Ajam

Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Synchroniseren 'postvak in' tussen ziggo-account en windows 10 account, werkt niet sinds december 2019.

Sinds december 2019, werkt 'postvak in’ van Ziggo niet meer in windows 10 mail. de andere mappen doen het wel. Ook in outlook en bleu-mail(op telefoon) werkt het wel . Heb tijdelijk Bleu-mail en Thunderbird ook op computer gezet en daar werkt de synchronisatie wel goed. Ook viel het me nu op, dat mappen aangemaakt in Mail 10 niet in Ziggo-account worden aangemaakt. Andersom weer wel. Heb diverse keren  mail 10 verwijderd en weer gedownload, diverse keren (meer als 20x ) account van Ziggo verwijderd en weer toegevoegd, maar zonder resultaat. Telkens word alles gesynchroniseerd behalve 'postvak In’ .

In mail 10 heb ik ook een account van outlook en een derde account ondergebracht . Deze 2 laatsten werken wel goed. 

Vorige week heb ik contact opgenomen met Microsoft en zijn we ongeveer 3 uur bezig geweest om het probleem op te lossen. Conclusie Microsoft: “contact opnemen met Ziggo , want probleem ligt bij Ziggo”. Heb vandaag  contact gehad met Ziggo en die leggen het probleem bij Microsoft, dus krijg ik telnr. van Microsoft. 

Wat kan ik nog doen?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ajam
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Opgelost!!!   De mappen synchroniseren weer.

Toen Bert op 7 Februari opperde dat hij een fout in het register vermoede, wist ik het bijna zeker. Ik had ook al vermoedens in die richting. Want telkens als ik Mail 10 verwijderde en er weer opzette, viel het mij op dat er mappen tussenstonden, die al verwijderd waren uit de accounts. Dus ik dacht, er word ergens iets opgeslagen en later met terugzetten weer opgepikt.

Omdat alle andere probeersels niets verbeterden en er verder niks meer aan tips meer binnenkwamen had ik me voorgenomen toch maar eens met het register aan de gang te gaan.

 Ik ben even aan het zoeken geweest in het register, maar daar kon ik niks herkenbaar aan mail o.i.d. vinden.

Toen heb ik het register hersteld in PowerShell met de opdracht “sfc /scannow”. Denk aan de spatie tussen sfc en/. Dit, nadat ik eerst Mail 10 weer verwijderd had. Het register word gescand en fouten worden hersteld.  Opnieuw opstarten, Mail 10 er weer op zetten en de accounts weer toevoegen.

Helaas, geen resultaat, die ene map doet weer niet mee.

Na wat geëxperimenteer, heb ik het gisteren maar wat rigoureuzer aangepakt.

1) Eerst alle accounts verwijderd uit Mail 10 en uit Outlook. Alle drie de accounts moeten nu in hun eigen web-versie bekeken worden.

2) Mail 10 verwijderd en pc opnieuw opgestart.

3) Register hersteld in PowerShell en na herstel opnieuw opgestart.

4) Mail 10 opnieuw toegevoegd en weer opgestart.

5) Eerst het account met de fout (Ziggo @ home) toegevoegd en gecontroleerd. Nu waren er geen  fouten en synchroniseerden alle mappen weer. Er waren nu ook geen eerder verwijderde mappen meer te zien.

6) Het tweede account (info@) toegevoegd en gecontroleerd. Outlook voegde intussen zichzelf toe, maar gaf geen problemen.

7) De 2 accounts (Ziggo en info) ook weer in  outlook toegevoegd en systeem weer opnieuw opgestart. Nog steeds geen fouten!

😎 Persoonlijke instellingen weer ingesteld , alles gecontroleerd en weer opgestart en alles werkt weer als vanouds!

Ik wil hierbij iedereen bedanken , die tips en mogelijke oplossingen hebben aangedragen, om Mail 10 weer goed werkend te krijgen.

Bedankt voor jullie hulp!!

M.V.G. AJAM.

Bekijk in context

36 Reacties 36
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Even hardop denken en een paar vragen.

Hoe heb je het Ziggo account aangemaakt in Windows 10 Mail?

