jan3992

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

storing interactieve TV

Beneden heb ik een Samsung smart TV met een Quantis 1.3 CI+ module en boven een Humax 5300C mediabox. Tot een week geleden werkte interactieve TV (TV replay en Ziggo movies and series XL) op beide systemen zonder problemen. Sinds een week echter niet meer.

Na het indrukken van de rode knop op de afstandsbediening komt de Samsung TV met de melding “Zwak of geen signaal” en schakelt dan weer terug naar live tv. De Humax toont “*Verbinding…” en schakelt dan ook weer terug naar live tv.

Internet en live televisie functioneren goed (signaalsterkte 80% signaalkwaliteit 100%).

Ik heb alle aanwijzingen op de Ziggo site met het onderwerp “Interactieve Televisie werkt niet”, waaronder terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw installeren, opgevolgd maar zonder resultaat.

Mijn vermoeden is dat gezien de melding  “Zwak of geen signaal” op de smart TV de video-on-demand streams van Ziggo niet in orde zijn.

Zijn er anderen in postcode gebied 3992BZ die soortgelijke problemen ervaren?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @jan3992 

ik zie dit de laatste tijd vaker, en gezien het op 2 toestellen voorkomt, lijkt er wat mis te gaan bij Ziggo (meenemend dat het dus vaker word gemeld) maar probeer toch dit ook eens:

 

Schakel het modem even uit (stroomloos). Doe dat tevens met de Humax. Schakel de Humax na een tiental minuten weer in en voer meteen een fabrieksreset uit, waarna je deze geheel opnieuw installeert. Daarna schakel je deze uit en start het modem op. Als deze geheel is opgestart, schakel je de Humax in.

Werkt het nog niet, dan meteen wat vragen:

Werk je met een dongel in de Humax? Zo ja, sluit deze dan eens bedraad aan als test. Is overigens ook het best. Ik weet niet of het nu baat, maar toch alles even uitsluiten. Maar als de Humax het wel weer doet na een reset van het modem, is dat wellicht bij de Tv met CI ook zo. Maar ik zal toch een moderator uitnodigen: @Paul Ziggo kun jij eventueel zien wat hier aan de hand is?

PS: Voor wat betreft een dongel: Daaraan kun je een klein stukje kabel bevestigen zodat je deze even op een iets andere plek kan plaatsen. Tussen kabels wil deze soms dienst weigeren.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @jan3992 

ik zie dit de laatste tijd vaker, en gezien het op 2 toestellen voorkomt, lijkt er wat mis te gaan bij Ziggo (meenemend dat het dus vaker word gemeld) maar probeer toch dit ook eens:

 

Schakel het modem even uit (stroomloos). Doe dat tevens met de Humax. Schakel de Humax na een tiental minuten weer in en voer meteen een fabrieksreset uit, waarna je deze geheel opnieuw installeert. Daarna schakel je deze uit en start het modem op. Als deze geheel is opgestart, schakel je de Humax in.

Werkt het nog niet, dan meteen wat vragen:

Werk je met een dongel in de Humax? Zo ja, sluit deze dan eens bedraad aan als test. Is overigens ook het best. Ik weet niet of het nu baat, maar toch alles even uitsluiten. Maar als de Humax het wel weer doet na een reset van het modem, is dat wellicht bij de Tv met CI ook zo. Maar ik zal toch een moderator uitnodigen: @Paul Ziggo kun jij eventueel zien wat hier aan de hand is?

PS: Voor wat betreft een dongel: Daaraan kun je een klein stukje kabel bevestigen zodat je deze even op een iets andere plek kan plaatsen. Tussen kabels wil deze soms dienst weigeren.

jan3992
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Willem,

 

Bedankt voor je reactie.

Ik heb de door jou voorgestelde stappen uitgevoerd.

De Humax boven vertoonde daarna nog hetzelfde gedrag maar tot mijn verbazing deed de Samsung smart TV beneden, waar ik niets aan had gedaan, het wel weer.

Een paar uur later nog eens geprobeerd en toen deed de Humax boven het ook weer.

Heb jij hier een verklaring voor?

Belangrijkste is dat het weer werkt.

 

Bedankt!

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dag @jan3992 

klasse. Dat is mooi nieuws. Maar je hebt natuurlijk, althans, daar ga ik vanuit, het modem gereset, en dat kan al genoeg zijn voor de Samsung Tv. Die heeft nl. ook een goede Internet verbinding nodig, wil Interactieve Tv goed werken. En vaak zien we dat een reset van het modem daarvoor al genoeg is. 

Waarom de Humax het eerst nog niet deed en later wel, kan ik zo moeilijk zeggen, maar goed, het gaat erom dat het weer voor elkaar is. Bewaar anders mijn eerdere bericht even, want dat kan altijd nog eens van pas komen. 

Veel kijkplezier. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @jan3992

Bijzonder dat de interactieve diensten het ineens lieten afweten. @Willem-A heeft je super geholpen om het op te lossen zie ik, als vroeg het bij de Humax net wat meer geduld begrijp ik. Dat blijft ook mij een raadsel maar gelukkig werkt het weer!

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

@Rikst Ziggo er zal een langere kabel aan de Humax zitten, dan duurt het even voor het ook daar doordringt natuurlijk … 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Leuke grap Willem. Het lijkt nog het meest op instabiele Wifi verbindingen. Dat kan de verklaring zijn.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
hanh wrote:

Leuke grap Willem. Het lijkt nog het meest op instabiele Wifi verbindingen. Dat kan de verklaring zijn.

