REMS

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Storingen thuiswerken via Citrix omgeving

Ik werk al een aantal weken vooral thuis via een Citrix-omgeving. Eerst via mijn wifi verbinding. Nadat ik met grote regelmaat uit de Citrix-omgeving werd gegooid doordat de Citrix-verbinding steeds werd verbroken, ben ik op advies van de helpdesk van mijn werk via een vaste internetkabel (vanuit mij horizon mediabox) gaan werken. Dit leek aanvankelijk een verbetering, maar de Citrix verbinding wordt ook nu nog steeds met regelmaat verbroken. Vooral in bepaalde situaties, zoals: het openen van een externe website, het openen van een Powerpointpresentatie die als bijlage in een ontvangen e-mail zit of bij een toevoegen van een bijlage aan een te verzenden e-mail. Het kost in die gevallen veel tijd de verbinding te herstellen en soms loopt Citrix helemaal vast en moet ik m’n laptop opnieuw opstarten.

De Ziggo telefonische helpdesk kom me hiermee niet verder helpen en adviseerde me het hier te vragen. Graag advies!

24 Reacties 24
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

is je horizon mediabox ook je modem

of heb je nog een aparte connectbox?

REMS
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

ja, de horizon mediabox is ook mijn modem

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Waar ik aan denk is deconsolideren (los modem krijgen ipv Mediabox XL) en IPv4 aanzetten indien mogelijk. 

REMS
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dank voor je reactie. Ik heb (niet geheel) toevallig een Ziggo connectbox besteld vandaag. Zodra die binnen is zullen we zien of dat helpt...

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @REMS 

Welkom hier op de Community. Heel irritant dat je verbinding steeds onderbroken wordt, zelfs bekabeld. Een los modem klinkt als een goede stap. Laat je ons weten of dit voor jou de juiste oplossing is?

REMS
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ha Rikst, doe ik. Het modem komt vandaag binnen, als het goed is.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
REMS wrote:

Ha Rikst, doe ik. Het modem komt vandaag binnen, als het goed is.

 

Voor de zekerheid de Horizon NIET met een utp kabel verbinden met je modem of op een andere manier met je netwerk.

De Horizon kan problemen veroorzaken op je netwerk als die verbonden is met.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
REMS wrote:

Ha Rikst, doe ik. Het modem komt vandaag binnen, als het goed is.

@REMS als je het modem aangesloten hebt, post dan de up- en downstream waarden van het modem hier in dit topic. Het kan zijn dat je namelijk ook een signaal probleem hebt, daar is in het begin niet naar gekeken.

Vergeet ook niet de WiFi op de mediabox UIT te schakelen als je de connectbox in gebruik hebt genomen. Deze staat anders te zenden zonder meerwaarde, en zoveel ruimte is er niet in de ether.

gr, Henno

REMS
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dank voor de adviezen. Ik ben een behoorlijke leek op dit gebied en ben er dus erg mee geholpen.

Ze roepen bij mij ook weer vragen op: Hoe schakel je de wifi van de mediabox uit? en hoe kan ik up- en downstream waarden van een modem uitlezen?

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
REMS wrote:

Dank voor de adviezen. Ik ben een behoorlijke leek op dit gebied en ben er dus erg mee geholpen.

Ze roepen bij mij ook weer vragen op: Hoe schakel je de wifi van de mediabox uit? en hoe kan ik up- en downstream waarden van een modem uitlezen?

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/wifi-uitschakelen-mediabox-xl-inloggen-3347

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van...

gr, Henno

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19171Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

Goedemorgen @REMS 

Op deze pagina staat uitgelegd hoe je Wifi uit kunt zetten op de Ziggo Mediabox XL. Daarnaast zie ik dat @Henno ook naar 2 handige topics verwijst met extra info hierover.
Laat je weten of het gelukt is?

Groeten,

Paul

REMS
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ha Paul,

Het uitzetten van de wifi van de mediabox is gelukt! Het aansluiten van de nieuwe Ziggo Connectbox ook.

