles zien uit je pakket is de module wel nodig, en wil je nog de extra's die de XL b.v. biedt, zit je simpelweg aan een HDMI kabel vast...

Maar ga je dus van kabel naar UTP zul je dus toch rekenimg moeten houden met een CI modile en smartcard voor het verkrijgen van alle zenders. Zo smart is een smart Tv nu ook weer niet.

Succes met het maken van een keuze.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Tervoert wrote:
Beste Willem-A
Ik wil geen CI module. Heb ik volgens mij ook niet nodig want ik wil ALLEEN op mijn smart TVs kijken. Ik kan niet door de grond (60 cm Schuimbeton, vloerverwarming, deklaag en parketvloer). Dus de connectoren van kabel naar utp lijkt mij de eigen juiste oplossing.
Bedankt allen, ik ga het topic sluiten.


Als je bij de opstelling blijft die je beschrijft in je begin topic , kan je niet anders dan een HDMI kabel leggen van de door jou genoemde smart box naar de smart TV.
De UTP coax oplossing betekend dat je niet je smartbox kan gebruiken, je zal dan toch een CI+ module in je smart tv moeten hebben immers de smartbox sluit je aan op de smart tv met een hdmi kabel, of je verplaats de smartbox daar waar de Tv komt te staan en gebruikt de utp/coax oplossing.

Maar je kan ook kijken of dit iets voor je is , zijn in div uitvoeringen en prijzen te koop.

https://www.draadloostvkijken.com/draadloos-hdmi/

https://www.kabelshop.nl/Konig-Draadloze-HDMI-set-Konig-1080p-5-GHz-100-meter-KN-WLHDMI20-i5656-t1374.html?gclid=CjwKCAjw_IPcBRAjEiwAl44QkUVq4otc6LM3eLW3mp9LH8R6f7OksGzmTHHfd2owaLCqaqYgEFh58RoC8zoQAvD_BwE
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ronihd,

en dan is het nog maar de vraag of Tervoert een Tv heeft waarin een Dongel kan voor de verbinding met het internet. Anders heeft hij daarvoor de UTP kabel nodig... De kortste klap, althans zoals ik het zie is het aanleggen van een Coax kabel, en de box tevens te verplaatsen naar de plaats waar de Tv staat. Maar dat is zoals ik het zie...
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Willem-A wrote:
Ronihd,

en dan is het nog maar de vraag of Tervoert een Tv heeft waarin een Dongel kan voor de verbinding met het internet. Anders heeft hij daarvoor de UTP kabel nodig... De kortste klap, althans zoals ik het zie is het aanleggen van een Coax kabel, en de box tevens te verplaatsen naar de plaats waar de Tv staat. Maar dat is zoals ik het zie...


Ja de coax is de beste oplossing maar dat wil hij niet / kan niet.
Dongel zal niet nodig zijn als hij ook wifi heeft op zijn tv
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ronihd wrote:
Willem-A wrote:
Ronihd,

en dan is het nog maar de vraag of Tervoert een Tv heeft waarin een Dongel kan voor de verbinding met het internet. Anders heeft hij daarvoor de UTP kabel nodig... De kortste klap, althans zoals ik het zie is het aanleggen van een Coax kabel, en de box tevens te verplaatsen naar de plaats waar de Tv staat. Maar dat is zoals ik het zie...


Ja de coax is de beste oplossing maar dat wil hij niet / kan niet.
Dongel zal niet nodig zijn als hij ook wifi heeft op zijn tv


Sorry, wifi kan natuurlijk ook nog. Maar heeft hij dat? Maar daar hij het topic wilde sluiten laat ik het verder maar rusten. En niet als kritiek uitende, maar ik denk dat dat men soms ook iets te eenvoudig denkt. Er kan tegenwoordig wel veel, maar toch laat niet elke situatie alles toe wat je voor ogen hebt. En daar dien je toch rekening mee te houden.

Uitgelicht topic