Beneden heb ik een Samsung smart TV met een Quantis 1.3 CI+ module en boven een Humax 5300C mediabox. Tot een week geleden werkte interactieve TV (TV replay en Ziggo movies and series XL) op beide systemen zonder problemen. Sinds een week echter niet meer.
Na het indrukken van de rode knop op de afstandsbediening komt de Samsung TV met de melding “Zwak of geen signaal” en schakelt dan weer terug naar live tv. De Humax toont “*Verbinding…” en schakelt dan ook weer terug naar live tv.
Internet en live televisie functioneren goed (signaalsterkte 80% signaalkwaliteit 100%).
Ik heb alle aanwijzingen op de Ziggo site met het onderwerp “Interactieve Televisie werkt niet”, waaronder terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw installeren, opgevolgd maar zonder resultaat.
Mijn vermoeden is dat gezien de melding “Zwak of geen signaal” op de smart TV de video-on-demand streams van Ziggo niet in orde zijn.
Zijn er anderen in postcode gebied 3992BZ die soortgelijke problemen ervaren?