DRUMMERTJE

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

stotterende internetverbinding

al weken lang valt mijn internet verbinding even uit dit is erg lastig als je naar internet radio aan het luisteren bent. (opnieuw opstarten) ook de wifi is dan even niet aanwezig.
Ziggo geeft aan dat er geen storingen of onderhoud zijn in mijn gebied.
17 Reacties 17
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Wat meer info graag?
Bedraad/Wifi?
Welke apparatuur ?

https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/overal-wifi-25-tips-voor-je-draadloze-netwerk/
DRUMMERTJE
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ubee EVW 321b modem LAN naar computer, xbox , Apple TV, Sony televisie, Philips Hue.
Wifi naar Harman Kordon box, iPad, iPhone.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Valt je verbinding bedraad ook weg of is het alleen de wifi, en/of op welke apparaten ?
DRUMMERTJE
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja bij alles, en even later werkt het weer. Bij WiFi vaak opnieuw opstarten.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Weet je zeker dat alle aansluitingen goed zitten?

Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de andere pagina's die daar staan met modemwaarden?
Laat ook de pagina met pre en post rs errors zien.

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292...


En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt (aop)met eventuele splitters en versterkers erop?
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Heb je een media xl box bedraad in je netwerk op genomen zo ja onkoppel deze en neen deze via draadloos in je netwerk
Is deze bedraad via utp dan wil de media xl box de taken van je modem over nemen als gevolg dat de modem eruit gaat. Modem upstream tussen 32 min en 48 max dbmv 41 is een mmoie waarde en de downstream tussen +4 + 8 is ook mooie waarde - 10 min max +10 hoop dat je er wat mee kan
DRUMMERTJE
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
DRUMMERTJE
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hier wat foto's
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Wat ik zo zie is de downstream te laag upstrean is goed als u de mogelijkheid heb om een ander splitter te gebruiken op de aop of even de modem zonder splitter op de aop om te zien of de downstream in de plus komt zo ja dan is de splitter stuk of verouderd ik zelf heb de splitter poa 3iec nl in gebruik mag de waarde laag blijven dan kan de aop doos slecht zijn of de singaal komt te zwak de woning binnen.
DRUMMERTJE
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit ga ik proberen, bedankt voor het mee denken.
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Hoor het wel of het heeft geholpen.
DRUMMERTJE
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik krijg zojuist bericht van ziggo dat er binnenkort onderhouds werk in onze
buurt wordt uitgevoerd, oude kabels vervangen enzo.
dus ik moet nog even geduld hebben.
bedankt Fester 538
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Dan gaat dat wel goed komen en dan zou de downstream waarde goed om hoog gaan en zou de problemen weg moeten zijn Wat je nog veven als nood kan doen om. Een beetje stabieler internet te krijgen is om de modem op op +2 of +4 versterking zetten op een uitgaan van je singaalversterker dat je downstream in de plus te krijgen per versterker kan het verschillend zijn dat de upstream wat kan zakken zolang dat het niet onder de 32 dbmv komt is het goed verder graag gedaan.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey DRUMMERTJE . Hoe gaat het nu? 🙂
DRUMMERTJE
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Een week lang geen hapering gehad tot hedenmiddag het gestotter weer is begonnen.
Ik zal er mee moeten leven vrees ik.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
OK, even weer van voren af aan, het moet te vinden zijn en op te lossen zijn DRUMMERTJE

Kun je nu nog een keer je downstream en upstream waarden hier plaatsen?

Normaal waarden zijn:
Downstream:
Goed: -7 dBmV tot +7 dBmV
Randje: -8 tot -10 dBmV / +8 tot +10 dBmV
Slecht: -11 dBmV en hoger / +11 dBmV en hoger

SNR: 33 dB of hoger.

Upstream signal levels are +35 dBmV to +49 dBmV.
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
DRUMMERTJE, als het "stottert", loopt dat de T3 foutmeldingen teller die ook op het Docsis scherm staat maar hierboven net niet te zien is, ook op??

gr, Henno

Uitgelicht topic