Hompenkop 0

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Storing analoge radio: krakend geluid

Ik heb een bose home cinema 3
2.1 waarvan geluid van de tv loopt via een optische kabel van uit de tv in de bose tuner. Het geluid is perfect. Maat nu wil ik ook digitale radio luisteren dat kan maar dan moet ik mijn tv aan laten staan maar dat wil ik niet. Kan iemand mas aangeven hoe ik digitaal kan luisteren zonder tv aan? Bij voorbaat dank voor hulp!
7 Reacties 7
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Hompenkop 0 wrote:
Ik heb een bose home cinema 3
2.1 waarvan geluid van de tv loopt via een optische kabel van uit de tv in de bose tuner. Het geluid is perfect. Maat nu wil ik ook digitale radio luisteren dat kan maar dan moet ik mijn tv aan laten staan maar dat wil ik niet. Kan iemand mas aangeven hoe ik digitaal kan luisteren zonder tv aan? Bij voorbaat dank voor hulp!

Hi,

Met je bose gaat het niet er zit geen DAB tuner ingebouwd en ook geen mogelijkheid voor WIFI en of Bluetooth als het degene is die hieronder staat.

https://www.bol.com/nl/p/bose-3-2-1-gs-2-1-home-cinema-set/9000000012047454/#product_specifications

Productspecificaties

Algemeen

Type home cinema
2,1
Totaal vermogen
200 Watt
Afstandsbediening
Ja

Versterker en speakers

Aantal luidsprekers
3
Minimale frequentie Tooltip
20

Video specificaties

Maximale resolutie Tooltip
Full HD

Connectiviteit

Wifi Tooltip
Geen Wi-Fi
Bluetooth Tooltip
Nee
Optische ingang(en)
1
Composiet ingangen Tooltip
Y
Coaxiale uitgang(en) Tooltip
Nee
Component uitgang(en) Tooltip
Ja

Garantie

Fabrieksgarantie Tooltip
1 jaar



Met de dab zou je digitaal kunnen luisteren maar dan heb je wel een externe antenne nodig het dab signaal word volgens mij niet meegestuurd op de kabel ( radio aansluiting ) door Ziggo.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Of gewoon een losse humax 5100 decoder erbij zetten. Goed apparaat, digitale radio en display zodat je kunt zien wel station er op staat. Je kunt hem dan aansluiten met een aux kabel op de bose en optisch blijven gebruiken voor de tv.
Deze oplossing doe ik ook wel eens gij klanten van ons en werkt perfect.

Teun
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Is deze vraag veranderd? Ik snap nl. de eerste reactie erop niet helemaal. De titel geeft aan dat er krakend geluid is via de radio, maar de vraag is of men radio kan luisteren als de Tv uit staat. Althans, dat wil men. Ik ben het hier dus totaal kwijt, daar er over DAB etc. word gesproken.

De reactie van Teun valt ik dan weer wel.

Ligt het aan mij of??
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Willem, er is niks aan de vraag veranderd wat ik zo zie. Misschien was er wat onduidelijkheid, kan gebeuren natuurlijk.

Hompenkop 0, laat je nog wat van je horen? Heb je iets aan de tip van Teun?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Michael Ziggo

Dank. Ik lees dan wel hoe het in elkaar zit. Zie nu dat het om krakend geluid gaat gaat bij analoge radio. We wachten het maar af. Zal vast aan mij liggen.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Ik kan deze discussie ook niet goed volgen. Volgens de gebruiksaanwijzing kan de Bose-set gewoon aangesloten worden op de FM via de kabel (zolang Ziggo dat nog doorgeeft.)

Digitale radio via Ziggo kan alleen door een externe ontvanger aan te sluiten. Dat kan een TV zijn. Maar ook een settopbox of zelfs een losse DVB-C radiotuner.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"Ik kan deze discussie ook niet goed volgen".

Gelukkig ... :wink:

Uitgelicht topic