zuidje

Level 1
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Storing in email na veranderen POP in IMAP. Hoe los ik dit op?

Voor het account Ziggo (henhert) (1) kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. Het downloaden van kopteksten voor de map DRAFT is niet voltooid.

Reactie van server: De IMAP-opdracht kan niet naar de server worden verzonden, vanwege fouten die geen verband houden met het netwerk. Dit kan bijvoorbeeld wijzen op onvoldoende geheugen op het systeem.
Server: 'imap.ziggo.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC0F
Protocol: IMAP
Poort: 993
Beveiligd(SSL): Ja.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
zuidje
Topicstarter
Level 1
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Beloofd mij te zullen melden i v m de storing email Pop3 en Imap
Het probleem is over zonder ingrepen in de emali en de emails rollen weer normaal binnen
Ik heb de stekker van mijn WIFISPOTS ( welke de email verwerkt en de telef ) een paar minuten eruit gehad, een monteur Ziggo had mij eens gemeld dit af en toe te doen dan programmeert hij opnieuw nadat de stekker weer in stopkontakt ging . En ja hoor alles werkt nu goed en ik blij
Geen enkel idee van het hoe en waarom .misschien weten anderen het
Dus groetjes van Zuidje.

Bekijk in context

31 Reacties 31
happy

Level 8
  • 226Posts
  • 8Oplossingen
  • 49Likes
Zuidje,

voor zover ik weet kan in de meeste e-mail clients zoals outlook, thunderbird en windows live een bestaand POP account niet worden gewijzigd in een IMAP account door de instellingen aan te passen.

Als je IMAP wilt gebruiken zou je een nieuw IMAP account in het e-mailprogramma kunnen aanmaken met de inloggegevens van je e-mail adres en als dat werkend is bevonden het oude POP account verwijderen in het e-mail programma.

HTH, HAND
zuidje
Topicstarter
Level 1
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Opvallend is dat ik veranderd heb na een email van Ziggo...pop is ouderwets en met behulp van een Ziggo medewerker en wel telef stap voor stap dit veranderd Heb 2 Ziggo mail adressen en een welke nog POP heeft werkt goed, terug naar Pop welk nu blokkeert ??? Voor mij hoeft IMAP niet maar volgde de raad van ZIGGO . In WLM ging het eenvoudig de verandering. Gebruik een email met mijn naam ,de andere op mijn vrouw haar naam en die is gewijzigd... ja en dan is er gedonder....
Groet van Zuidje
Verwijderd account
Niet van toepassing
IMAP is interessant als je je e-mailaccount(s) beheert op diverse systemen, zoals pc's, tablets, smartphones e.d.
Als je e-mail beheert via 1 computer is POP handiger.
Het wijzigen van een protocol werkt het beste door eerst het nieuwe protocol aan te maken en daarna pas de oude te verwijderen.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
@zuidje,

POP is helemaal niet ouderwets maar is uitermate geschikt voor mensen die hun email niet wereldwijd, ten alle tijden en op meerdere apparaten willen lezen. Ook ik kreeg zo'n email dat IMAP beter zou zijn maar heb dat gewoon genegeerd. Mijn vrouw en ik halen onze email gewoon op met Windows Live Mail, ieder op zijn eigen computer. Door regelmatig een back-up te maken hebben we hier zelfs nog emails van jaren geleden. Leuk linkje ter informatie: https://www.vellance.com/nl/verschil-pop-imap-en-smtp

Jos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Sparco©1963 wrote:
@zuidje,

POP is helemaal niet ouderwets maar is uitermate geschikt voor mensen die hun email niet wereldwijd, ten alle tijden en op meerdere apparaten willen lezen. Ook ik kreeg zo'n email dat IMAP beter zou zijn maar heb dat gewoon genegeerd. Mijn vrouw en ik halen onze email gewoon op met Windows Live Mail, ieder op zijn eigen computer. Door regelmatig een back-up te maken hebben we hier zelfs nog emails van jaren geleden. Leuk linkje ter informatie: https://www.vellance.com/nl/verschil-pop-imap-en-smtp

Jos

Ik heb daar één aantekening bij, POP-mail kun je ook op de servers van je provider laten staan, maar je moet dit duidelijk aanvinken in je e-mailsoftware op je computer.:)
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
@N.N.

dat kan inderdaad maar bij een storing bij je provider is er grote kans dat je alles kwijt bent. Met daadwerkelijk ophalen en regelmatig een back-up maken is men een stuk veiliger bezig. Als er dan iets fout gaat kan ik alleen mezelf de schuld geven. Eigen verantwoording dus maar dat vinden veel mensen tegenwoordig ouderwets, liever een ander de schuld geven.

