Roe75

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Streamen naar tv met Chromecast

Goedenavond,

 

ik zie het chromecast icoontje niet als ik wil streamen naar mijn tv. Het airplay icoon wel

Ik heb de ziggo go app (versie 2.3.44) geinstalleerd op een iphone 7 (iOs 13.2)

Netflix, Videoland, Kink.nl, zijn zomaar een paar apps die ik wel kan streamen naar mijn tv.

En als ik bij een vriend thuis ben, dan kan ik wel de ziggo go app streamen naar zijn tv. Maar thuis niet. Waar ligt het aan? De chromecast en telefoon zijn verbonden met hetzelfde wifi netwerk.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Het casten zou weer moeten kunnen, ook met de nieuwste IOS! Kunnen jullie dit bevestigen? 🙂 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Das wel vreemd inderdaad. Welk abonnement en welke apparatuur heb je precies ? Als je Mediabox en modem hebt heb je die al eens opnieuw opgestart ?

Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Hi Roe75, welkom op de Community! Apart dat Chromecast niet te zien is op Ziggo GO. Je hebt de laatste versie van Ziggo GO in ieder geval. Heb je de Chromecast al eens opnieuw geïnstalleerd en de koppeling met je tv en telefoon opnieuw tot stand gebracht? Heb je verder deze topics over Chromecast al gezien: 

Ziggo GO live werkt niet meer via Chromecast

Mogelijke oplossing foutmeldingen Ziggo Go via Android Chromecast

HansVonk007

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zit je wel op hetzelfde netwerk als je chromecast? 

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes
HansVonk007 wrote:

Zit je wel op hetzelfde netwerk als je chromecast? 

Hij geeft aan van wel he 

De chromecast en telefoon zijn verbonden met hetzelfde wifi netwerk.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Het gebeurt wel eens na lang niet gebruiken dat de Chromecast opnieuw zijn Netwerk moet vinden. Maar kan ook zijn dat er iets bij je thuis is veranderd, Firewall actief, virusprogramma die ge-update is en nieuwe handelingen moet verrichten.

 

Misschien handig de  Chromecast Opnieuw instellen  

Na het instellen van je Chromecast zend deze een eigen wifi ssid uit, verbind deze door er op te staan/aanklikken en dan via de Home App Android of Home App in de App Store - Apple

Daarna verbind je de Chromecast met beide 1 van de Wifi SSID’s van je netwerk.

Hoe staat je wifi netwerk zijn beide SSIDS’s gescheiden van elkaar de 2,4 GHz en de 5GHz

Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes

Wanneer je iPhone is geupdatet naar iOS 13, dan kan het voorkomen dat het Chromecast icoontje ontbreekt op de Ziggo GO app (versie 2.3.44). Dit is inmiddels bij ons bekend en we hebben het in onderzoek. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik heb Iphone met IOS 13.2 en geen problemen met de Ziggo Go App deze werkt hier prima.

Enige Beta is mijn Macbook Air vanwege verdwijnen dock en dat is nu ook opgelost.

Roe75
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de mogelijke oplossingen. Ik heb mijn chromecast gereset en opnieuw ingesteld, maar het werkt nog steeds niet. Videoland en de Kink.nl app doen het wel, maar netflix en youtube ook niet meer. En verder ben ik niet zo'n whizzkid op dit gebied met instellingen. 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Roe75  ik ga dit weekend even testen met mijn eigen chromecast.

Ik heb nu

Ziggo Go

Videoland

Kink.nl

Youtube

Netflix

Op de lijst gezet, ik ga dit even reproduceren en koppel dit zekers even terug in dit topic. Je mag altijd een PB sturen voor meer vragen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik heb even lijstje getest op mijn Chromecast beneden TV 

Af en toe een weigering van Ziggo Go app maar de ene keer is icoontje er wel andere keer niet, maar dat is doorgezet door Marianne.

 

Videoland, Netflix, Youtube doen het 100% en Kink.nl soms niet, na herstart Telefoon wel.

 

Mijn IphoneXR 128gb heeft IOS 13.2 geen Beta software.

Je zou kunnen kijken of je Cheomecast update heeft

 

Welke Chromecast heb je de stick of de ronde versie.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Het casten zou weer moeten kunnen, ook met de nieuwste IOS! Kunnen jullie dit bevestigen? 🙂 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik kan bevestigen dan Casten zowel met Iphone IOS 13.2 en Ipad Air 2 met IpadOS 13.2 weer kan Casten en alle pictogramme van de apps werken.

Uitgelicht topic