 

Dit heeft mijn problemen met de Citrix omgeving echter helaas niet opgelost; niet via de wifi en ook niet als ik het via een internetkabel probeer. Heeft iemand nog suggesties voor verbetering?

Ik zal zoals gevraagd zo mijn down- en upstream waarden van het nieuw modem in het topic zetten. mogelijk kunnen jullie daar iets mee...

REMS
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Downstream waarden:

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 618000000 0.9 38 256 qam 3
2 610000000 0.4 38 256 qam 2
3 602000000 -0.4 38 256 qam 1
4 626000000 0.5 38 256 qam 4
5 634000000 -0.4 38 256 qam 5
6 642000000 -0.5 40 256 qam 6
7 650000000 -0.5 40 256 qam 7
8 658000000 -0.5 38 256 qam 8
9 666000000 -0.4 38 256 qam 9
10 674000000 0 38 256 qam 10
11 682000000 0.5 38 256 qam 11
12 690000000 0.7 40 256 qam 12
13 698000000 0.4 40 256 qam 13
14 706000000 -0.2 38 256 qam 14
15 714000000 -0.7 38 256 qam 15
16 722000000 -1.4 38 256 qam 16
17 730000000 -1.5 38 256 qam 17
18 738000000 -1.4 38 256 qam 18
19 746000000 -1.2 38 256 qam 19
20 754000000 -2 37 256 qam 20
21 762000000 -1.7 38 256 qam 21
22 770000000 -1.7 38 256 qam 22
23 778000000 -1.9 38 256 qam 23
24 786000000 -2 38 256 qam 24
 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 38.9 342 0
2 Locked 38.9 338 0
3 Locked 38.6 249 0
4 Locked 38.9 393 0
5 Locked 38.9 444 0
6 Locked 40.3 563 0
7 Locked 40.3 594 0
8 Locked 38.6 870 0
9 Locked 38.9 1052 0
10 Locked 38.9 1188 0
11 Locked 38.9 1083 0
12 Locked 40.3 994 0
13 Locked 40.3 939 0
14 Locked 38.9 1111 0
15 Locked 38.9 1297 0
16 Locked 38.9 1395 0
17 Locked 38.9 1487 0
18 Locked 38.6 1479 0
19 Locked 38.6 1402 0
20 Locked 37.3 1931 0
21 Locked 38.9 1595 0
22 Locked 38.9 1611 0
23 Locked 38.6 1587 0
24 Locked 38.6 1391 12

 

REMS
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Upstream:

anaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 50900000 4.6 5120 64 qam 2
2 57800000 4.7 5120 64 qam 1
3 37100000 4.625 5120 64 qam 4
4 44000000 4.75 5120 64 qam 3
5 31800000 4.85 2560 64 qam 5
6 28600000 5.4 2560 64 qam 6


 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 0 0
5 ATDMA 0 0 0 0
6 ATDMA 0 0 0 0
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@REMS Je upstream is veel te hoog, het modem moet veel te hard zenden om de netwerk apparatuur van Ziggo te bereiken.

Alles richting de 50 dBmV is te hoog, kanaal 6 zit zelfs op 54. Je kunt dit ook weer zien in de downstream, deze is tegenwoordig op het AOP rond de 6 a 7 dB, bij jouw net iets onder de 0.

Hoe is je nieuwe modem op het AOP aangesloten? Kun je foto's maken en hier posten??

 

REMS
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Henno dank! Ik moest even opzoeken wat een AOP is, maar ik leer zo snel…

Zie de foto’s

REMS
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Aanvullend

ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes

Plaats ook eens de netwerk historie log van het modem.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
REMS wrote:

@Henno dank! Ik moest even opzoeken wat een AOP is, maar ik leer zo snel…

Zie de foto’s

 

Deze doos/aop is verouderd en moet worden vervangen , heb je ook nog iets van coax kabels in de meterkast zitten ?

Of komt daar waar de aop zit in de muur ook de kabel van buiten naar binnen ,ik hoop dat @Henno niet in de wielen rij 😉 

Uitgelicht topic