Ik vul alleen het email adres in en het wachtwoord, de rest van de instellingen krijgt Windows 10 Mail van de Ziggo servers.

Ajam
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heb ik ook gedaan, meerdere keren, maar ook de geavanceerde configuratie.

Geeft geen verschil. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik ben dit nog nooit tegengekomen op dit forum.

Ik hoop dat er iemand hier snel langskomt met een briljant idee.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.
Mogelijk kunnen zij iets vinden in de achterliggende systemen van Ziggo.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Ajam
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik hoop dat er iets uitkomt, want zo werkt het wel lastig.

Ajam
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Okee , die gegevens staan er.  Ik heb ook een, wat meer gedetailleerde, versie naar Microsoft community gestuurd. Ik zal deze versie hieronder toevoegen. Misschien is dan een en ander duidelijker.

 

Ik heb in Windows10 Mail/Agenda, 3 mail-accounts ondergebracht. Te weten die van mijn website (info@), die van Ziggo (@home.nl) en Microsoft-Outlook (@outlook.com).

In de laatste (outlook) zitten ook weer de andere 2 (info@ en @home). Dit is altijd goed gegaan en er deden zich nooit problemen voor. Totdat ik net voor kerst merkte dat Postvak IN bij Windows 10 Mail geen post meer doorgaf. Later bleek dat er ook al een tijdje geen mappen die aangemaakt waren in Mail 10 niet gesynchroniseerd waren naar mijn Ziggo-account. Wel waren ze aangemaakt in Outlook.

Al verschillende keren Ziggo-account verwijderd en opnieuw toegevoegd, Mail 10 al een paar keer verwijderd en weer toegevoegd. Ook heb ik geprobeerd Mail 10 te herstellen via de apps in Windows 10. Maar niks heeft geholpen. Wanneer ik het Ziggo account toevoeg synchroniseert alles, behalve Postvak IN. Ook de mappen later gemaakt in Mail worden niet getoond bij Ziggo.

Mappen die worden aangemaakt in Ziggo zijn wel te zien bij Mail 10 en Outlook.

Op mijn telefoon gebruik ik Bleu-Mail met dezelfde 3 accounts en hier werkt het wel. Ook heb ik even andere mail -programma's (alle 3 de accounts ingesteld)  geprobeerd en daar werkt het ook.

Wie heeft een idee wat er misgaat?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Goedemorgen @Ajam

Allereerst welkom hier op de Community! Wat een gedoe zeg, je wordt op deze manier heen en weer geslingerd tussen 2 bedrijven.

Vanuit de helpdesk van Ziggo is de ondersteuning eenvoudig: Als je mail werkt via webmail dan is er niets mis met je account en heeft het te maken met instellingen die niet goed staan in het mailprogramma wat je gebruikt en dus word je doorverwezen naar Microsoft. Gelukkig is de Community er ook nog met hopelijk genoeg kennis om jou van dit probleem af te helpen!

 

Ajam wrote:

 

Op mijn telefoon gebruik ik Bleu-Mail met dezelfde 3 accounts en hier werkt het wel. Ook heb ik even andere mail -programma's (alle 3 de accounts ingesteld)  geprobeerd en daar werkt het ook.

 


Door een Bleu-mail te checken voor deze zelfde 3 accounts sluit je helemaal uit dat het een probleem is met het email account zelf, super! Nu heb ik zelf weinig tot geen kennis van Windows 10 mail dus ik tag een aantal toppers @Dave-@Francois83@millennium1980  die hopelijk met je mee kunnen denken!

Francois83

Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes

@Ajam  lees deze topic een door ik denk dat het dan wel is opgelost hier staat een uitgebreide uitleg van mij in en als ik het zo lees lijkt het een zelfde probleem 

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/vertraging-in-ontvangen-van-e-mails-outlook-2019-50905#post531...

mocht je er dan nog niet uitkomen dan hoor ik het graag

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Even meegezocht, alleen weet ik natuurlijk niet wat Microsoft al gedaan heeft.

