Mirb

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Traag internet via kabel.

Sinds een paar dagen is het internet zeer traag. Ik zou 400Mb moeten hebben maar haal vaak de helft of minder. Na reset van de modem kom ik uit op 246Mb, nog steeds te traag. Het internet loopt via een kabel.
13 Reacties 13
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Plaats om te beginnen de schermprints van de modem status pagina's zodat bepaald kan worden of het aan het signaal ligt of een andere oorzaak heeft.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Mirb
Je vertelt niks over hoe je je snelheid meet.

Je max te behalen Internetsnelheid meet je met een gerenommeerde speedtest
op een Laptop of PC rechtstreeks met een UTP-kabel aangesloten op je Ziggo Modem /Router.
Gebruik:
http://www.dslreports.com/speedtest
Wat is het resultaat?

Moet om en nabij de snelheid van je abonnement geven. In jouw geval dus 400/40.
Ziggo accepteert tegenvallende resultaten van deze test als vertrekpunt voor verder onderzoek en oplossing van het snelheidsprobleem.

NB Het is aan te bevelen gedurende bv 1 dag op gezette tijden metingen te doen om een goed beeld te krijgen.
1 meting zegt nog niet alles, ook al geeft die meteen 400/40 als resultaat.
1 tegenvallend resultaat kan een onbelangrijk incident zijn of in een drukke periode zitten waarin je snelheid in alle redelijkheid een beetje (!) mag inzakken.

Gr Han
Mirb
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Han,

De PC is aangesloten via een kabel op de Connectbox. Snelheid is gemeten met Ziggo speedtest en dslreports.com. Ziggo speedtest is wisselend tussen ongeveer 400 en ongeveer 200Mb. Dslreport.com zegt dit: http://www.dslreports.com/speedtest/40573513
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Dan wordt het nu tijd om een screenshot van de waardes in de Network status van de connect box. "Downstream bonded channels ","Upstream bonded channels" en je "Network Log". Plaats ook gelijk maar een foto van je AOP (waar Ziggo je huis binnenkomt)
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Mirb
Steefb heeft gelijk en ArChie.DVB vroeg ook al om 'ns wat dieper te gaan kijken.

Bedankt dat je iets meer over je speedtests vertelde.
Ziet er niet lekker uit.
Ik ben nu weg.
Aan Archie en Steef heb je genoeg om de verbinding verder te onderzoeken.
Daar zal zeker iets niet kloppen.

Gr Han
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Mirb. Top dat je hier bent gekomen met je verhaal. Er zijn een aantal gebruikers die je graag verder helpen. Hoe gaat het nu?
Richard_m

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vandaag is er wederom een monteur bij mij langsgeweest om de lijn te testen ik heb ook en 400/40 max verbinding maar haar ook altijd maar de helft terwijl de upload wel 40 is. Met de lijnmeeting komt er wel de juiste snelheid uit die ik moet hebben en alle kabels zijn goed aangesloten. We hebben wel geconstateerd dat het een windows probleempje is want op mij Iphone (IOS) en tablet (android) haal ik wel de juiste snelheden. Ik heb ook op mij pc die bedraad is ook wat testen gedaan en met de volgende resultaten.


  • Windows 10 in safe mode starten en maximale snelheid gehaald
  • Internet Explorer gestart haalde maar de helft van mijn snelheid
  • Chrome hetzelfde als IE
  • Firefox ook het zelfde als IE
  • Edge heeft weer de juiste snelheid waar ik voor betaal 400/40

Dus het probleem zit toch in de browsers en OS Windows. Ik hoop dat jullie hier ook iets aan hebben en dat er naar een oplossing wordt gezocht zodat ik niet afhankelik ben van Edge.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes
Richard_m Windows 10 gebruik je.

Als er in de Safe Mode wel de snelheid wordt gehaald, wat draait er dan aan software wat je snelheid zou kunnen beperken?

Welk antivirus heb je actief en/of welke blokkers heb je actief?
Richard_m

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een paar testjes gedaan zie hierboven. Het vreemde is dat ik met de Edge browser wel de snelheid haal maar niet met de andere browsers terwijl ik wel de snelheid 400/40 met de verhoging een jaar geleden wel heb gehaald maar nu niet meer.
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Plaats eens de statuspagina's van het modem.
Richard_m

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Archie bedoelt vooral: Down- en Upstream en Netwerk historie.
Gr Han
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes en log van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

Uitgelicht topic