Rainbow1964

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefoon hack?

Ik had gisteravond mijn pc nog even aan en kreeg een melding dat er iemand anders gebruik maakte van mijn Wi-Fi maar kon tevens ook niet bellen met vaste nummer is een hack mogelijk??
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Rainbow1964 wrote:

efok wrote:
Geeft het er ook een MAC adres bij?
Ja inderdaad geeft ook MAC adres erbij .

Kijk ff of de maker van de network interface met dat MAC address je op een idee kan brengen over het het apparaat in kwestie.
https://macvendors.com/
Soms lukt dat.
Complicatie: De fabrikant van de network interface kan een andere naam hebben dan die van het merk van het apparaat waar hij in zit.

Bekijk in context

10 Reacties 10
dijkmane

Level 1
  • 427Posts
  • 31Oplossingen
  • 19Likes
ik zou niet weten hoe iemand dan jouw telefoonlijn over zou kunnen nemen ?

maar hoe krijg jij op je PC dan een melding dat er iemand anders gebruik maakt van jouw Wifi.?
ik zie zoiets niet
Rainbow1964
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is een klein progje heet Who is on my wifi draait mee op de achtergrond en geeft een melding als er een onbekend ip adres bijkomt .
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Geeft het er ook een MAC adres bij?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Als er een onbekende op uw netwerk zit, is uw wachtwoord mogelijk gecompromitteerd. Wijzig het.
Als uw progje ook verbindingen op uw Ziggo wifispot signaleert is er waarschijnlijk niets aan de hand.
Rainbow1964
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
efok wrote:
Geeft het er ook een MAC adres bij?

Ja inderdaad geeft ook MAC adres erbij .
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op de Community, Rainbow1964. Goed dat je dit vraagt.

Ik zou inderdaad uit voorzorg je wifi-wachtwoord wijzigen. Dat kan je doen via dit stappenplan. Heb je ooit eerder je wachtwoord aangepast, of deze ooit aan buren gegeven?
Rainbow1964
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Michael Ziggo wrote:
Welkom op de Community, Rainbow1964. Goed dat je dit vraagt.

Ik zou inderdaad uit voorzorg je wifi-wachtwoord wijzigen. Dat kan je doen via dit stappenplan. Heb je ooit eerder je wachtwoord aangepast, of deze ooit aan buren gegeven?


Nooit aan buren alleen aan familie en een paar vrienden ....
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Rainbow1964 wrote:

efok wrote:
Geeft het er ook een MAC adres bij?
Ja inderdaad geeft ook MAC adres erbij .

Kijk ff of de maker van de network interface met dat MAC address je op een idee kan brengen over het het apparaat in kwestie.
https://macvendors.com/
Soms lukt dat.
Complicatie: De fabrikant van de network interface kan een andere naam hebben dan die van het merk van het apparaat waar hij in zit.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
hanh wrote:

Rainbow1964 wrote:

efok wrote:
Geeft het er ook een MAC adres bij?
Ja inderdaad geeft ook MAC adres erbij .
Kijk ff of de maker van de network interface met dat MAC address je op een idee kan brengen over het het apparaat in kwestie.
https://macvendors.com/
Soms lukt dat.
Complicatie: De fabrikant van de network interface kan een andere naam hebben dan die van het merk van het apparaat waar hij in zit.

Kijk, dat was precies waarom ik het vroeg...?we zijn dus reuze benieuwd naar het MAC adres.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Rainbow1964. We zijn weer even verder. Heb je nog een update voor ons? Op de laatst gestelde vragen hebben we namelijk nog geen antwoord gekregen. We zijn benieuwd 🙂

Uitgelicht topic