Fury

Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Traag internet en WiFi na werkzaamheden 12 op 13 november 2018 Spijkenisse

Na de aangekondigde werkzaamheden aan netwerk 12 en 13 november slecht en traag internet snelheid nog maar 15 Mbit was voorheen 200 Mbit.
modem en aansluitmateriaal reeds vervangen door nieuw exemplaar zonder resultaat.
morgen komt de monteur aan huis.
zie op dit topic dat er meer klanten zijn die hetzelfde ervaren in Spijkenisse en omgeving.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Fury
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Probleem vandaag opgelost door monteur van Ziggo, nieuwe wandcontactdoos gemonteerd en daarmee was het probleem opgelost.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Ogotai

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bij mij hetzelfde probleem, ook ik woon in Spijkenisse.
Na de werkzaamheden (12 en 13 nov) van 400 MBit naar 18 MBit gegaan, daarbij valt de verbinding (of herstart de modem) regelmatig weg, vooral op de drukke momenten van de dag.
Ook bij mij komt de monteur morgen langs, er wordt vanuit de helpdesk gezegd dat het aan de bekabeling thuis ligt.
Ik heb verschillende kabels gewisseld en de splitter vervangen, ook heb ik gewisseld van stroompunt (misschien iets van stroompieken in het stroomnet?) maar dat maakte allemaal niets uit.
Mijn vermoeden is dat er kabels in de grond zijn beschadigd of dat er ergens een instelling niet goed staat bij Ziggo na de werkzaamheden.
Fury
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Afgelopen zondag is mijn modem ongeveer 50 keer uit zichzelf opnieuw opgestart.
gisteren de toegestuurde nieuwe connect modem met splitter en bekabeling aangesloten doch het probleem is hiermee niet verholpen.
morgen monteur, ben benieuwd, de problemen zijn hier begonnen na de aangekondigde werkzaamheden van 12 op 13 november 2018, ben benieuwd wat de oorzaak is.
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Zeer waarschijnlijk is die oorzaak 4G interferentie nadat Ziggo het frequentieplan herft gewijzigd in jullie regio. Plaats voor de bevestiging schermprints van alle status schermen van het modem.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
ArChie.DVB wrote:
...........Plaats voor de bevestiging schermprints van alle status schermen van het modem.

Opvallend: er is hier nog geen reaktie op gegeven....

Het verzoek gaat over de Up- en Downstreamwaardes & Modem log aka 'netwerk historie'.
Waar vind je die?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

Mbv deze gegevens kan bekeken worden of er een 4G interferentieprobleem kan zijn onstaan. Een Modem/Router vervangende ConnectBox opsturen door Ziggo, lost een probleem als dit niet op.

De oorzaak van het probleem kan ook aan de verbinding met Ziggo in de buitenwereld liggen tgv de werkzaamzaamheden.
Een installatiemonteur sturen die alleen je situatie thuis mag/kan komen bekijken heeft in dit geval minder zin. Er zal daarna een netwerkmonteur nodig zijn.

Gr Han
Fury
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Probleem vandaag opgelost door monteur van Ziggo, nieuwe wandcontactdoos gemonteerd en daarmee was het probleem opgelost.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Fury
Mooi zo. Hier lullen we niet meer over. Het was dus eigenlijk 'niks'.
Dat kan ook.
Succes verder.

Ogotai En jij?
Han

Uitgelicht topic