mjpkoelman

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

TomTom Go 5200 WiFi

4 maanden geleden een TomTom Go 5200 Wifi gekocht. Prachtig apparaat ben er heel blij mee. Totdat ik 14dagen geleden een update binnenkreeg ( via de wifi ) die op 94% stopte en op tilt ging. Volgens TomTom ligt dit aan mijn netwerk want daar hikt hij op. Ze hadden het over Poort 4000 en poorten 3128,3129 daar kon het misschien aan liggen. mijn modem is een Ubee EVW321B Mijn laptop draait op windows 10,versie1709,build16299.64. Heeft iemand een idee wat en waar ik iets moet doen?

Bij voorbaat dank,
Max
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Max

Mooi dat de update is gelukt, dat het programma geen contact maakt met de TT kan verschillende oorzaken hebben:

Antivirus/Firewall - kontroleren of MyDrive wel volledig enabled/allowed is
Bij Apparaatbeheer - kontroleren of er bij de TT een geel driehoekje staat, zo ja dan de driver updaten (stuurprogramma bijwerken)

Wat hanh ook al schreef, poorten openzetten lijkt me niet het probleem te zijn

Bekijk in context

9 Reacties 9
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Max,

Ik kan me niet voorstellen dat het aan eventuele dicht staande poorten ligt omdat de update bij 94% stopt
Verloopt de update via de wifi aangesloten laptop --> mydrive --> usbkabel?

Heeft de sd geheugen kaart wel voldoende capaciteit, kan je checken via mydrive
Je kan ook een reset uitvoeren, ben je wel je favorieten, mijn plaatsen enz. kwijt
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
mjpkoelman
Ben even diagonaal door het manual gegaan.
Niks over poorten openzetten als je via Wifi een update doet.
Lijkt me vrij idioot als dit nodig zou zijn.

Suggestie: probeer de update anders via USB.

Gr Han
mjpkoelman
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo mguzz,

Bedankt voor de snelle reactie ! intussen doet mijn TomTom het weer via de wifi, hoe dat kan weet ik niet maar ik ben er blij mee. Wat nog overblijft is dat ik MyDrive connect op mijn computer geinstalleerd heb, maar dat het programma geen contact maakt met mijn TomTom. Ze zeggen wel bij TomTom dat mijn nav.systeem contact maakt via poort 4000 ?
Kan je daar misschien ook nog iets zinnigs over zeggen ?
Vriendelijke groet ,
Max Koelman
mjpkoelman
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo hanh,

Bedankt voor de snelle reactie ! Het werkt weer en maar afwachten of dat zo blijft.

Vriendelijke groeten,
Max Koelman
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Max

Mooi dat de update is gelukt, dat het programma geen contact maakt met de TT kan verschillende oorzaken hebben:

Antivirus/Firewall - kontroleren of MyDrive wel volledig enabled/allowed is
Bij Apparaatbeheer - kontroleren of er bij de TT een geel driehoekje staat, zo ja dan de driver updaten (stuurprogramma bijwerken)

Wat hanh ook al schreef, poorten openzetten lijkt me niet het probleem te zijn
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
mguzz
Niet in de Router, bedoelde ik, en dat zijn we eens.

Maar in feite wel in de Firewall op je PC, zoals jij schrijft-
door de MyDrive Applikatie toegang te geven (tot alle poorten; is lekker makkelijk).

Ik begreep de setup eerst niet helemaal.
Dacht dat je de Update op je Tom-Tom zelf deed als Wifi connected,
dus niet via die Applicatie.
Nu snap ik het.

Gr Han
mjpkoelman
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo mguzz en hanh,

Bedankt voor jullie reactie , en ik ga kijken of ik er iets mee kan.

Vriendelijke groeten,
Max Koelman
mjpkoelman
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo mguzz,

Ik ben toch ff wezen neuzen ivm MyDrive connect, en het volgende is er aan de hand.
Ik kan het programma probleemloos downloaden en installeren, bij de firewall staat ook dat hij toegang heeft.
Maar als ik dan bij apparaatbeheer ga kijken staat MyDrive connect of TomTom er niet bij.
Ook het item andere apparaten zie ik niet.

Ik heb een Dell Inspirion 15 laptop
Windows 10 Pro
Versie 1709
Build 16299.64

MyDrive Connect 4.1.6.3253
Antivitrus F-Secure

Kan je iets betekenen voor mij?

Vriendelijke groeten,
Max Koelman
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik heb geen TT dus kan het niet testen maar hij zou toch bij netwerkadapters moeten staan, anders hier nog ff kijken:

http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/21430/~/mydrive-connect-herkent-mijn-navigatiesysteem-niet-in-windows-10

Uitgelicht topic