charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Storing radio & tv lijkt op een repetitieve hik op de coax (Hoevelaken)

Ik heb sinds gisteren een kleine hikup in zowel de radio als de tv verbinding.
Tijdens luisteren analoge radio krijg ik regelmatig even een momentje dat het geluid/signaal heel even minder wordt, dat manifesteert zich dan dat het geluid even wegvalt.
(dit heb ik op alle radiozenders)
Tegelijkertijd zie ik op de televisie (Next box), dat het beeld even rimpelt of niet volledig meer is, soms blokjes,. ook op alle zenders.
Dit herhaalt zich voortdurend en ik heb geprobeerd het te timen, maar soms is het om de 30 seconden en dan vervolgens pas weer na ruim 70 seconden.
Ik heb het signaal rechtstreeks vanaf de verdeler/aansluiting getest, (dus alles eraf gekoppeld), maar de storing is er nog steeds.
Ik vermoed dat er iets in het netwerk niet goed is (daarmee bedoel ik de  infrastructuur buiten)
Kan iemand aangeven of ik deze melding nog via de helpdesk moet doorzetten, want ik heb nog een check gedaan in de storingspagina, maar voor mijn postcode/huisnummer is geen storing bekend?

 

7 Reacties 7
J.Wijma

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hier in Nijkerkerveen precies hetzelfde. Afgelopen dagen regelmatig korte storing (strepen en blokjesbeeld) op tv. Betreft alle zenders. Voorheen nooit last van. Geen wijziging in bekabeling of apparatuur aangebracht. 

charleyr
Topicstarter
Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Dat is in ieder geval reden voor Ziggo om een onderzoek uit te gaan voeren lijkt mij.
Ik zal vanavond nog even afwachten en morgen dit gaan aanmelden via de servicedesk, mocht het hier niet opgepakt worden!

J.Wijma

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziet er naar uit dat de storing al gemeld is. 

 

charleyr
Topicstarter
Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Ik zie het nu ook voor mijn postcode, dus wacht het maar even af!

avwel

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook in Almere (1318) een soortgelijk probleem sinds een paar dagen.
1 sec hick-up bij tv zenders Ziggo box (freeze beeld) met een irritante fluittoon in het audio, echter geen streep of blokjes in beeld, zoals in bovenstaande melding… verder ook hick-ups bij radio zenders waarbij de coax-signaal niet via de ziggo box gaat, maar via mijn Denon AVR-X2300. 

charleyr
Topicstarter
Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes
avwel wrote:

Ook in Almere (1318) een soortgelijk probleem sinds een paar dagen.
1 sec hick-up bij tv zenders Ziggo box (freeze beeld) met een irritante fluittoon in het audio, echter geen streep of blokjes in beeld, zoals in bovenstaande melding… verder ook hick-ups bij radio zenders waarbij de coax-signaal niet via de ziggo box gaat, maar via mijn Denon AVR-X2300. 

 

check even of dit ook geldt voor jouw postcode

https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen/

Lebans

Level 4
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Bij mij (1312) en bij mijn moeder (1317) ook sinds een paar dagen blokjes of freeze op veel zenders. Gisteren bij mij met voetbal op Ziggo Sport (14) en vandaag tijdens het schaatsen op NPO1 bij moeder (1317) continue, om gek van te worden.

Edit: Op postcode bij storing staat: is bekend sinds vandaag 13:21 op gelost om 22:00. Haha, eerst zien dan geloven. Maar toch, tot nu toe (22:15) geen last.

Uitgelicht topic