Jos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Sparco©1963 wrote:
@N.N.

dat kan inderdaad maar bij een storing bij je provider is er grote kans dat je alles kwijt bent. Met daadwerkelijk ophalen en regelmatig een back-up maken is men een stuk veiliger bezig. Als er dan iets fout gaat kan ik alleen mezelf de schuld geven. Eigen verantwoording dus maar dat vinden veel mensen tegenwoordig ouderwets, liever een ander de schuld geven.

Jos

Ben ik 200% met je eens, zowel bij IMAP als POP is het altijd verstandig de e-mail te downloaden, uit te printen en/of op te slaan op een eigen medium, want in 'the cloud' kan er ook van alles misgaan zo heeft de praktijk helaas al meerdere malen bewezen.
En dan zijn er nog klanten die boos worden als de e-mail niet meer beschikbaar is.
Ik vergelijk een e-mailprovider altijd met een postbode, die gooit de post bij je in de brievenbus, die haal je leeg en dan kun je bij de post ook niet vragen om de post nóg en keer te bezorgen.:?
zuidje
Topicstarter
Level 1
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ik werk alleen met een PC, gegevens als hierboven gecopieerd van mijn pc 'wat aan het zoeken geweest ,maar ben da jongste niet meer. Er klopt iets niet en wel de melding en wel de melding te weinig geheugen Dat is niet zo bij POP krijg ik de melding niet en wat bedoelen ze nu met....

Het downloaden van kopteksten voor de map DRAFT is niet voltooid.

W10 vind ik nou niet de beste....vroeger nooit geen last
Maar we zullen er wel uit komen
In elk geval dank voor de hulp en tips en wacht al wat jullie nog melden
Zuidje
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
In windows 10 mail of outlook hoef je alleen maar je mailbox mailadres in te vullen en je wachtwoord, verder gaat alles automatisch.
Je hoeft niets handmatig in te vullen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Be rt wrote:
In windows 10 mail of outlook hoef je alleen maar je mailbox mailadres in te vullen en je wachtwoord, verder gaat alles automatisch.
Je hoeft niets handmatig in te vullen.

Je krijgt dan wel standaard imap, als je dat niet wilt moet je het handmatig invullen.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
@Be rt + N.N.

Windows 10 mail is ook alleen maar bedoelt voor webmail. Heb al een terug koppeling gedaan aan Microsoft om in de nieuwe grote update het mogelijk te maken om ook POP accounts toe te voegen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Sparco©1963 wrote:
@Be rt + N.N.

Windows 10 mail is ook alleen maar bedoelt voor webmail. Heb al een terug koppeling gedaan aan Microsoft om in de nieuwe grote update het mogelijk te maken om ook POP accounts toe te voegen.

