kidd

Level 7
  • 163Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Telefoon aansluiten

Hoe sluit ik mijn huistelefoon aan op de modem die in de meterkast staat,de telefoon komt dan in de huiskamer te staan.
Of kan ik de telefoon ook aansluiten op de Horizon box.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
kidd
Topicstarter
Level 7
  • 163Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes
Het probleem is opgelost,ik heb een kabel getrokken in een loze leiding vanuit de meterkast naar de woonkamer.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Johann27

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Kidd,

Op de modem in de mtrkast zitten 2 grijze telefoon aansluitingen, je kan je telefoon op nr 1 aansluiten.
Als je een aparte modem heb kan je de telefoon niet aansluiten op de horizon. Om de telefoon in de woonkamer te krijgen kan je 2 dingen doen.

1 Een telefoonkabel trekken naar de woonkamer en daar je telefoon neerzetten.

2 Als je een telfoonset heb met meer toestellen, dan kan je het basisstation in de meterkast zetten.

Groeten,
Johann
Jan Z.

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na vier weken nog steeds geen vast bellen. Aanvraag acht weken geleden gedaan! Keer op keer wordt er een belofte gedaan. U begrijpt het wel: die wordt niet nagekomen. Met elkaar bijna twee uur mobiel contact met Ziggo, komt er geen oplossing.
kidd
Topicstarter
Level 7
  • 163Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes
Als er een kabel getrokken moet worden vanuit de meterkast naar de woonkamer dan moet dat een monteur van Ziggo maar doen,want daar heb je toch recht op bij een nieuwe aansluiting als je er niet uitkomt?
Verwijderd account
Niet van toepassing
kidd wrote:
Als er een kabel getrokken moet worden vanuit de meterkast naar de woonkamer dan moet dat een monteur van Ziggo maar doen,want daar heb je toch recht op bij een nieuwe aansluiting als je er niet uitkomt?

Dat klopt niet, ts kan gewoon de telefoon in de TEL1-aansluiting van het modem stoppen, dan heeft hij telefoon, een monteur kan daar wel voor komen, maar niet gratis, want als je de telefoon aansluit volgens de handleiding doet deze het gewoon, maar ik heb een betere oplossing voor ts die ik in een aparte reactie weergeef.
Verwijderd account
Niet van toepassing
kidd wrote:
Hoe sluit ik mijn huistelefoon aan op de modem die in de meterkast staat,de telefoon komt dan in de huiskamer te staan.
Of kan ik de telefoon ook aansluiten op de Horizon box.

Als je een apart modem hebt, kun je de telefoon niet op de HZN aansluiten.
In ieder huis zit een PTT/KPN-aansluiting die in de meterkast binnenkomt en een PTT/KPN-stopcontact in de huiskamer, daar kun je handig gebruik van maken, want die lijn is toch 'dood' als je telefoon van Ziggo gebruikt.
Sluit een telefoonkabel aan van TEL1-aansluiting van het modem op de PTT-aansluiting in de meterkast.
Sluit je telefoon in de huiskamer aan op het bestaande PTT-stopcontact en je hebt telefoon.
Ik heb iets soortgelijks ook in mijn huis gedaan en werkt perfect.
Ik weet alleen niet hoe jou PTT-aansluiting in de meterkast er uit ziet, als je met een foto reageert kan ik misschien wat specifieker helpen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
N.N. wrote:
kidd wrote:
Hoe sluit ik mijn huistelefoon aan op de modem die in de meterkast staat,de telefoon komt dan in de huiskamer te staan.
Of kan ik de telefoon ook aansluiten op de Horizon box.

Als je een apart modem hebt, kun je de telefoon niet op de HZN aansluiten.
In ieder huis zit een PTT/KPN-aansluiting die in de meterkast binnenkomt en een PTT/KPN-stopcontact in de huiskamer, daar kun je handig gebruik van maken, want die lijn is toch 'dood' als je telefoon van Ziggo gebruikt.
Sluit een telefoonkabel aan van TEL1-aansluiting van het modem op de PTT-aansluiting in de meterkast.
Sluit je telefoon in de huiskamer aan op het bestaande PTT-stopcontact en je hebt telefoon.
Ik heb iets soortgelijks ook in mijn huis gedaan en werkt perfect.
Ik weet alleen niet hoe jou PTT-aansluiting in de meterkast er uit ziet, als je met een foto reageert kan ik misschien wat specifieker helpen.
Stond ook in de UPC handleiding 😉 Snap niet waarom het niet gewoon in de woonkamer komt!
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
https://community.ziggo.nl/vast-bellen-108/telefoonaansluiting-meterkast-foto-13581
kidd
Topicstarter
Level 7
  • 163Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes
Het probleem is opgelost,ik heb een kabel getrokken in een loze leiding vanuit de meterkast naar de woonkamer.

Uitgelicht topic