Skroopt

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Steeds slechter wordende wifi-verbinding

Sinds enige weken heb ik last van een steeds slechter wordende WiFi verbinding. Ik heb de checklist van Ziggo al diverse keren gevolgd met als resultaat het de verbinding max een half uur weer goed is. Daarna zakt hij weer terug naar 0,46 Mbps download en 0,26 Mbps upload!! Normaal is dit gemiddeld 37 Mbps upload en 8 Mbps download via WiFi.
Ik heb een witte Ziggo connect box en een Horizon box. Hoe op te lossen? Anderen hiermee bekend?
21 Reacties 21
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Heb je de horizon opgenomen in je netwerk?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Heb je al met een Wifi Analyzer gekeken of je buren op hetzelfde kanaal zitten?
Zo ja, dan een ander vast kanaal kiezen in je modem.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoe is het inmiddels met je wifi-verbinding, Skroopt? We helpen je graag verder, maar dan hebben we ook input van jouw kant nodig. We horen graag van je.
Skroopt
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steefb wrote:
Heb je de horizon opgenomen in je netwerk?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580


Nee, de horizon box zit niet in het netwerk.
Skroopt
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Heb je al met een Wifi Analyzer gekeken of je buren op hetzelfde kanaal zitten?
Zo ja, dan een ander vast kanaal kiezen in je modem.

Nee, we zitten op verschillende kanalen. Het gekke is dat overdag er een redelijke Wifi verbinding is (download tussen 20-30 Mbps en upload tussen 4-8 Mbps). 'sAvonds is het met name heel erg slecht (upload 0,3-0,6 Mbps en download tussen 0,2-1,5 Mbps).
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
OK volgende stappen.

Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot of copy/paste?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Skroopt
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De kabel komt binnen in de meterkast naast de voordeur op de BG. Daar staat ook de router.
Alles is door een Ziggo monteur aangesloten. Er zit geen versterker tussen.
Op de eerste verdieping heb ik een AP staan (Engenius ECB350) .
Hierbij de gevraagde waarden:



En een foto van de aansluiting:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het signaal ziet er goed uit.

Maak je verbinding via de Wifi van de Engenius ECB350?
Skroopt
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Skroopt wrote:
......
Ik heb een witte Ziggo connect box en een Horizon box.


Er zijn twee varianten Connectbox, heeft u een Compal of Arris?

En waar gaat die kabel met die antieke connector met dat plastic kapje naar toe?
Skroopt
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, WiFi zowel Engenius als Connect box.
De Connect box is een Arris. De kabel met antiek kapje is de aansluiting van een TV op de 2e verdieping.
Skroopt
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit zijn de waarden die ik de afgelopen tijd gemeten heb met Speedtest met WiFi verbinding.

ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Ik zou ervoor kiezen om het modem niet achter meerdere splitters te plaatsen en tevens die verouderde connector met dat witte kapje vervangen door een goed afgeschermde connector zoals aan die andere coax kabel zit. Je zal dan wel een splitter moeten gebruiken met minimaal dezelfde demping op de uitgang als nu die twee splitters gezamenlijk hebben.

Plaats ook eens de DOCSIS log van het modem.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
De standaard installatie van Ziggo vraagt om de modem op één aansluiting van de POA splitter te plaatsen en de tv's, al dan niet via een tweede splitter of versterker op de 2e aansluiting.
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Helaas heeft Ziggo geen gestandaardiseerde signaalsterkte zodat bij iedere Ziggo klant het signaal met dezelfde sterkte binnenkomt. Als Skroopt één splitter minder tussen het AOP en het modem heeft zal de huidige demping vermoedelijk afnemen met zo'n 4 dB waardoor de signaalsterkte zoals gemeten door het modem toeneemt. Met de huidige signaalsterkte voor de downstreams is de SNR goed en staan de post Reed Solomon errors op 0, dus heeft het de voorkeur om die signaalsterkte voor de downstreams ongeveer gelijk te houden. Ofwel één splitter te gebruiken die voor de modem uitgang een wat hogere demping heeft.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Skroopt, we zijn nu een aantal dagen verder. Hoe staat het er inmiddels voor? Er zijn hier enkele tips gegeven, bijvoorbeeld over het gebruik van meerdere splitters wat niet wenselijk is. Heb je daar nog iets aan gehad?
Skroopt
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee no geen verbetering. Overdag redelijk bereik en ‘s avonds valt het signaal om de 5 minuten weg. Heb ook al een andere bandbreedte gekozen maar dit lost niets op. Wel de antieke connector vervangen met als resultaat ern beter TV signaal boven.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Merk je verschil als je de AP uitzet? Valt het internet dan nog steeds weg?
Skroopt
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja en nee. Dat is afhankelijk van het moment van de dag.
Mijn Connecticut en mijn AP hebben dezelfde naam. Mijn Connectbox gebruikt standaard band 13 (heb ook al 1 geprobeerd) en mijn AP band 6.
Wanneer ik de Connectbox op automatisch zet blijven dezelfde problemen optreden.

Uitgelicht topic