Fierudo

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Storing, al 2 weken lang foutcodes

Ik heb nu al zo 2 weken storing , tv valt iedere keer naar ong 15 min uit , ondemand valt ook iedere keer uit of start niet op Netflix doet het ook niet , op de website staat dat er een storing is , maar moet dat 2 weken duren ?
Gisteren stond dat het vandaag verholpen zou zijn , nu staat er weer dat het morgen verholpen is en zo gaat dat nu al 2 weken zo , ik hoop dat het nu wel een keer verholpen zal zijn want je kan nu niks kijken want na 15 min is het weer zwart met foutcode ??
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Uit de monteursbon begrijp ik dat de storing is opgelost nadat de coaxkabel is vervangen. Goed om te lezen! Kan je dat hier ook bevestigen?

Bekijk in context

20 Reacties 20
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Goedemiddag Fierudo, welkom op de Community.

2 weken storing, dat zijn grappen natuurlijk. Logisch dat je hier nu wel een keer klaar mee bent. Volgens de storingschecker speelt er momenteel geen storing meer op jouw postcode. Klopt dat, werkt alles weer?
Fierudo
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee , krijg nog steeds foutmelding , na een kwartier kijken komt er weer een foutmelding 2020 , en dan na ongeveer 10 min heb ik weer beeld , en dat gaat zo maar door ?
kabel heb ik al vervangen maar daar ligt het volgens mij niet aan
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Fierudo
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Storing blijft , tijdens een film 5 a 6 keer storing , nadat ik de stroom er af haalt en opnieuw opstart kan ik ongeveer weer een half uur kijken en dan begint het weer opnieuw , word er nu wel een beetje geïrriteerd door , wanneer is dit nu opgelost , op de storing checker staat dat het is opgelost sinds gisteren , maar dat is niet het geval ?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Heb je voor het internet een los modem? Zo ja, heb je de Mediabox XL daarmee verbonden middels een netwerk kabel of heb je de box opgenomen in het thuisnetwerk?
Fierudo
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hij gaat van een modem naar de mediabox met een coax kabel , door een monteur van ziggo aangelegd een half jaar geleden , alles werkte perfect tot nu zo’n 3 weken geleden de storingen begon en dat is nu nog steeds zo , op deze mannier is tv kijken onmogelijk als hij na een kwartier op storing staat
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Er zit dus geen netwerkkabel in de mediabox? Dit is belangrijk om te weten namelijk.
Fierudo
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er zit wel een netwerk kabel in de mediabox , die naar mijn extra media box gaat
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Daarnaast helpt het bij mij wel eens om alle stekkers een keer los en goed vast te maken, vooral die achter in de box zit, die wil wel eens wat losser gaan zitten.
Ik knijp hem dan een beetje samen om een steviger contact te krijgen.
Fierudo
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Je signaal is wel goed.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Fierudo
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Fierudo
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Fierudo
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ik zie ook een niet hedendaagse AOP = de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.
Om die uit te sluiten kan een Ziggo moderator gratis deze vervangen met een hedendaagse AOP.
Chat met Ziggo om deze te laten vervangen, je kunt met de volgende link in de chat te plaatsen aan de chat laten zien wat er nu zit: https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/storing-al-2-weken-lang-foutcodes-33909?postid=339975

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Laat SVP weten hoe het verder gaat?
Fierudo
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kom zo geen stap verder , denk dat ik overschakel naar een ander provider , telefonisch zijn jullie niet bereikbaar , word er moedeloos van , storingen blijven wat ik ook doe , nu staat er weer op de site dat er weer een storing is op mijn adres
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators eens in de paar werkdagen langskomen in ieder topic, dus dat kan nog een paar dagen duren.
Wil je sneller contact met Ziggo, gebruik dan de chat om een antwoord te krijgen op je vraag.

Voor sneller contact had ik geschreven:

Be rt wrote:
Ik zie ook een niet hedendaagse AOP = de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.
Om die uit te sluiten kan een Ziggo moderator gratis deze vervangen met een hedendaagse AOP.
Chat met Ziggo om deze te laten vervangen, je kunt met de volgende link in de chat te plaatsen aan de chat laten zien wat er nu zit: https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/storing-al-2-weken-lang-foutcodes-33909?postid=339975

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Laat SVP weten hoe het verder gaat?
Fierudo
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je Bert ,
inmiddels contact met ziggo gehad en morgen ochtend komt er een monteur langs ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
TOP, ben benieuwd hoe dit opgelost wordt, veel succes gewenst.:relaxed:

Uitgelicht topic