Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Ik gebruik mijn NAS als mailserver. Dit heeft altijd gewerkt. Sinds midden october ontvang ik alleen geen emails meer. Emails verzenden lukt nog wel. Is er iets veranderd de laaste weken?
@hanh, ik gebruik de ziggo router en de port forward gaat naar de synology nas. Als ik daar port 25 wil toevoegen geeft ie aan dat dit niet kan aangezien die is gereserveerd. Ik denk dus dat het daar aan ligt dat ik geen email meer binnen krijg. Maar vreemd dat het ooit wel heeft gewerkt en midden oktober is gestopt.
Dan is toch duidelijk wat het probleem is. Je kunt poort 25 niet meer forwarden. Dus einde inkomende mail. Dit is een filter op de connectbox zelf. Zodra je hem in bridge zet, is de poort weer beschikbaar, maar heb je wel een eigen router nodig.
Ik heb mijn eigen domeinnaam. De website werkt nog wel, dus het IP adres is nog steeds correct. Het gekke is dat als ik intern stuur naar een ander e-mail adres van een ander domeinnaam dat het wel uitkomt, heb de port forwarding gecheckt en die was ook correct. Ik heb Port 24 gebruikt voor SMTP, maar had het eerder ook via Gmail account gedaan. Maar ben geswitcht naar de SMTP als test. Misschien heeft Gmail wat veranderd. Maar dit heeft ook niet gewerkt.
Bij de administratie van je Domain, moet er een so-called DNS MX Record zijn, waarin wordt vastgelegd naar welke Server binnenkomende Mail voor je domain moet worden verzonden. Check this out bij de Provider van je domain.
In dat MX Record moet je externe Ip worden ingevuld of een DDNS domain name voor dat Ip.
DDNS is handig voor het geval je externe Ip zou wijzigen. Als alles goed is ingericht dan is er een Update Utility in je network die een gewijzigd Ip opmerkt en in de DDNS administratie laat verwerken. Al doende verwijst de DDNS domain name altijd naar het juiste Ip.
Dat staat ook al goed, alhoewel ik de dddomeinnaam en niet ip adres heb ingevuld. Dit is eigenlijk altijd goed gegaan. Ik heb het veranderd naar ip adres en getest. Dat is het ook niet. Ook nogeens een keer alle benodigde poorten op de router handmatig naar de juiste server laten forwarden ipv via de NAS en UPnP maar dat heeft ook niet geholpen.
Dat was een probeersel aangezien port 25 gereserveerd is door ziggo en niet te gebruiken is. Ik heb nu bij delivery smtp.ziggo.nl en port 587 gebruikt.
Ik kan trouwens wel de mail server bereiken bij het binnen halen van email. Ik kan ook intern in het netwerk tussen twee email adressen mailen en dan kan ik de mail ook ophalen via email client op mijn telefoon. Ik kan ook naar buiten mailen. Alleen het ontvangen van emails buiten netwerk gaat niet.
DNS settings lijken volgens mij ook goed. Had ook nog geprobeerd met de domeinnaam in de MX record. Zo stond het ooit ook toen het nog werkte
Alle gebruikte porten staan geforward naar de NAS
Op de NAS staat de default gateway op het ip adres van de router. De DNS server op automatisch
De Email bestemd voor je Domain komt standaard binnen via externe port 25 van je Router. Dat kun je niet in een DNS MX Record wijzigen. Dat is er alleen om naar je Mail Server te kunnen verwijzen. Sommige Domain Providers hebben daar een truukje voor, om 25 in iets anders te kunnen wijzigen. Dat moet je bekijken.
Je kunt 25 Forwarden in je Router. Dat moet kunnen werken. Je hebt dus niet de Router van een Connectbox in gebruik. Daar kan dat niet mee. Welke Router wel , evt icm een Ziggo Router/Modem in Bridge?
@hanh, ik gebruik de ziggo router en de port forward gaat naar de synology nas. Als ik daar port 25 wil toevoegen geeft ie aan dat dit niet kan aangezien die is gereserveerd. Ik denk dus dat het daar aan ligt dat ik geen email meer binnen krijg. Maar vreemd dat het ooit wel heeft gewerkt en midden oktober is gestopt.
@hanh, ik gebruik de ziggo router en de port forward gaat naar de synology nas. Als ik daar port 25 wil toevoegen geeft ie aan dat dit niet kan aangezien die is gereserveerd. Ik denk dus dat het daar aan ligt dat ik geen email meer binnen krijg. Maar vreemd dat het ooit wel heeft gewerkt en midden oktober is gestopt.
Dan is toch duidelijk wat het probleem is. Je kunt poort 25 niet meer forwarden. Dus einde inkomende mail. Dit is een filter op de connectbox zelf. Zodra je hem in bridge zet, is de poort weer beschikbaar, maar heb je wel een eigen router nodig.
Ok toch een Connectbox. Dat het eerder heeft gewerkt kan komen doordat je Port Forwards hebt ingesteld vanuit de Synology. Als ik me goed heriinner wordt daarbij gebruik gemaakt van UPnP. Dan kan port 25 wel een Forward krijgen. Handmatig instellen gaat niet. Een wonderlijk kastje de Connectbox.
Maar goed. Volg het advies van efok. In Bridge die Connectbox en een eigen Router. Is stukken beter om vele redenen.
Via Marktplaats en andere tweedehands platformen worden de zeshoekige
SmartWifi pods van Ziggo regelmatig aangeboden. Wat op het eerste
gezicht een mooie deal lijkt, blijkt het toch vaak een spreekwoo...