TheLarger

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Status ConnectBox (Fouten modem)

Goedemiddag Allen,

Na dat ik een aantal maanden problemen had met het oude Ubee modem heb ik een nieuwe Ziggo ConnectBox gekregen.

-Ubee modem had nogal veel T3 en T4 fouten en een wegvallende WiFi verbinding.
-Ziggo ConnectBox heeft geen last meer van wegvallende WiFi maar alles is nog niet optimaal..

Aangezien ik niet echt duidelijke antwoorden krijg van Ziggo behalve dat een monteur moet komen, met mogelijke kosten, ben ik erg benieuwd naar jullie mening, zoals ik heb gezien zit hier nogal wat analyserend vermogen!

Mochten jullie nog aanvullende info willen hebben dan hoor ik het graag!

Groet,

Robin.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Robin,

Ik zou een monteur laten komen die dit AOP komt vervangen. Die is wel aan vervanging toe.
Dat is gratis, want het AOP valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo 🙂

Groeten!

Bekijk in context

19 Reacties 19
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi,

Hoelang stond het modem aan toen je deze screenshots maakte?
Dit kun je zien bij Beheer > Informatie.

Je hebt namelijk erg veel Post RS Errors.
Kun je een foto plaatsen van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt.

Groet,
Evert
TheLarger
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Evert wrote:
Hoi,

Hoelang stond het modem aan toen je deze screenshots maakte?
Dit kun je zien bij Beheer > Informatie.

Je hebt namelijk erg veel Post RS Errors.
Kun je een foto plaatsen van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt.

Groet,
Evert


Hi Evert,

Allereerst bedankt voor je reactie, zoals je vroeg:

Beschikbaarheid:17day(s)9h:10m:52s

En in de bijlage een foto van AOP 🙂

Gr. Robin.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Robin,

Ik zou een monteur laten komen die dit AOP komt vervangen. Die is wel aan vervanging toe.
Dat is gratis, want het AOP valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo 🙂

Groeten!
TheLarger
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Evert,

Bedankt voor je reactie, kun je mij uitleggen wat hier oud aan is en wat het aan de situatie gaat verbeteren?

Denk dat het AOP ongeveer 9 jaar oud is.

Gr. Robin.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Deze is niet goed afgeschermd tegen de huidige straling van bijvoorbeeld 4G.

Al zou je eerst nog een andere splitter kunnen gebruiken dan deze UMU-01. Heb je nog een splitter liggen? Anders kan Ziggo die ook gratis naar je toe sturen.
TheLarger
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb verder niks liggen.. Gewoon contact opnemen met de Ziggo Helpdesk en dan uitleggen dat het AOP aan vervanging toe is?

Dan zal ik dat morgen proberen.

Gr. Robin.
TheLarger
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Kleine update:

Ziggo gaat een nieuwe splitter sturen inclusief een nieuwe kabel voor naar het modem, ze erkennen dat het signaal op het modem niet goed is. Vanuit daar kijken we verder.

Ik zal het topic blijven updaten voor de geïnteresseerden.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
:thumbsup_tone3:
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey TheLarger . Zijn de spullen al binnengekomen en heb je al zaken kunnen testen? Ik ben heel benieuwd!
TheLarger
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey TheLarger . Zijn de spullen al binnengekomen en heb je al zaken kunnen testen? Ik ben heel benieuwd!


Hi Lycke,

Ik heb van de week een kabel binnen gekregen en de splitter is onderweg, die zal vandaag komen. Mocht dit zo zijn dan ga ik het vanavond gelijk testen!

Ik hou jullie op de hoogte.

Groet, Robin.
TheLarger
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Lycke Ziggo Evert

Even een kleine update:
De nieuwe kabel kan ik niet gebruiken, om het simpel te houden, deze heeft connector met groene ring en een rode ring, mijn oude kabel tweemaal rood. Overigens is deze kabel nog relatief nieuw en zal hier het probleem vast niet inzitten.

Volgens mij is het nog steeds niet goed maar ik ben benieuwd naar jullie mening!

De status is momenteel als volgt:

Beschikbaarheid:0day(s)0h:34m:54s

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Je hebt inderdaad al wat fouten, maar dat hoeft niet te betekenen dat het fout is.
Ik zou het even aankijken om zo te weten te komen of het beter gaat 🙂
TheLarger
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Evert Lycke Ziggo Benieuwd naar jullie bevindingen!

Wederom een update:

Beschikbaarheid:1day(s)18h:43m:53s

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dit ziet er goed uit!
Het signaal is aan de hoge kant, maar het is binnen de perken. Je hebt wel wat errors, maar 100% perfectie is niet haalbaar. En volgens mij zijn het stukken minder fouten dan voorheen, als je het omrekent naar gemiddeld aantal fouten per dag 🙂
TheLarger
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Evert wrote:
Dit ziet er goed uit!
Het signaal is aan de hoge kant, maar het is binnen de perken. Je hebt wel wat errors, maar 100% perfectie is niet haalbaar. En volgens mij zijn het stukken minder fouten dan voorheen, als je het omrekent naar gemiddeld aantal fouten per dag 🙂


Bedankt Evert, vandaag rond 12 uur had ik even geen signaal, zonet even gekeken in de log en daar staat dit op 11:57 uur, weet jij wat dit is?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
DFS staat voor Dynamic Frequency Selection en houdt in dat access points gebruik mogen maken van de kanalen die hieronder vallen, maar dat ze naar een niet-DFS-kanaal of een toegestaan DFS-kanaal moeten terugvallen op het moment dat er radarsystemen in de buurt zijn die gebruikmaken van dezelfde kanalen.

Zet je 5 GHz kanaal vast op een kanaal wat niet onder de DFS zone valt.

Klikoo

Level 1
  • 44Posts
  • 3Oplossingen
  • 5Likes
TheLarger Het signaal is niet goed. Je mag absoluut helemaal geen T4 errors hebben. T3 eigenlijk ook niet, maar daar merk je niets van. Maar T4 mag niet voorkomen, dus ik zou Ziggo nog een na laten kijken.
TheLarger
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Klikoo wrote:
TheLarger Het signaal is niet goed. Je mag absoluut helemaal geen T4 errors hebben. T3 eigenlijk ook niet, maar daar merk je niets van. Maar T4 mag niet voorkomen, dus ik zou Ziggo nog een na laten kijken.


Wisselende verhalen.. wat mij betreft komt Ziggo het AOP nakijken/vervangen...


Groet, Robin.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey TheLarger . We zijn inmiddels bijna een maand verder ^^. Hoe is dit afgelopen? 🙂

Uitgelicht topic