AquA

Level 1
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Straatkast vervangen

Hallo,

Een wat afwijkende vraag wellicht. Wij hebben in onze tuin een straatkast staan. Deze staat in onze tuin omdat de vorige bewoners de groenstrook voor het huis (waar deze straatkast in staat) in het verleden overgenomen hebben van de gemeente.
Nu is het kastje ontzettend lelijk en verweerd geworden in de loop der jaren door het weer en de begroeiing. Nu willen wij onze tuin volledig gaan bestraten en zou het kastje wat prominenter zichtbaar worden.

Wat zijn de kansen dat het kastje eventueel vervangen zou kunnen worden en waar dien ik een dergelijk verzoek in?

John
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AquA
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Vandaag al een voorstel voor verplaatsing gekregen van Ziggo netwerkaanleg.
Verplaatsing zal volledig op kosten van Ziggo plaats gaan vinden.

Kudoos voor Ziggo en het webcare team in de persoon van Lycke!

Bekijk in context

36 Reacties 36
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dat is een goede vraag voor een Ziggo moderator, zij komen hier eens in de paar werkdagen langs in ieder topic.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
AquA

Ik denk dat je kan bellen met de klantenservice en dan schat ik in de Helpdesk of gebruik maken van de chat mogelijkheid op de Ziggo site.

Andere mogelijkheid is schilder zelf het kastje in een bijvoorbeeld mooie ( groene ? ) kleur die je zelf mooi vind.
Dit word heel vaak gedaan ( ga er maar eens op letten ) en zeker in je eigen tuin zal men ( Ziggo ) er niet moeilijk over doen.
AquA
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Dank voor jullie reacties. Ik wacht dan ook nog maar even op een moderator ?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @AquA. Dat is inderdaad een wat afwijkende vraag, maar wel een heel erg logische!
Even voor mijn beeld; de straatkast staat dus niet in je tuin, omdat dat stuk niet overgenomen is van de gemeente destijds? Of is dit inmiddels wel jullie eigendom?

Heb je wellicht de mogelijkheid hier een foto van de situatie te uploaden. Ik moet sowieso even navraag doen over hoe we dit het best kunnen aanpakken (geen standaard vraag, dus er is geen standaard procedure voor 😉 ). Hoe meer informatie en beeld, hoe duidelijker en hoe sneller ik een antwoord/oplossing voor je heb!
AquA
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
In de bijlage een paar foto's.
Let wel: dit is de huidige situatie.
Straks zijn dus alle planten om de kast weg.
Lycke Ziggo: de kast staat dus echt in onze tuin.
Mocht er meer info nodig zijn, laat het gerust weten.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Een andere vraag is: blijft de tuin wel gewoon open? Want mocht je hem (in de toekomst) willen afsluiten, dan is het beter om een verzoek te doen om de kast te verplaatsen naar de openbare weg.

Een Ziggo monteur moet nl te allen tijde bij de kast kunnen komen, ook als er niemand thuis is ( kennissen van mij ondervonden maandenlang de problemen van een EV in een afgesloten tuin waardoor hun storing niet meer was op te lossen).
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Helemaal duidelijk, @Aqua. Ik stuur je een privebericht, zodat je het adres met me kunt delen en ik verdere stappen kan ondernemen!
AquA
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Nick999: tuin blijft open. Staat ook in het koopcontract dat we ten allen tijde toegang moeten verlenen tot de kast.
AquA
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Lycke gaat er voor zorgen dat er binnen een week contact opgenomen wordt, om te beoordelen of de kast verplaatst kan worden.
Ik houd jullie hier op de hoogte.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Nick999 is dit wel een Ziggo kast ? Hij komt mij niet bekend over.......met 22 jaar Casema ervaring 😉
Kan er ook naast zitten maar lijkt er totaal niet op ? misschien een kast van vroegere cai ( eigen antenne ) kast.

Nogmaals ik kan er naast zitten hoor !!
AquA
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Huis staat er 31 jaar. Kastje wellicht ook al zo lang?
We wonen hier nu 2 jaar maar hebben nog nooit iemand bij de kast gezien.
Zou het kunnen dat ie helemaal niet meer gebruikt wordt? Als ie weg kan is natuurlijk nog beter dan verplaatsen :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
AquA welke gemeente woon je ?
AquA
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Bronckhorst
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
AquA Dat is geen oud Casema gebied waar ik zeker van ben dat die niet dat soort kasten gebruikte voor de Cai.

Zit er een slot op ? op de kast, dat zou wel zo moeten zijn.
Is jullie nieuwe huis een hoekhuis van een lang rijtje huizen ?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ronihd Hij is echt van Ziggo. Er is het afgelopen jaar al 2x een buitenmonteur onverrichter zake weggegaan bij die kennis omdat de EV in iemands afgesloten tuin staat en er niemand thuis was.
(zie ook mijn draadje : https://community.ziggo.nl/vast-bellen-159/telefoonstoring-in-purmerend-24678/index1.html )
AquA
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Ronihd: ja er zit een slot op. Zie bijlage
En nee: we wonen in een 2 onder 1 kap.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Zo zie ik het beter idd ziggo kast
AquA
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
Vandaag al een voorstel voor verplaatsing gekregen van Ziggo netwerkaanleg.
Verplaatsing zal volledig op kosten van Ziggo plaats gaan vinden.

Kudoos voor Ziggo en het webcare team in de persoon van Lycke!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Top oplossing.:relaxed:
Laat SVP even weten hoe één en ander verloopt en waar hij nu komt de staan.
Het liefst met een foto.
We zijn altijd nieuwsgierig hoe één en ander opgelost wordt.

Uitgelicht topic