Je kunt met de mail-app in W10 ook POP3-accounts aanmaken, zie bijgaande screendump van W10-Mail:
zuidje
Topicstarter
Level 1
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Vind het allemaal prachtig wat jullie melden,...maar ik zit al jaren bij WLM 2012 met 2 mails ziggo. Een tijd terug kreeg ik van Microsoft bericht dat gebruikers van WLM deze kunnen blijven gebruiken als van W7 de boel omgaat naar W10..... Daar zit dus mijn gemelde probleem niet en wel dat ik op advies Ziggo een mail adres heb veranderd van POP naar IMAP en dat blijkt nu problemen te geven waar ik niet blij mee ben
Ik ben een leek en zie nog niet in waarom ik van WLM weg moet Wacht eigenlijk op een berichtje hoe ik dit oplos. mogelijk ergens iets ???? aanklikken. Heeft nou niemand zelfde probleem ?????, niemand heeft zich gemeld met zelfde probleem omdat die bij een andere provider zitten en helaas heb ik geen contact met een ervaren persoon en weet ook niet of ik terug kan naar POP
wacht af
Groet van Zuidadje
Verwijderd account
Niet van toepassing
zuidje wrote:
Vind het allemaal prachtig wat jullie melden,...maar ik zit al jaren bij WLM 2012 met 2 mails ziggo. Een tijd terug kreeg ik van Microsoft bericht dat gebruikers van WLM deze kunnen blijven gebruiken als van W7 de boel omgaat naar W10..... Daar zit dus mijn gemelde probleem niet en wel dat ik op advies Ziggo een mail adres heb veranderd van POP naar IMAP en dat blijkt nu problemen te geven waar ik niet blij mee ben
Ik ben een leek en zie nog niet in waarom ik van WLM weg moet Wacht eigenlijk op een berichtje hoe ik dit oplos. mogelijk ergens iets ???? aanklikken. Heeft nou niemand zelfde probleem ?????, niemand heeft zich gemeld met zelfde probleem omdat die bij een andere provider zitten en helaas heb ik geen contact met een ervaren persoon en weet ook niet of ik terug kan naar POP
wacht af
Groet van Zuidadje

Als je wilt kun je het POP-protocol gewoon blijven gebruiken, doe ik ook, onderstaand de juiste instellingen:

Het is wel verstandig de oude accounts in wlm even te verwijderen en opnieuw met het door jou gewenste protocol aan te maken. Als je POP gebruikt zet dan voor alle zekerheid wel een vinkje bij mail op de server laten staan.
Succes
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
@zuidje,

ook ik gebruik al jaren WLM en 98% van de tijd zonder problemen. Hier in oud UPC gebied werk ik nog steeds met dezelfde instellingen. De emails om instelllingen te veranderen heb ik steeds genegeerd. Met onderstaande instellingen werkt het nog steeds perfect.



Jos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Mocht je toch IMAP willen gebruiken, onderstaand de juiste instellingen daarvoor:
Verwijderd account
Niet van toepassing
Sparco©1963 wrote:
@zuidje,

ook ik gebruik al jaren WLM en 98% van de tijd zonder problemen. Hier in oud UPC gebied werk ik nog steeds met dezelfde instellingen. De emails om instelllingen te veranderen heb ik steeds genegeerd. Met onderstaande instellingen werkt het nog steeds perfect.



Jos

Het is niet verstandig meer om nog van het pop-protocol van upcmail.nl gebruik te maken, instabiel en minder veilig.
Het ziggo.nl verplicht je om de veiligheidsregels aan te vinken en van authenticatie gebruik te maken, veel stabieler en veiliger.
Met weekend nog een zakelijke klant op dit forum geholpen met instabiel mail-account, gebruikte ook nog upcmail.nl, op mijn advies ook over gegaan naar ziggo.nl en probleem over.
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
@zuidje:
Heb je hier iets aan?
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_vista-networking/windows-mail-error-code-0x800ccc0f/0ad4c3c2-e122-47a8-9f30-11999a0ce55a

Dus even testen of het zonder anti-virus wel werkt.
zuidje
Topicstarter
Level 1
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
@b Havanna (sigaar?)
Heb alles nog eens nagelopen ,toch zit Imap wat anders in elkaar en de betreffend mappen kun je niet aanpassen resp goed inzien als ze er eenmaal staan. Mi moet je gewoon een nieuwe email map maken en de oude eerst verwijderen. Wat betrefd de beveiliging werk ik al jaren met Norton die mij goed bevalt en vewacht met deze geen probleem. Anders is het met CCleaner. als ik bureaublad opschoon komt de email er wel door...,na een paar mails is het weer mis. opschonen en ja hoor dan gaat het weer.Ergens strookt het niet dus met die 2 in Imap Gebrek aan ruimte kan het niet zijn, maar..... de code is wel zelfde als Havanna meld 0-800ccccof......moet nu C CLeaner eraf.......? hoe ruimen jullie de dagelijkse rommel op ???? resp de mails die je niet meer nodig hebt. Ik heb er vele omdat ik in de genealogie werk

Zuidje wacht af...

Uitgelicht topic