 

Nee, daar kan het niet aan liggen @hanh want Ziggo adverteert er altijd mee dat je goede Wifi in het gehele huis hebt. Het moet dus de kabel zijn. Misschien ook nog scherpe bochten erin? 

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Waarom heb ik geen Movies series XL met mijn Ziggo gehuurde CI module?

Gaat dat bij ons ook nog ingevoerd worden? Aangezien je maar 1 Mediabox Next kan krijgen ( belachelijk! ) en de Go app op de Apple TV nou niet bepaald een voorbeeld is in beeldkwaliteit en gebruiksgemak zou ik het heerlijk vinden als ik met mijn CI module ook alles kan oproepen.

Ik zit in voormalig UPC gebied en met mijn CI module kan ik behalve live kijken, verder helemaal niets !!

Het lijkt wel of voormalig Ziggo gebied in alles beter af is; veel meer lokale zenders op hun Mediabox en ook nog eens interactieve televisie met een CI module.

Wanneer gaat Ziggo eens aan de slag om deze ongelijkheid op te heffen? We zijn allemaal Ziggo klant en ik betaal ook hetzelfde. Dan wil ook graag hetzelfde aanbod en mogelijkheden, Ziggo!  

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@wewanl Goed punt. Die verschillen zijn er nog steeds, ondermeer het opvallende en mij bekende wel/niet Interactieve TV via CI+Module. Hoe het precies met lokale zenders zit, weet ik niet. Zit zelf in Ziggo gebied en heb er meer dan zat. Er is op details nog meer anders = minder in UPC-gebied.

Hetzelfde moeten betalen klopt inderdaad eigenlijk niet. In Ziggo gebied heb je  traditioneel meer opties voor dezelfde prijs.

Ik heb me laten wijsmaken dat bij de lopende invoering van DOCSIS 3.1 de verschillen ook glad gestreken kunnen resp. zullen worden. Of dat zo is en wanneer? Geen idee.

Ziggo is niet zo scheutig met duidelijke info voor de klant hierover.
 

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Dan zou Ziggo eigenlijk zolang dit niet gelijk getrokken is, de klanten in voormalig UPC gebied een maandelijkse korting moeten geven. Je krijgt toch een aanzienlijk minder product.

 

Ik heb zelf geen enkele lokale zender op mijn Mediabox Next in voormalig UPC gebied, terwijl ik weet dat de klanten in voormalig Ziggo gebied, bijna verdrinken in de lokale zenders op hun Mediabox van hun eigen gemeenten en vele gemeenten en kernen in de wijde omtrek. Dan ook nog eens geen interactieve televisie met mijn CI module, terwijl ik daar wel hetzelfde maandbedrag voor betaal als de klanten in voormalig Ziggo gebied die dit wel hebben.

Dit klopt van geen kanten, Ziggo! 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Dit is iets voor @Rikst Ziggo, maar of deze een antwoord heeft waar jij blij van word, ik vrees et niet @wewanl ...

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Het gaat niet zozeer om blij worden. Het gaat me om gerechtigheid. Dit verschil is aanzienlijk en aantoonbaar, dus waarom moet ik dan net zoveel betalen als een klant in voormalig Ziggo gebied terwijl ik daar veel minder diensten voor krijg?

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

@wewanl ik snap wel dat het om gerechtigheid gaat. Dit is ook al meermaals aan bod gekomen, maar een echt antwoord is er niet op gekomen. Maar eerlijk is het niet, dat ben ik met je eens, maar helaas kan ik er als klant ook niets aan veranderen, want anders deed ik dat meteen. Vandaar mijn roep om een moderator.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Wanneer merk je de verschillen het meest? Als je van fZiggo naar fUPC verhuist.
Dan kan wat je gewend was deels niet meer doorgaan. Interaktief via CI+module, bestaande Smartcard gebruiken in Decoder, zoals eigen of in bruikleen gegeven Humax. .Erg pijnlijk, dit, vind ik.
Zie daar hier vrijwel geen klachten over, overigens.
Gebeurt kennelijk te weinig. Of men legt zich erbij neer. Evt na afscheping via andere support kanalen dan hier.

 

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

@hanh is toch wel vaker gemeld hoor. Maar ja, ik denk ook dat men er zich uiteindelijk bij neerlegt, want veranderen gaat het (voorlopig) niet. Maar ik snap wel dat men zich wat achtergesteld voelt als men wet wat er in fZiggo gebied word geboden. 

Maar ik zie ook vaak dat men daar een Humax gebruikt en tevreden is met de vrije zenders, ook al zijn er daarvan maar weinig in HD. Ik moet trouwens zeggen dat de 5500c het helemaal niet zo verkeerd doet op mijn Plasma. Ook de zenders welke worden ge-upscaled, zien er best netjes uit. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Je kan het ook andersom zien, fZiggo heeft een voordeeltje.

Gelijktrekken zou het makkelijkst zijn door het in fZiggo ook uit te schakelen, daar wordt niemand beter van.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Breng ze niet op rare ideeën @Steefb ...

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Lol. Niet uitschakelen maar het gewoon alle Ziggo klanten dit geven geven en zolang dat niet op orde is verschillende tarieven rekenen

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hi @wewanl

Ik voel me geroepen om op je bericht te antwoorden want ik snap waar je vandaan komt. Ik ben even gaan zoeken voor je en in dit topic wordt alles besproken over het onderwerp CI+ Modules in beide gebieden en de kosten daarvan. Als je hier verdere vragen over hebt, stel ze dan gerust in dat topic zodat we alles overzichtelijk houden. 

Uitgelicht topic