Opgelost!!! De mappen synchroniseren weer.
Toen Bert op 7 Februari opperde dat hij een fout in het register vermoede, wist ik het bijna zeker. Ik had ook al vermoedens in die richting. Want telkens als ik Mail 10 verwijderde en er weer opzette, viel het mij op dat er mappen tussenstonden, die al verwijderd waren uit de accounts. Dus ik dacht, er word ergens iets opgeslagen en later met terugzetten weer opgepikt.
Omdat alle andere probeersels niets verbeterden en er verder niks meer aan tips meer binnenkwamen had ik me voorgenomen toch maar eens met het register aan de gang te gaan.
Ik ben even aan het zoeken geweest in het register, maar daar kon ik niks herkenbaar aan mail o.i.d. vinden.
Toen heb ik het register hersteld in PowerShell met de opdracht “sfc /scannow”. Denk aan de spatie tussen sfc en/. Dit, nadat ik eerst Mail 10 weer verwijderd had. Het register word gescand en fouten worden hersteld. Opnieuw opstarten, Mail 10 er weer op zetten en de accounts weer toevoegen.
Helaas, geen resultaat, die ene map doet weer niet mee.
Na wat geëxperimenteer, heb ik het gisteren maar wat rigoureuzer aangepakt.
1) Eerst alle accounts verwijderd uit Mail 10 en uit Outlook. Alle drie de accounts moeten nu in hun eigen web-versie bekeken worden.
2) Mail 10 verwijderd en pc opnieuw opgestart.
3) Register hersteld in PowerShell en na herstel opnieuw opgestart.
4) Mail 10 opnieuw toegevoegd en weer opgestart.
5) Eerst het account met de fout (Ziggo @ home) toegevoegd en gecontroleerd. Nu waren er geen fouten en synchroniseerden alle mappen weer. Er waren nu ook geen eerder verwijderde mappen meer te zien.
6) Het tweede account (info@) toegevoegd en gecontroleerd. Outlook voegde intussen zichzelf toe, maar gaf geen problemen.
7) De 2 accounts (Ziggo en info) ook weer in outlook toegevoegd en systeem weer opnieuw opgestart. Nog steeds geen fouten!
😎 Persoonlijke instellingen weer ingesteld , alles gecontroleerd en weer opgestart en alles werkt weer als vanouds!
Ik wil hierbij iedereen bedanken , die tips en mogelijke oplossingen hebben aangedragen, om Mail 10 weer goed werkend te krijgen.
Bedankt voor jullie hulp!!
M.V.G. AJAM.