Beantwoord

storingen vanwege zendamateur

Ik heb een vraag
Mijn overbuurman is zendamateur met de benodigde papieren.
Maar als hij gaat zenden dan stoort ie op mijn tv.
Geeft ook een e48/50 code omdat ik dan geen signaal meer heb.
Ik heb een draadloze wifi.
Boven heb ik ook een ziggokastje maar een oude en dus niet draadloos en
daar heb ik geen probleem.
Weet iemand wat ik daar aan kan doen.
De binnenbekabeling is perfect.
icon

Best beantwoord door Jan F. 25 januari 2016, 17:19

U moet met uw klacht bij het Agentschap Telecom zijn. Leesvoer.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +22
U moet met uw klacht bij het Agentschap Telecom zijn. Leesvoer.
Nee want hij heeft vergunningen en verdere papieren voor
Reputatie 7
Badge +22
Wie moet uw probleem dan oplossen? Dat uw buurman de nodige papieren heeft betekent nog niet dat er niet opgetreden kan worden als hij overlast veroorzaakt.
Reputatie 7
Badge +12
xxfelyxx schreef:

Hij kan wel over de benodigde papieren beschikken maar hij mag geen overlast veroorzaken ( storingen in beeld of in wifi )

Als je zeker weet dat hij het probleem veroorzaakt ,spreek hem dan aan op het feit dat je last van hem hebt.
Hij is dan volgens de vergunning verplicht jou te gaan helpen met technische oplossingen om de problemen te voorkomen.
Help hij niet dan dien je idd een klacht in , agentschap van telecom gaat dan kijken of hij voldoet aan de geldende voorwaarden en eigenschappen van zijn zendapparatuur.
Ron.
Ronihd schreef:

xxfelyxx schreef:

Hij kan wel over de benodigde papieren beschikken maar hij mag geen overlast veroorzaken ( storingen in beeld of in wifi )

Als je zeker weet dat hij het probleem veroorzaakt ,spreek hem dan aan op het feit dat je last van hem hebt.
Hij is dan volgens de vergunning verplicht jou te gaan helpen met technische oplossingen om de problemen te voorkomen.
Help hij niet dan dien je idd een klacht in , agentschap van telecom gaat dan kijken of hij voldoet aan de geldende voorwaarden en eigenschappen van zijn zendapparatuur.
Ron.

ja klopt ik ga er ook aan de deur en dan houd hij ook op.
en dan is het ook opgelost
maar voor hem is het niet leuk want het is zijn hobby
daarom dat ik hier mijn vraag had geplaatst misschien dat iemand een
oplossing heeft.
want hij heeft dat dus niet
Reputatie 7
Badge +12
xxfelyxx schreef:

Ronihd schreef:

xxfelyxx schreef:

Ron.

ja klopt ik ga er ook aan de deur en dan houd hij ook op.
en dan is het ook opgelost
maar voor hem is het niet leuk want het is zijn hobby
daarom dat ik hier mijn vraag had geplaatst misschien dat iemand een
oplossing heeft.
want hij heeft dat dus niet

Ferriet kern plaatsen . jijzelf je binnen installatie HF dicht maken . tja tis wel een lastige
Als gelicenseerd radioamateur kan ik melden verplicht te zijn overlast veroorzaakt door uitzendingen te voorkomen, en uitzendingen op bepaalde frequentiebanden te staken totdat bekend is waar de oorzaak van de problemen ligt. Als amateur ben je gehouden aan frequentie en vermogen, maar dit vrijwaart je nog niet van storing....

Agentschap Telecom heeft hierin zeker een rol. Dit is de partij die de oorzaak vaststelt en, indien de overlast veroorzaakt wordt door de radioamateur, deze houdt aan de geldende regels. Tevens heeft deze instantie een adviserende rol naar beide partijen. Blijkt dat de oorzaak ligt bij de klagende partij, zal deze zelf maatregelen moeten treffen om de storing te verhelpen.

Samengevat: als de overbuurman de storing niet zelf kan verhelpen, dient een van beide partijen dient contact op te nemen met het Agentschap Telecom. Als amateur zou ik het in deze zelf doen, want een echte amateur wil niemand overlast veroorzaken! Het is de radioamateur trouwens verplicht mee te werken aan een oplossing...
Reputatie 7
Badge +12
Dantan schreef:

Als gelicenseerd radioamateur kan ik melden verplicht te zijn overlast veroorzaakt door uitzendingen te voorkomen, en uitzendingen op bepaalde frequentiebanden te staken totdat bekend is waar de oorzaak van de problemen ligt. Als amateur ben je gehouden aan frequentie en vermogen, maar dit vrijwaart je nog niet van storing....

Agentschap Telecom heeft hierin zeker een rol. Dit is de partij die de oorzaak vaststelt en, indien de overlast veroorzaakt wordt door de radioamateur, deze houdt aan de geldende regels. Tevens heeft deze instantie een adviserende rol naar beide partijen. Blijkt dat de oorzaak ligt bij de klagende partij, zal deze zelf maatregelen moeten treffen om de storing te verhelpen.

Samengevat: als de overbuurman de storing niet zelf kan verhelpen, dient een van beide partijen dient contact op te nemen met het Agentschap Telecom. Als amateur zou ik het in deze zelf doen, want een echte amateur wil niemand overlast veroorzaken! Het is de radioamateur trouwens verplicht mee te werken aan een oplossing...

Prima verhaal !!