PAXCULA

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Storingen

Beste ziggo
Even een klein maar zeer waarde volle tip
Bij een storingsmelding
Test eerst even de buiten coax naar de verdeeldoos in de wijk met een
spectrum analyzer


dit doet in veel gevallen wonderen !
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
PAXCULA Mooi dat de oorzaak nu gevonden is met behulp van de spectrum analyzer. Wij noemen dat een lijnmeting:slight_smile: Dit is inderdaad niet waar wij mee beginnen om het probleem te traceren.

Na contact met de helpdesk is het belangrijk dat we onze apparatuur en de huisbekabeling uitsluiten om de storing te achterhalen. Blijkt dat het probleem toch aanblijft, plannen we in overleg met de klant een monteur in. Hij bepaalt dan ter plaatste of de lijnmeting zinvol is.

Gezien de tijd die je hebt geïnvesteerd, is dit volgens mij bij jou anders gegaan en heb je zelfs aangegeven te willen opzeggen! Dan is er bij ons zeker wat misgegaan. Sorry hiervoor!

Mocht ik iets voor jou kunnen doen vanaf mijn kant, laat het dan weten.

Groet,
Sander

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Wat was de oorzaak en het gevolg van deze tip?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Dit verdient enige toelichting. Op welke ervaring is deze tip gebaseerd?
PAXCULA
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
beste alle

dit is op eigen ervaring
na +- 1 maand klooien en eindeloos gebel enz:
viel dan tv uit dan internet en telefoon
er werd van alles geprobeerd door ziggo
petje af voor dat
maar na de eerste 2 weken had ik aan de help desk aan gegeven
stuur eens iemand met een
spectrum analyzer

maar helaas dat gebeurde niet
met gevolg nog steeds ellende internet steeds weg / en weer terug tv weg en weer terug huis telefoon werkt dan weer niet dit ging zo maar door
heb zelf de beste kabels +connecters via hirsmann laten komen voor ik met ziggo begon
kabel type ko799
connector,s koswi 5
maar na helaas te dreigen met het opzeggen
werd er door een van het opzeg team wel geluisterd !
deze week dinsdag stond er een vriendelijke man
en zeer kundig ( daar ik zelf veel weet van electronica en zenders ) op de stoep
heb even onder het genot van een bak leut ( koffie )
het probleem besproken
hij zij ik denk dat u wel weet waar u over praat dus ik blij
en het apparaat aangesloten en bingo
niet een maar twee keer bingo
mooie strakke pegels te zien
resultaat buiten kabel op 2 plaatsen defect
dit word nu vrijdag morgen gerepareerd
na weer een bak leut
zij hij geen wonder dat dat hier zo steeds gebeurde als het veel regen of van de winter met vorst
dan had het nog veel erger geweest
maar heb er nu vertrouwen in dat het allemaal goed komt
dus let wel de fout zit niet altijd binnen ziggo
en met een spectrum analyzer zie je veel :nerd:

:sunglasses:
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
PAXCULA Mooi dat de oorzaak nu gevonden is met behulp van de spectrum analyzer. Wij noemen dat een lijnmeting:slight_smile: Dit is inderdaad niet waar wij mee beginnen om het probleem te traceren.

Na contact met de helpdesk is het belangrijk dat we onze apparatuur en de huisbekabeling uitsluiten om de storing te achterhalen. Blijkt dat het probleem toch aanblijft, plannen we in overleg met de klant een monteur in. Hij bepaalt dan ter plaatste of de lijnmeting zinvol is.

Gezien de tijd die je hebt geïnvesteerd, is dit volgens mij bij jou anders gegaan en heb je zelfs aangegeven te willen opzeggen! Dan is er bij ons zeker wat misgegaan. Sorry hiervoor!

Mocht ik iets voor jou kunnen doen vanaf mijn kant, laat het dan weten.

Groet,
Sander

Uitgelicht topic