weetering

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Storingen wifi & opnames

De laatste weken continue storing in ons wifi signaal. Horizon Box uit en aan zetten helpt even, maar dit moet nu dagelijks gebeuren.
Hiernaast ook regelmatig problemen met opnames. Programma's worden vaak maar voor een deel opgenomen.

Kan het zijn dat de Horizon box gewoon niet meer goed werkt?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Dit is gewoon duidelijk.
Beste kun je contackt opnemen met ziggo en een monteur in plannen want je hebt helemaal geen aop alleen een simpele stekker gekoppeld op de groene kabel en daar hoord een aop te zitten deze wordt door ziggo gedaan.
Dit verklaart de storing waar u mee zit

Bekijk in context

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
weetering
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De Horizon Box is rechstreeks op AOP aangesloten sinds het begin, geen splitters oid.
De Horizon Box fungeert ook als modem. Geen los modem.

Zal diagnostiek etc doen als ik thuis ben.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
TOP, mocht hier nog niets uitkomen, zijn er nog meer diagnostiek mogelijkheden.:relaxed:
weetering
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hierbij het resultaat.
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Deze ziet er goed uit.
Je kunt nog de kabels a lopen of deze nog goed vast zitten deze wil na loop van tijd wel eens los komen.
Kun je vanuit de mediabox de down en de upstream posten kunnen we zien of daar wat mis gaat
weetering
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe zie ik de down en upstream in de Horizon box?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Inloggen op de Ziggo Mediabox XL

Daar vind je links in het menu downstream en upstream.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Nog enige correcties toegepast in bericht hierboven.
weetering
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
weetering
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Dit is gewoon duidelijk.
Beste kun je contackt opnemen met ziggo en een monteur in plannen want je hebt helemaal geen aop alleen een simpele stekker gekoppeld op de groene kabel en daar hoord een aop te zitten deze wordt door ziggo gedaan.
Dit verklaart de storing waar u mee zit
weetering
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Deze aansluiting zit al 2 jaar zo en werkte altijd prima, dus ik zou niet weten waarom er de laatste tijd ineens storingen zijn met opnames en het wegvallen van de wifi?
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
"Weetering'' In het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
weetering Door mogelijke instraling van 4G en andere signaal zenders en er is nu geen dubbel galvanisch gescheiden AOP = Abonnee Overname Punt die allerlei mogelijke storingen tegenhoud en die nu je hele inkomend signaal aan gort helpen.

Er zijn nu een aantal kanalen in het geheel niet actief en een paar zit een flinke bak ruis op.

De AOP hoort er zo uit te zien en wordt gratis geplaatst door een Ziggo monteur:


weetering wrote:
Deze aansluiting zit al 2 jaar zo en werkte altijd prima, dus ik zou niet weten waarom er de laatste tijd ineens storingen zijn met opnames en het wegvallen van de wifi?

Dan heb je al die tijd enorm veel geluk gehad.
weetering
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok ik heb zo’n aop in huis en zal hem aansluiten. Ben benieuwd of dat de problemen gaat oplossen!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
AOP valt onder Ziggo en zij zijn verantwoordelijk tot en met de AOP.

Als je zelf met de AOP knutselt, dan zijn mogelijk de monteurskosten voor jezelf, mocht één en ander niet goed gaan, blijkt uit de praktijk.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi weetering, welkom nog hier!

Het lijkt er inderdaad op dat je de laatste jaren mazzel hebt gehad, want met zo'n AOP is het wachten op problemen. Heb je nog een update voor ons? Ik zie dat er nog geen contact is geweest om een monteur in te plannen. Mijn advies is net als Be rt om niet zelf aan de slag te gaan met het AOP. We hopen in ieder geval snel weer van je te horen!
weetering
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het probleem is binnenkort opgelost. Besloten om over te stappen van Ziggo naar KPN.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Jammer om te lezen dat je ons gaat verlaten, weetering, maar dat is uiteraard je eigen keuze en die respecteren we. Bedankt voor de update nog in ieder geval.

Uitgelicht topic