Hier een stappenplan met niet goed werkende Microsoft apps.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4027498/microsoft-store-fix-problems-with-apps

 

En nog een mogelijke oplossing van Microsoft:

If the above recommendations did not help, I would suggest youy to reinstall the Mail App. Follow the below steps.

Step 1: Uninstalling Mail App in Windows 10

  • Press Windows key and type Powershell in search, right click on it and Open as administrator .

  • Type the following command in Powershell and hit enter:
    get-appxpackage *microsoft.windowscommunicationsapps* | remove-appxpackage

Step 2: Reinstall mail App from Microsoft StoreLink: https://www.microsoft.com/store/apps/9WZDNCRFHVQM

Ajam
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt Francois83,

ik heb het geprobeerd, alleen heb ik office niet geheel verwijderd, maar hersteld in apps. Ik heb namelijk geen cd o.i.d. om het er opnieuw op te zetten. Office stond op mijn pc toen ik deze kocht. Gedeelde licentie meen ik en dat bedrijf waar ik de pc kocht is er niet meer. Na het herstellen heb ik de Ziggo account verwijderd in outlook en er opnieuw opgezet. Kwam direct weer terug als voorheen, maar outlook was het probleem niet , dat werkte al goed. Heb trouwens Office 15 (uit 2013) en ziet er wat anders uit dan in jouw voorbeeld.

Daarna heb ik het advies van Bert (Bert, jij ook bedankt voor jouw advies) opgevolgd, na herstel van office 15, heb ik met PowerShell Mail 10 verwijderd, daarna via jouw link er weer opgezet. Twee accounts (@home en info@) stonden er meteen weer op na het installeren, zonder dat ik deze hoefde toe te voegen. Maar helaas Postvak IN werkte nog steeds niet. De rest weer wel. Heb er toen gelijk weer outlook bijgezet en alles is weer zo het was. Nog steeds geen Postvak IN dus, helaas.

Ajam
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Mariska, bedankt voor je reactie en bemiddeling.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Ajam Nu ben ik helemaal de weg kwijt.

Gebruik je nu Windows 10 Mail of Microsoft Outlook?

Want dat zijn 2 totaal verschillende programma's.

Ajam
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Sorry Bert , het is ook nogal verwarrend. 

Francois83 kwam met een mogelijke oplossing en deze heb ik geprobeerd, omdat ik dacht dat outlook misschien invloed heeft op Windows 10 Mail. Achteraf besefte ik dat, dat eigenlijk niet kon, omdat outlook wel goed werkt.

Ik gebruik Windows 10 Mail en hier doet het probleem zich voor.

Outlook heb ik nog van voor Windows 10 (Windows XP en even Windows 8). Outlook heb ik er gelukkig nog opstaan met dezelfde accounts en kan daar nu een beetje op terugvallen .

Ik gebruik liever Windows 10 Mail, want deze app vindt ik leuker  en overzichtelijker dan al die andere.

Francois83

Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes

@Ajam ik heb dan verkeert begrepen ik dacht dat het om outlook van ( ms Office ) gin en niet over de outlook van Windows 10  

 

probeer eens het volgende

 

Ajam
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heb ik sinds kerstmis tot nu toe dagelijks geprobeerd.

Francois83

Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes

Dan jou je de app nog kunnen verwijderen en via app store opnieuw installeren 

Ajam
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dat heb ik al net zoveel keren gedaan.

Francois83

Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes

wat je kan doen is misschien je pc terugzetten met een back-up toen het nog goed werkte

Ajam
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heb ik gedaan meteen toen ik merkte dat postvak inn niet werkte en opnieuw instellen van account en mail 10 ook niets uithaalde. Was met kerstmis afgelopen jaar.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, in Outlook werkt wel.

Outlook kan er een beetje vreemd uitzien, maar ook eenvoudiger.

Klik op de 3 puntjes links onderin Outlook en klik dan eens op mappen, dan ziet het er al een stuk eenvoudiger uit.

Met Windows 10 Mail vermoed ik een fout in het register wat betreft de look en feel, niet gaan zoeken in het register, dat is niet te vinden als je niet weet waar het staat.

Uitgelicht topic