jippekayak

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Streamen, maar ping schiet naar 200-300. Gebruik ook een router: Asus AT-1200G+

Goedenavond, 

Dit is mijn eerste vraag hier want ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.

Eerst hoe de boel is aangesloten:

  • aop met splitter (2 x coax naar 2 x nextbox en 1 x naar connectbox) is vrij standaard lijkt me.
  • van de connectbox gaat een CAT5E (15 mtr) kabel naar een router (Asus AT-1200G+) die boven staat voor betere wifi op de bovenverdieping, er zit in dit huis meer wapeningsstaal dan in de nederlandse bank dus dit is een must. Ook verzorgt deze router de bedrade verbindingen (CAT5E)  van mijn zoontje z'n pc en ps4.
  • Snelheden die nu gehaald worden liggen keurig tussen de 200 en 250 DL en 20 en 25 UL. (ook “in de modem” zie ik geen gekke dingen bij up- en download)  dus tot zover niets te klagen.
  • Maar nu komt het, mijn zoontje wil graag streamen op twitch en dat gaat niet goed.  Ik heb het idee dat de verbinding erg instabiel is. Bij een pingtest schieten de ms alle kanten op. van 20 tot 200 of zelfs 300 en weer terug, erg gek en ik weet echt niet wat ik hier nu mee moet. De termen frameloss, packageloss zeggen mij bar weinig maar ik ben bang dat daar wel het kwaad zit. 

Zaken die ik ondertussen zelf al heb gedaan of geprobeerd:

  1. talloze berichten op dit forum doorspitten
  2. kabels en verbindingen controleren (alle kabbels zijn uit 1 stuk, zitten dus geen koppeldingetjes tussen)
  3. alles resetten
  4. ondertussen mijn zoontje uitleggen dat er ook een wereld is zonder internet
  5. alle drivers updaten
  6. nieuwe router gekocht (oude was te traag)
  7. nummer 1 t/m 3 nog eens
  8. huilend in een hoekje gaan zitten
  9. toch de hulp maar eens buiten de deur gaan zoeken…..help
5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Te beginnen bij je signaal van Ziggo:

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“Maar nu komt het, mijn zoontje wil graag streamen op twitch en dat gaat niet goed.  Ik heb het idee dat de verbinding erg instabiel is. Bij een pingtest schieten de ms alle kanten op. van 20 tot 200 of zelfs 300 en weer terug, erg gek en ik weet echt niet wat ik hier nu mee moet. De termen frameloss, packageloss zeggen mij bar weinig maar ik ben bang dat daar wel het kwaad zit.”

Hier vraag ik ook anderen bij die hier mogelijk meer van weten @efok@hanh@DennyW 

Zij hebben nu een berichtje gehad dat ze genoemd zijn en komen langs als ze online zijn en reageren als ze van nut kunnen zijn.

jippekayak
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenavond,

Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat onderstaand is wat je bedoeld:

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
25/12/2019 21:11:12 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:71:c7:c3;CMTS-MAC=00:17:10:91:e0:03;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25/12/2019 00:23:10 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:71:c7:c3;CMTS-MAC=00:17:10:91:e0:03;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/12/2019 21:57:21 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:71:c7:c3;CMTS-MAC=00:17:10:91:e0:03;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/12/2019 21:49:15 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:71:c7:c3;CMTS-MAC=00:17:10:91:e0:03;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/12/2019 21:19:13 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:71:c7:c3;CMTS-MAC=00:17:10:91:e0:03;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/12/2019 21:16:35 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:71:c7:c3;CMTS-MAC=00:17:10:91:e0:03;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/12/2019 21:15:17 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:71:c7:c3;CMTS-MAC=00:17:10:91:e0:03;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/12/2019 18:12:51 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:71:c7:c3;CMTS-MAC=00:17:10:91:e0:03;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/12/2019 17:42:36 notice LAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:71:c7:c3;CMTS-MAC=00:17:10:91:e0:03;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/12/2019 13:58:26 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:71:c7:c3;CMTS-MAC=00:17:10:91:e0:03;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24/12/2019 13:31:46 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:71:c7:c3;CMTS-MAC=00:17:10:91:e0:03;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/12/2019 21:42:43 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:71:c7:c3;CMTS-MAC=00:17:10:91:e0:03;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
18/12/2019 20:14:38 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:71:c7:c3;CMTS-MAC=00:17:10:91:e0:03;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20/11/2019 17:57:30 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:71:c7:c3;CMTS-MAC=00:17:10:91:e0:03;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20/11/2019 17:05:49 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:71:c7:c3;CMTS-MAC=00:17:10:91:e0:03;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
20/11/2019 17:03:25 notice SW download Successful - Via NMS
20/11/2019 17:02:2 notice SW Download INIT - Via NMS
31/10/2019 13:49:19 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:71:c7:c3;CMTS-MAC=00:17:10:91:e0:03;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
31/10/2019 13:44:22 notice DHCP Renew - lease parameters time zone-3600 modified;CM-MAC=18:35:d1:71:c7:c3;CMTS-MAC=00:17:10:91:e0:03;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11/10/2019 05:32:32 critical

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:71:c7:c3;CMTS-MAC=00:17:10:91:e0:03;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je signaalsterkte en kwaliteit is OK, maar er is wel wat activiteit in je log, in hoeverre dat invloed heeft durf ik niet te zeggen.

Ik zie wel een AOP = Abonnee Overname Punt = eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt, die niet aan de hedendaagse standaard voldoet.

Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
Zo ja, Ziggo zal die dan kosteloos vervangen en kunnen gelijk kijken hoe het signaal dan is.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Neem contact op met Ziggo via de chat als je sneller een afspraak wilt voor een monteur.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De logmeldingen en de andere gegevens duiden niet op problemen die uitval o.d. veroorzaken. Zoals @Be rt  al aangeeft is het AOP een punt van aandacht.

Uitgelicht topic